2020-03-30, 22:34
Medlem
Morgondagens vittnesförhör. 2020-03-31
Jag tänkte att det kanske underlättar att klura ut vem/vilka de klämmer in när.
9.00 Geral*d Gra*y Jr
angående hans kontakter med LW och SD innan mordet, hans kontakter med bl a SD efter mordet, SDs tankar om att döda en person samt angående vad SD berättat för honom om hur man kan undvika att bli avlyssnad samt spårad genom sin telefon till styrkande av att SD är gärningsman.
11.15 Jona*s Sahlé*n
angående hur han har uppfattat relationen mellan SD och HD under våren 2018 samt angående hur SD kontrollerat HD till styrkande av att SD haft motiv till gärningen.
13.15 Helen*a Åströ*m
angående vad LW berättat för henne om hur SD varit hotfull och våldsam, att LW varit mån om att spara all dokumentation om hot samt angående åtgärder som HÅ vidtar i samband med LWs försvinnande bl a till styrkande av att SD uttalat hot mot LW.
HÅ ska också höras angående sin kännedom om LWs publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att LW tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där.
15.00 Jenn*y Fole*y
angående hennes kontakter med LW över tid, LWs förändrade beteende under våren 2018 och angående vad LW berättat om sin relation med SD till styrkande av att SD tidigare varit våldsam mot LW samt att LW under våren 2018 träffat andra män och varit på väg att avsluta relationen med SD.
Citera
2020-03-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I ett våldtäktsmål jag bevistade för en massa år sen: då var 11-åringen med via länk. Jättestor bildskärm!

Alla utom besökarna kunde se flickan men alla kunde höra henne.

Hur det är nu för tiden vet jag inte.
I målet mot Peter Madsen hade de inblandade bildskärmar/datorer framför sig. Dessa såg allt. Åhörarna och media såg inget, men hörde allt. Inga stora bildskärmar.

Så olika det kan vara - men ovan handlade det om Danmark iofs.
Citera
2020-03-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
OK, tack.
Man kan kanske spekulera om det varit någon skillnad om LW inte iscensatt uppträdandet -
om det påverkade SD eller inte. Inspelningen ger inte 100% belägg för hur det gått till ..någon sekvens
kan vara borttagen .. LW kan ha sagt eller gjort något vi inte vet, i affekt.
Tagit tag i SD ..?
Inte för att jag úrsäktar SD. Han sa själv att det kunde komma att göra ont.
Han hade gnuggat knogarna i hennes fasthållna, nedtryckta huvud som jag läst.
Tillsammans med andra verbala och fysiska hot bär han skulden för sitt handlande,
såvida det inte var i självförsvar.

Moschata:

Inte vad jag minns av läsningen, sade hon något i bilen till honom (SD) om inspelning. Kan ha fel.
Någon som vet?

De skrek inte till varandra, men LW ville ha svar på vissa beteenden och uttalanden SD hade gjort. Men han ville inte svara och hon framhärdade. Plötsligt hörs ett tumult i bilen och sen går hon ut - men verkar uppriktigt sagt inte jätteskärrad i ljudupptagningen. Men hur hon kände sig vet vi inte.
Citera
2020-03-30, 22:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Fortsättning av knas och frågetecken..:

Aktbilaga 148 sida 2
2018-09-03

Stefans pappa berättar att han träffade Stefan för ca ett halvt eller ett år sedan,
men Stefan ville dock träffas i somras. Det blev inget, men Stefan ville då stanna och övernatta
med familjen. (Lägligt... Passa på att Catcha upp lite?)

Innan separationen hade han bara sporadisk kontakt med Hannas föräldrar, men hennes pappa ringde dock några gånger och informerade honom om Stefan under sommaren när han satt häktad.

Pappan har aldrig ställt frågan till Stefan om hans eventuella inblandning.
Bara sagt: "Jag kan inte tro att du gjorde detta".
Stefan var då bara tyst.
Stefans pappa tolkade det som att han var oskyldig.
(Ibland behövs inga ord...?)

Stefan har berättat för honom att han jobbade sent och åkte hem till sin villa och klippte gräset under kvällen då Lena försvann.

