2020-03-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Delskyldig? Till sin egen våldsamma död.? :'
Nej, nej. Jag menar till bilincidenten.
Citera
2020-03-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är två timmar avsatt för jg. 45 min för nästa och sen två timmar igen på e.m. efter lunch. Är det så långa förhör? Eller brukar det bli kortare — exv om både åkl o försvar anser sig klara sig med mindre.. ?
Brukar bli kortare, men idag ska de klämma in en extra någonstans.
Citera
2020-03-31, 08:45
Medlem
Citat:
Hade det varit av betydelse för vilken straffsats som sen utmäts och då skulle väl vilken galen
mördare eller våldtäktsman som helst kunna skylla på att offret provocerade (= victim blaiming) och inga livstidsstraff skulle heller inte längre kunna utmätas. Heller kunde då inte offret kunna försvara sig och ingen förutom mördaren, kunnat vittna om provokation.

Så nej det kan iaf inte jag tänka mig.

Hm, ha med situationen att göra ...
Tänk utanför en krog. Någon heller fram knytnävarna och stirrar någon i ögonen och väser otrevligheter.
Det uppstår en spänning och den som först uppretades, tar tag i den andra och håller hårt i armen och dra honom en meter bort ..
Straffskalan tänkte jag på, ja det blir kanske svåruträknat.
Men den våldsutövande kan kanske skylla på den andra i vissa fall.

Vad gäller mor däremot, så är det ju en ödesdiger handling som har ett helt annat straffvärde på grund av utgången.
Liksom om den som håller hårt och drar någon i armen etc vållat skador och bestående men -
då borde väl en straffskala komma ifråga (avseende skadans omfång).

Varför skyller utövarna annars från sig efter handgemäng?
Ibland slutar det i TR.
Har det alltså ingen betydelse alls vad som föregick handgemänget , det relativa våldet?

Inte en tanke på att försvara mord här eller jämföra -
Tänker bara att flera sådana små dragkampsincidenter förstärker bådas uppretade tillstånd
... och att den med låga trösklar mördar - vilket är en ak i sig som sagt -
inget pardon inför en sådan händelse naturligtvis.
Mord är mord.
Citera
2020-03-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man önskade ju att utredarna tagit tag mer i dessa bitar: de helt motsägelsefulla vittnesmålen från SD, HD, och HDs pappa! Det är bara att hoppas att det är någon vaken utredare som sitter här och läser.

Hur har de kommit undan med sådana vittnesmål??
Precis som det där om NÄR folk fick veta att LW hittats....

HD's pappa får frågan om när han fick reda på att en kropp hittats så svarar han att det var i tidningen eller nyheterna men inte på vilken tid av dygnet. Men han tror att han var på landet.
(Det är ju intressant eftersom HD sa att hon förstod att det var LW man hade hittat då hon och hennes pappa åkte förbi avspärrningarna vid bullerplanket när de var på väg från hennes förhör.)
Och SD säger att det var HD som berättat för honom att LW var död och att det var polisen som sagt det till henne under förhöret.

Citat
Sida 150/554
"Jonas minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna. Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till Jonas, som då var hos sin exfru och firade sitt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret. Hanna hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som Jonas minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."
Hela inlägget: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, det är helt galet! Jag liksom rev mitt hår när jag hittade infon.
Gräver fortfarande efter dessa vansinniga motsägelser.
Just de här lögnerna med städningen och vilka som var med och fattade dessa beslut är ju även det nånting som VERKLIGEN inte stämmer!!
Vem vet...?? Sillen och HD's pappa står på listan och ska vittna för försvaret.
Ska Åsa också förhöra dom? Hoppas..!

- HD berättar att beslutet togs i hennes föräldrars stuga och att det var hon, hennes mamma och syster som satt och pratade om att städa och att det var ett gemensamt beslut. Att de ska ta ett gemensamt tag och hjälpa till med städ och "återta huset" efter att det varit avspärrat.
S.178 i HD's förhör.

- HD's pappa säger att det var han själv, SD, HD och HD's mamma som satt och pratade om att de skulle städa huset.
S. 482

- HD's syster vet inte vem som tog initiativet till städen men HD, föräldrarna och SD hade pratat om det och frågade om hon kunde hjälpa till. Och hon sa ja.
S. 493

(HD's syster säger också att föräldrarna inte hade barnbarnen under helgen 11-13 maj.
Hon visste inte vart HD var den helgen.
Det säger ju även föräldrarna - att dom INTE var barnvakt?
Så vart var barnen den helgen?)

- A*ndreas säger att de städade fram till 17-18
Det var på torsdagen innan städningen som han och hans fru åkte till stugan och där pratade de om att de skulle hjälpas åt att städa. Det var troligen HD som kom upp med förslaget.
HD och hennes syster städade det som mamman gjorde: Disk, tvätt och källare. Dammsög, dammade och torkade. Badrummet också, antagligen.
S. 498 A.150

- HD's mamma säger att hon städade flickornas rum och torkade fönsterkarmarna.
Hon HD och systern plockade även kartonger i källaren.
Sida 467 A.149
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-31 kl. 08:51.
Citera
2020-03-31, 08:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NA ang SVT-reportern

Provläs till 8.22

Stefan Hazianastasiou, den fege lille skiten..

Nu har den lille skäggige tomten vaknat till.
2 artiklar i rad om ”svt-reportern”.
Jämfört med de lama reportage om mordet och hans undermåliga prestation inne i rättsaken.

