2020-03-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Detta är ett helt nytt virus, så forskningen inom epidemiologi kan ju rimligtvis inte stödja ett skit än så länge. De vet inte tillräckligt mycket, då det inte har gått tillräckligt lång tid för att göra några godkända studier av detta virus som kan klassas som bevisat enligt forskningens standard.

Så det betyder ju verkligen att du inte kan tillföra ett jävla pillesmack själv heller då?
Det gör du ju inte oavsett kunskapsläget iofs...
Du kan väl hoppa in i nån tråd där man diskuterar rapning eller liknande istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag tror inte längre att sjukhusen kommer att kollapsa i Sverige. Man kommer bara att öka patientomsättningen så man hinner med. Jag trodde tidigare att man tänkte neka patienter, men det är inte den svenska modellen, alla som behöver kommer att få vård. För de flesta blir det dock palliativ vård, dvs en överdos morfin.
Menar du att staten mördar de i stället för försöka behandla med antiviral?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Är jag fel ute med i runda slängar 10%+/dag sjuka varav 2% av dessa dör?

Som sagt; runda slängar. 3 veckor innan personerna i fråga blir sjuka.

Tror det är där nånstans. Om så är fallet är vi ju månader ifrån Peak.

Ugh...

Jaja, finns få saker man kan göra.
*Jobba så lite som möjligt.
*Hälsa inte på folk och ta inte emot besök.
*Handla max 1ggr i veckan.
*Vistas inte bland folk i onödan.
*Håll hygienen i skick.
*Promenera i frisk luft, i skogen etc.

Mycket mer går ju inte göra... Tack och lov är jag ung och frisk, men dör jag så lär de hitta nån underliggande sjukdom, såsom "hade lätt huvudvärk för två veckor sedan"...

Tack, Tegnell och Löfvén. Mördare.

Hahhaha jag undrar också vad de räknar som underliggande sjukdomar. Nämns det någonstans??
Citera
2020-03-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Haha! Äntligen någon som påpekar detta! Alla Tegnell hatare är plötsligt virusexperter !

Haha, omvärldens forskare gör fel, Tegnell gör rätt...
Citera
2020-03-31, 01:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
De estimerar att 15% av Spaniens befolkning är smittad, 10% av Italiens och 3% av Sveriges. Tycker mest de verkar gissa, men de gissar säkert bättre än mig med sina tjusiga grafer och formler. Sen finns det ju som alla vet tre sorters lögner: Lögn, Förbannad lögn och.....

De har också räknat på vilka åtgärder som de tror är effektivast för att begränsa smittspridning.

Om man adderar tre åtgärder som sänker R värdet med 25% vardera blir det 75%, lika mycket som en enskild åtgärd som ger 75% minskning, eller hur tolkar man de siffrorna?
Citera
2020-03-31, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Haha! Äntligen någon som påpekar detta! Alla Tegnell hatare är plötsligt virusexperter !

Det har nämnts några ggr i tråden men det går liksom inte in. Det är verkligen fascinerande vilken självbild alla experter här verkar ha.
Citera
2020-03-31, 01:06
Medlem
Med tanke på all negativitet kring ämnet var detta förgyllande att se på. Man behöver lite positivitet emellanåt

Damer på balkongen: Tre kvinnor berättar om isoleringen.
https://youtu.be/0l2K1BQ77bg
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tack

Sitat:

Country
% of total population infected (mean [95% credible interval])
Austria
1.1% [0.36%-3.1%]
Belgium
3.7% [1.3%-9.7%]
Denmark
1.1% [0.40%-3.1%]
France
3.0% [1.1%-7.4%]
Germany

0.72% [0.28%-1.8%]
Italy

9.8% [3.2%-26%]
Norway
0.41% [0.09%-1.2%]

Spain
15% [3.7%-41%]
Sweden
3.1% [0.85%-8.4%]

Switzerland
3.2% [1.3%-7.6%]
United Kingdom
2.7% [1.2%-5.4%]
2.2 Reproduction numbers and impact of interventions
Är det antalet med aktiva infektioner just nu, eller alla som haft infektionen hittills som avses?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Ja, då har vi fått Spaniens total och tyvärr hade jag rätt. Nytt rekord:

87,956 totalt smittade
+7,846 igår

7,716 totalt döda
+913 igår

16,780 tillfrisknade

63,460 aktiva fall
5,231 kritiska

Antal kritiska kraftigt upp med över tusen fall. Det har bara börjat peaka tror jag.
Citera
2020-03-31, 01:07
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Så det betyder ju verkligen att du inte kan tillföra ett jävla pillesmack själv heller då?
Det gör du ju inte oavsett kunskapsläget iofs...
Du kan väl hoppa in i nån tråd där man diskuterar rapning eller liknande istället?

Vi har gissningar, och dem får vi alla gå efter.
Jag har väl typ tusen inlägg i denna tråd, för mina bidrag är det bara att börja bläddra.
Vilken tråd jag skriver i och inte har du noll och intet med att göra.
Tråkigt för dig, bra för alla som ville veta hur det skulle gå. Då. Och hur det sedan gick.
Men du tänker nog inte ge dig förrän viruset sparkar dig i röven kan man tänka.
Citera
2020-03-31, 01:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Tegnell började sin yrkesbana som infektionsläkare och har jobbat för Världshälsoorganisationen, WHO och smittskyddsinstitutet de senaste 35 åren. Och vad är dina meriter förutom att ha en foliehatt på skallen?

Stalin var politiskt aktiv i över 40 år och mördade milioner. Proffspolitiker.
Tegnell har varit läkare i över 30 år, gjort fler barn sjuka än någon annan
svensk läkare.

Riktiga proffs båda två....

Edward Bernays, världshistoriens största marknadsförings-guru
förklarar det hela på några sekunder: https://www.youtube.com/watch?v=i6hH3roMe4w
Citera
2020-03-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hej och välkommen hit

Jag tror dock inte att detta är en lämplig sida, om man är rädd och ledsen.
Det skrivs mycket beräkningar och studier här, och risken är nog bara att du blir ännu räddare och ledsnare. Just saying.

I sverige är det aldrig någon som får stå till svars för något alls.
I värsta fall blir man belönad med ett nytt jobb och ännu mer pengar.
Tyvärr.

Tack för ditt svar!

För mig när jag är rädd så känns det bra att hålla koll på utvecklingen och vad andra säger, så jag blir inte "extra" rädd av att läsa här eller så, utan det känns snarare "bättre", tack för omtanken dock. ❤️

Jo det kanske är som du säger, att det är svårt att få någon att stå till svars, men jag känner mig ändå "upprorisk" mitt i allt detta.. det ger mig kraft 💪

Så ja, jag antar att om mamma kommer till skada i sitt arbete pga att de inte ger ut skyddsutrustning, så kommer jag väl göra det till mitt life mission att hitta nåt sätt att få dem att ta ansvar.. (lagligt, naturligtvis)!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in