2020-03-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Fy fan, jag mår illa 😢 Stackars stackars Esmeralda, vi bara skrapar på ytan av det helvete hon fick genomlida.....

Här har du en till som mår illa!!!!! Så förbannat egoistiska bio-föräldrar. Varför ta tillbaka henne och utsätta henne för detta? Ynkliga kräk! Det finns inga ord. Misshandla ett litet försvarslös barn. Patetiska avskräden till människor. Jag undrar vad de två andra efterlevande barnen fått genomlida?

Hur faan kan vi ha haft denna jävla lagstiftning såhär länge. Det är 2020......Slöa egotrippade politiker, det här kunde ni fixat för 10 år sedan. Men pga regeringsbyte så ramlade det mellan stolarna. Regeringen ville göra det på sitt sätt.....E kunde ha varit räddad om politikerna gjort sitt jobb.
Citera
2020-03-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det står i Expressen "mamman" men inte "pappan", så jag gissar att det är det vanliga scenariot. D.v.s. att en styvpappa/pojkvän till mamman har misshandlat barnet under lång tid, misshandeln har eskalerat, och till slut har skadorna blivit dödliga. Medan mamman har varit passiv och inte kunnat skydda sitt barn, alternativt tagit sin nye mans parti gentemot barnet. Så vanligt idag och så sorgligt. De fall man ser i tidningarna - där misshandeln gått så långt att barnet avlidit - är ju bara toppen av ett isberg.

Ja, eller hur, för kvinnor kan ju aldrig själva uppvisa dåligt, negativt, aggressivt, oansvarigt, småsint, själviskt, elakt eller skadligt beteende. Det är ju alltid någon mans fel. Alltid. Framförallt kan detta inte ske om kvinnan i fråga är en tung sönderflöddrad missbrukare.

Och kvinnor kan ju aldrig vara otrogna (utan att det är egentligen alltid mannens fel, på ett eller annat sätt, antingen för att han varit otrogen själv först eller för att han varit en sån omanlig tråkig toffelmes i förhållandet vilket gjort kvinnan urless) eller bedriva psykologisk manipulativ terror i förhållanden, eller vara okontrollerat aggressiva, eller lida av psykisk sjukdom, et cetera, et cetera.

Nu verkar ju mannen i det här fallet varit ett sällsynt avskräde till människa, men det är väl förmodligen inte på det viset att någon perfekt liten ängel till kvinna bara råkat bli tillsammans med honom och skaffat flera barn.
Citera
2020-03-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Jag undrar vad de två andra efterlevande barnen fått genomlida?

Tidigare i tråden står det att en son tvingats sova i en plastpåse som bestraffning för sitt dåliga beteende. Jag antar sova i en plastpåse på "sovsäcks"-vis som typ ett täcke, för annars blir det ju lite svårt med andningen....
Citera
2020-03-31, 15:07
Medlem
Exempel på att det behövs en ny lagstiftning.....

https://www.dn.se/nyheter/sverige/placerades-i-familjehem-som-bebis-nu-ska-35-aringen-hem-trots-uppgifter-om-misshandel/
Citera
2020-03-31, 15:26
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Exempel på att det behövs en ny lagstiftning.....

https://www.dn.se/nyheter/sverige/placerades-i-familjehem-som-bebis-nu-ska-35-aringen-hem-trots-uppgifter-om-misshandel/

