Citat:
Ursprungligen postat av
Citra
Precis. Och därför är det ÄNNU viktigare att allting är i bästa möjliga förutsättning för att barnet ska flytta tillbaka. Här var det i princip 0 bra fortsättningat, bevis och annat som skulle få mig och många andra att förstå VARFÖR kammarrätten valde att döma såhär.
Och fortfarande är både Martin (advokat) och kammarrätt tysta.
Vidrigt.
Ja de tror att de kommer undan med att vara tysta. De hoppas på att drevet ska lägga sig. Men det kommer de inte tror jag. Det är för många som kräver ett svar. Det vore orimligt att de ska komma undan.
Någon med kompetens borde utreda hur de ska ställas till svars. Jag kan inte det här men som lekman försöker hitta var det gått fel......
Advokaten t.ex. borde utredas för icke god advokatsed, eller?
Detta borde utredas.
1. jäv, det vill säga situationer när advokaten kan få svårt att vara oberoende i förhållande till motparten.
2. Advokaten är skyldig att vara lojal med sin klient och att enbart verka för hans eller hennes bästa.
Kammarrätten borde utredas för följande, eller?
1. Att målet genomdrivits på ett rättsosäkert sätt. Kammarätten uppgift är att säkeratälla och ha högt ställda krav på rättssäkerhet i målet.
2. Målet och ärenden inte var tillfredsställt utrett. Det skulle de ha förstått när socialen inte hade hade ett ombud.
3. Vid den muntliga förhandlingen har socialen vittnat om att kammarrätten struntar i deras kompetens? De borde utredas varför?
Citat " Alla beslut vid kammarrätten ska föregås av skriftlig handläggning. Handläggare och jurister förbereder avgörandet genom att gå igenom det skriftliga underlaget till målet, det vill säga handlingar från förvaltningsrätten. En föredragande jurist vid domstolen presenterar målet för rätten som vanligtvis består av två eller tre juristdomare. Det innebär att de får en redogörelse för relevanta fakta i målet samt tillämplig lagstiftning. Vid sådan föredragning är parterna inte närvarande. Efter genomgången har rätten överläggning och bestämmer hur de ska döma.
Parterna kallas till muntlig förhandling om det framgår av lagstiftning att muntlig förhandling ska hållas i en viss måltyp eller om det behövs som komplement till den skriftliga handläggningen.