(Både gödslar, vattnar och klipper gräset..? Hans gräsklippare var ju på reparation och anledningen till att HD's pappa LÅNADE en gräsklippare av grannen? Verkar vara en välskött gräsmatta..)

Vem lånade ut gräsklipparen?

Ja man önskade ju att utredarna tagit tag mer i dessa bitar: de helt motsägelsefulla vittnesmålen från SD, HD, och HDs pappa! Det är bara att hoppas att det är någon vaken utredare som sitter här och läser.

Hur har de kommit undan med sådana vittnesmål??
Precis som det där om NÄR folk fick veta att LW hittats....

HD's pappa får frågan om när han fick reda på att en kropp hittats så svarar han att det var i tidningen eller nyheterna men inte på vilken tid av dygnet. Men han tror att han var på landet.
(Det är ju intressant eftersom HD sa att hon förstod att det var LW man hade hittat då hon och hennes pappa åkte förbi avspärrningarna vid bullerplanket när de var på väg från hennes förhör.)
Och SD säger att det var HD som berättat för honom att LW var död och att det var polisen som sagt det till henne under förhöret.

Citat
Sida 150/554
"Jonas minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna. Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till Jonas, som då var hos sin exfru och firade sitt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret. Hanna hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som Jonas minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."
Hela inlägget: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
17 slag med en träpåk... typ brännbollsträ? Jag tvivlar, men visst. Tror mer på ett armeringsjärn. Men det är ju jag. Jag har inte en susning.

Av skadorna på LW OCH på trädet att döma så tror jag på en vanlig hammare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Eller så minns jag fel. Lyssnade på inspelningen och har för mig att hon sa med lite barnslig/tillgjord röst "du får inte göra mig fysiskt illa" och "jag spelar in nu" typ nåt sånt.
Får lyssna om efter jobbet imorgon, är helt slut och kan knappt hålla ögonen öppna.😅

... Men om hon sa så, "Du får inte göra mig illa" och "Jag spelar in nu", så lär det bli förmildrande omständighet för SD, att han tagit tag hårt i henne.
Som A:"Törs du jävlas med mig?" .. B: "Ja titta här, jag törs"
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Morgondagens vittnesförhör. 2020-03-31
Jag tänkte att det kanske underlättar att klura ut vem/vilka de klämmer in när.
9.00 Geral*d Gra*y Jr
angående hans kontakter med LW och SD innan mordet, hans kontakter med bl a SD efter mordet, SDs tankar om att döda en person samt angående vad SD berättat för honom om hur man kan undvika att bli avlyssnad samt spårad genom sin telefon till styrkande av att SD är gärningsman.
11.15 Jona*s Sahlé*n
angående hur han har uppfattat relationen mellan SD och HD under våren 2018 samt angående hur SD kontrollerat HD till styrkande av att SD haft motiv till gärningen.
13.15 Helen*a Åströ*m
angående vad LW berättat för henne om hur SD varit hotfull och våldsam, att LW varit mån om att spara all dokumentation om hot samt angående åtgärder som HÅ vidtar i samband med LWs försvinnande bl a till styrkande av att SD uttalat hot mot LW.
HÅ ska också höras angående sin kännedom om LWs publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att LW tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där.
15.00 Jenn*y Fole*y
angående hennes kontakter med LW över tid, LWs förändrade beteende under våren 2018 och angående vad LW berättat om sin relation med SD till styrkande av att SD tidigare varit våldsam mot LW samt att LW under våren 2018 träffat andra män och varit på väg att avsluta relationen med SD.

Tack. Det där låter ju som en full hand nästan. Lovande.
Inte minst förhöret med JG ställer ju vissa förväntningar...
Citera
2020-03-30, 22:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tidigare idag petade jag in Aktbilaga 463 i tråden med följande text...