Nej det behövs ingen ny lagstiftning såsom det skissas på officiellt idag. Däremot en helt ny översyn av HELA kedjan med orosanmälningar-socialtjänster-utredningar-LVU/SOL-hemtagning. Den svaga delen i kedjan är socialtjänsten.
Citera
2020-03-31, 17:28
Medlem
Har någon beställt Fupen? Så att inte NÅGON gör det också?
Citera
2020-03-31, 17:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Tidigare i tråden står det att en son tvingats sova i en plastpåse som bestraffning för sitt dåliga beteende. Jag antar sova i en plastpåse på "sovsäcks"-vis som typ ett täcke, för annars blir det ju lite svårt med andningen....
Tidigare i tråden var det någon som sa att det berodde på att pojken var sängvätare.
Citera
2020-03-31, 17:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har någon beställt Fupen? Så att inte NÅGON gör det också?
Den kommer i samband med Rättigång. Det vill säga när åtal väcks.
Citera
2020-03-31, 19:17
Medlem
Någon som vet varför dödsorsaken inte kan fastställas? Känns som lång tid nu🥺
Citera
2020-03-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Men snälla, herregud. Tråden blir nästintill oläslig på grund av alla dessa menlösa sågspånsinlägg. Givetvis har flöddermamman inte tappat sitt barn så det dött, det är bara någonting hon säger till sin advokat, i ett relativt futilt försök för att försöka undslippa juridiskt ansvar och eventuellt skambeläggande från omgivningen. Och sen meddelar advokaten detta budskap vidare till journalister som publicerar det i sina mediekanaler. Ska detta vara så svårt att förstå/acceptera? Att en tung livslång narkoman ljuger efter att att vållat sin treåriga dotters död? Och att en advokat fungerar som ett språkrör för sin klient gentemot media?

Detta har jag helt missat😢 Trodde dödsorsaken var överdos av sömnmedicin samt att det fanns spår av opiater i den stackars flickans kropp? Är det alltså så att mamman sagt att hon tappat henne så att hon dött?? Är det därför det nu även är grov misshandel? Har de alltså slagit ihjäl henne. Alltså jag orkar knappt läsa om det här fallet längre. Jag går liksom sönder o kan inte tänka på ngt annat än det helvete hon måste fått genomlida o hur ledsen, rädd o ensam hon måste ha känt sig 💔😭😱
Citera
2020-03-31, 19:36
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majkel05
Detta har jag helt missat😢 Trodde dödsorsaken var överdos av sömnmedicin samt att det fanns spår av opiater i den stackars flickans kropp? Är det alltså så att mamman sagt att hon tappat henne så att hon dött?? Är det därför det nu även är grov misshandel? Har de alltså slagit ihjäl henne. Alltså jag orkar knappt läsa om det här fallet längre. Jag går liksom sönder o kan inte tänka på ngt annat än det helvete hon måste fått genomlida o hur ledsen, rädd o ensam hon måste ha känt sig 💔😭😱
Jag vet, det här är så fruktansvärt att det inte finns ord. Vilka fruktansvärda föräldrar.
Jag vet att det är helt sjukt att säga, men med tanke på hur stackars lilla Esmeralda måste ha haft det på slutet, är det nästan en tröst att hon var drogad.
Citera
2020-03-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet, det här är så fruktansvärt att det inte finns ord. Vilka fruktansvärda föräldrar.
Jag vet att det är helt sjukt att säga, men med tanke på hur stackars lilla Esmeralda måste ha haft det på slutet, är det nästan en tröst att hon var drogad.

Tror ni inte att de ytterligare 2 åtalspunkterna kan röra sig om att man under obduktionen funnit spår av 2 (eller flera) olika läkemedelssubstanser, vilket gissningsvis indikerar avsiktlig administrering vid lika många tillfällen av föräldrarna snarare än intag genom olyckshändelse?

Dvs att det mot detta kan konstateras att föräldrarna medvetet gett lilla E lugnande/sömnmedel/opiater(?) = grov misshandel vid (minst) 2 (brotts)tillfällen som sammantaget leder till flickans död = grovt vållande till annans död.

Och genom att ha låtit henne ligga avliden i bostaden x antal dagar samt ev flyttat/gömt henne under en säng(?) leder till åtalspunkten brott mot griftefriden.

Inte för att detta är särskilt mkt trevligare, men på nåt vis känns det ”lättare” för ens eget psyke att föreställa sig att lilla E’s död orsakats av överdos läkemedel snarare än regelrätt fysisk misshandel...:/

Usch, fastän jag tvekar inför att läsa en ev fup när den kommer, så måste jag nog göra det för att få klarhet i saken..ovissheten är nästan värst för att man spekulerar i alla möjliga och omöjliga scenarion..dessvärre överträffar verkligheten nästan alltid dikten, jag hoppas dock innerligt att så inte är fallet i lilla E’s tragiska öde...💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in