Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Försök inte, den här epidemin kom från Wuhan i Kina.
MENA skyller ju på Israel och Kina på USA.
Det är inte såå jävla svårt för epidemiologerna att se var det började.
Tyskland drabbades extremt hårt av SARS eller den andra och var förberedda.
Israel är alltid förberedda på utplåning för annars blir dom utplånade, du tror inte att som nummer tre på listan efter överraskningsanfall och kärnvapen står det spridning av bakteriologiska stridsmedel.
Det gäller ju bara för MENA att inkapacitera Israel en vecka så kan då sjösätta sin storslagna plan sedan 1948 att döda verenda israel.
Jag tror absolut att covid19 har sitt ursprung i Wuhan.
Vad jag funderar över är om globala finansinstitut väntade ut en chans att organisera en börskrasch.
Mycket påminner om 30-talets depression. Under en tioårsperiod hade vanligt folk (framförallt i USA) skaffat sig ansenlig förmögenhet via fastighetsaffärer och genom att "spela" på börsen. Detta stack naturligtvis i ögonen på de verkligt kapitalstarka. Företrädare för affärsbanker och investmentbolag höll 1929 ett möte i NY med den inofficiella dagordningen "Hur i ska vi göra för att sno folk på sina besparingar? En bankir (jag ska avhålla mig från etnicitet på personen i fråga) kläckte då
förslaget " vi fixar en börskrasch". Sagt och gjort, finansinstituten bjöd ut miljontals aktier till underpris, allmänheten fick panik och sålde sina surt förvärvade aktier till en bråkdel av värdet. Fler amerikaner begick självmord än vad som hitills dött i covid19.
Företagens ägarstruktur ändrades totalt och övergick från allmänhet till investmentbolag. I Sverige tex blev Wallenberggruppen huvudägare i strtegiska företag som Electrolux, ASEA, SKF mfl.
Vad jag befarar är att finansinstitut med hjälp av en desperat mediebevakning skapar en paniksituation som saknar all relevens. Är det någon som fortfarande tror på alarmisternas profetier om 3,5% dödlighet?
Kanske inte det blir 2 milj. döda i USA som de första prognoserna talade om?
Nu försöker man skrämna med att när smittan på allvar når Afrika- då minsann! Visst, men varje år insjuknar ca 150 milj. i långt farligare shingella- och amöba-dysenteri. Det dör ungefär lika många varje vecka som hitills dött i hela världen i Covid19. Dysenteri skonar ingen, gamla som unga stryker med. Dom skulle varit jävligt glada om de haft en spik i foten, eller coronavirus.