Kompletterande bevisuppgift

Skriftlig bevisning

PM avseende jämförelse av påträffad bild (tilläggsprotokoll 5 sid 2-5 och sid 7-
12) till styrkande av att Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på
Lena Wesström.
PM gällande anträffat meddelande i clipboard i Stefan Davidssons telefon (tilläggsprotokoll 5 sid 6)till styrkande av att Stefan Davidsson planerat eller
planlagt mordet på Lena Wesström.
Föredragna delar av förhör med Stefan Davidsson (förhörsbilaga Stefan sid 1,
208 och 306) till styrkande av att Stefan Davidsson lämnat oriktiga uppgifter
till polisen den 15 maj 2018 samt att Stefan Davidsson begått den åtalade
gärningen.

Och lite info om några fler som skall vittna osv.

Men vad är då Tilläggsprotokoll nr 5.?
Vad är Förundersökningsprotokoll 23:18.?
Bilderna på strumpor och klädnypare mm finns med där, men även lite annat förtydligande som visar att Stefan mfl har talat osant i förhör. bla bla.

Jo, förstår ni.... Den kommer med posten imorgon.

2020-03-29
462 Förundersökningsprotokoll (23:18) (Tilläggsprotokoll 5)
Sekretessmarkering borttagen av robeing, 2020-03-30.

Duger den hinten... He he he he.
Den "trevliga Registratorn" skall ha lagt den på lådan idag så jag har den imorgon.
Sekretess är visst borttagen.

(eller så är det bara nåt meningslöst jäkla skit, men nörden i mig måste ha den)

Jag undrar mest vad som finns i urklippsminnet...som kan vara graverande
Citera
2020-03-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Nej jag har då aldrig sett en cylinderformad ishacka iaf.

JokerMannen var ju inne på en sån här, tror jag.
https://tyda.se/search/ishacka

En sån skulle ju kunna ha ett cylinderformat skaft såklart men anledningen till JokerMannens spekulation var märkena i trädet och de skulle isf kommit från yxhuvudet.

Det är ett osannfärdigt påstående att jag tidigare skulle ha framfört något som gäller en ishacka, tillika har jag aldrig framfört något om att splittrings-skadorna i trädstammen skulle haft med en yxa att göra, jag undrar var du får alla dina egendomliga tankar ifrån ?

Vad jag däremot sagt till ovan tidigare skrivit och framfört gällande de tidigare splittrings-skadorna i trädstammen, var beträffande en diagonal linje så som kant hos både splittrings-skadorna i trädstammen vilka då förekom på olika platser hos varje splittrings-skada.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-30, 22:59
Medlem
Citat:
... Men om hon sa så, "Du får inte göra mig illa" och "Jag spelar in nu", så lär det bli förmildrande omständighet för SD, att han tagit tag hårt i henne.
Som A:"Törs du jävlas med mig?" .. B: "Ja titta här, jag törs"
Nej. Det är ingen förmildrande omständighet. Varför tror du det?
Citera
2020-03-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som sagt, jag ser inte det du ser, jag ser bara fyllskallen som lovar dyrt och heligt att nu djävlar ska jag bli nykter bara för att trilla dit igen.

BO var precis likadan, hon sa att nu är det över för att nästa sekund ordna ett nytt möte med MGM.

I och med att SD fortsatte att ligga med LW så laddade han själv med ammunition till ev hot. Om det nu utgjorde hot, han var ju "nästan" skild.

LW hade som cache-ägare enligt reglerna rätt att inte godkänna uppenbara fuskloggar. HD behövde bara logga dom själv. Uppenbarligen gjorde hon det efter LWs död, varför inte tidigare? Då hade det "problemet" inte heller funnits.

Fanns eg inga verkningsfulla hot mot vare sig SD/HD från LW.

Varför mördade han henne?
Senast redigerad av Remark 2020-03-30 kl. 23:05.
Citera
2020-03-30, 23:03
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Det där låter ju som en full hand nästan. Lovande.
Inte minst förhöret med JG ställer ju vissa förväntningar...

Tror tyvärr JG drabbas av svår selektiv minnesförlust a la golvbrunnshanna, men vi får väl se.
Som han gått på folk irl och kartlagt trådskrivare för SDs räkning har jag inga förväntningar på honom.
För hans del väntar nog en alldeles egen rättegång inom snar framtid, skyddande av brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in