Den lille skiten är väl ilsk över alla trista recensioner han fått här på fb...lättare då att ge dig på en branschkollega.

Det andas avundsjuka...

Han själv blir aldrig mer än liten skitjournalist på en blaska i gnällbältet.
Som är MER oroad över att behöva möta sina läsare ute på gatorna än att faktiskt göra sitt jobb som journalist.
Att objektivt granska.

NA är en skitblaska. Och Stefan Hazianastasiou är pinsam.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-31 kl. 08:56.
Citera
2020-03-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, det är helt galet! Jag liksom rev mitt hår när jag hittade infon.
Gräver fortfarande efter dessa vansinniga motsägelser.
Just de här lögnerna med städningen och vilka som var med och fattade dessa beslut är ju även det nånting som VERKLIGEN inte stämmer!!
Vem vet...?? Sillen och HD's pappa står på listan och ska vittna för försvaret.
Ska Åsa också förhöra dom? Hoppas..!

- HD berättar att beslutet togs i hennes föräldrars stuga och att det var hon, hennes mamma och syster som satt och pratade om att städa och att det var ett gemensamt beslut. Att de ska ta ett gemensamt tag och hjälpa till med städ och "återta huset" efter att det varit avspärrat.
S.178 i HD's förhör.

- HD's pappa säger att det var han själv, SD, HD och HD's mamma som satt och pratade om att de skulle städa huset.
S. 482

- HD's syster vet inte vem som tog initiativet till städen men HD, föräldrarna och SD hade pratat om det och frågade om hon kunde hjälpa till. Och hon sa ja.
S. 493

(HD's syster säger också att föräldrarna inte hade barnbarnen under helgen 11-13 maj.
Hon visste inte vart HD var den helgen.
Det säger ju även föräldrarna - att dom INTE var barnvakt?
Så vart var barnen den helgen?)

- A*ndreas säger att de städade fram till 17-18
Det var på torsdagen innan städningen som han och hans fru åkte till stugan och där pratade de om att de skulle hjälpas åt att städa. Det var troligen HD som kom upp med förslaget.
HD och hennes syster städade det som mamman gjorde: Disk, tvätt och källare. Dammsög, dammade och torkade. Badrummet också, antagligen.
S. 498 A.150

- HD's mamma säger att hon städade flickornas rum och torkade fönsterkarmarna.
Hon HD och systern plockade även kartonger i källaren.
Sida 467 A.149

Intressant att dom vet detaljerna om var de städade, men inte hur de fick reda på när LW hittades ihjälslagen.
Citera
2020-03-31, 08:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Långa köer utanför, har du scenskräck JG?
Citera
Medlem
Skibladners avatar
Stort intresse inför dagens förhandlingar i Örebro Tingsrätt:
Här vid Örebro tingsrätt har det redan samlats en mängd åhörare. Kön ringlade lång utanför redan vid åttatiden på morgonen. (Citat från NA)
Citera
Medlem
Citat:
Här vid Örebro tingsrätt har det redan samlats en mängd åhörare. Kön ringlade lång utanför redan vid åttatiden på morgonen. Det finns ingen medhörningssal idag. Det kommer troligtvis bli fullt i sal 1 där förhandlingen hålls.

Hoppas nu att det liverapporteras flitigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Stefan Hazianastasiou, den fege lille skiten..

Nu har den lille skäggige tomten vaknat till.
3 artiklar i rad om ”svt-reportern”.
Jämfört med de lama reportage om mordet och hans undermåliga prestation inne i rättsaken.

Den lille skiten är väl ilsk över alla trista recensioner han fått här på fb...lättare då att ge dig på en branschkollega.

Det andas avundsjuka...

Han själv blir aldrig mer än liten skitjournalist på en blaska i gnällbältet.
Som är MER oroad över att behöva möta sina läsare ute på gatorna än att faktiskt göra sitt jobb som journalist.
Att objektivt granska.

Pinsamt.
Ja det är lite märkligt att han tar upp det här med SVT-gubben just nu.

Vad gäller rapporteringen funderar jag på att det kanske vore bättre om det bara var en reporter på plats. Nu verkar det som de mest pratar med varandra för att komma överens om vem som ska skriva vad... med resultatet att det knappt blir något!

Hoppas att det är någon från denna tråd på plats idag.
Citera
Medlem
Förhör med SD s kompis idag kl 9.00, Yankeedude Jerry Gray det ska bli spännande att höra och intressant om herr Yoda Davidsson kommer flina, och skämta med sina advokater idag också.
Citera
2020-03-31, 08:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Kanske är HDs pappa S-O inkallad igen som vittne? Iaf har Hiding nu klämt in 2 extra vittnesmål i schemat.

Nu ställer jag klockan på ringning 08.45, för JGs vittnesmål vill jag Inte missa. Vare sig detta sker i salen eller via länk. Vad annars skulle hindra honom att tala ur skägget.? Svalt lösgommen?

Man kan också önska att man byter ut den superdåliga NA-reportern SH. Vilken bullshit av en journalist att inte våga skriva ett ärligt och objektivt rättegångsreferat för att han är rädd för vad folk på stan ska tycka och tänka i så fall!!

Eller kan det vara så att SDs tentakler via ombud har nått ända in i tidningshuset? Det vill man ju inte tro...

Ja men att attackera en branschkollega i flera artiklar i rad -det kan den lille skäggige vänstertomten.

Stefan Hazianastasiou är pinsam. Och avundsjuk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in