2020-03-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Av skadorna på LW OCH på trädet att döma så tror jag på en vanlig hammare.
Åter igen, ibland är det ett bevis i sig att något saknas (tagit upp det tidigare).
Det finns få verktyg som kan orsaka såna skador, både vertikalt och horisontellt (trädstammen).
Man ska få med både kraft, precision och kunna variera riktning.

Armeringsjärn kan man nog utesluta, för otympligt och med den diametern helt vansinnigt tungt. Sen borde rost hittats.
Hantel: Fel sving och otympligt. Svårt att få till såna slag mot trädet.

Slagen mot trädet tror jag är hot, om att förverkliga. Om LW skrek då så vändes adrenalinet och fokus till att tysta LW istället.

Det mesta talar för en hammare, lätt slägga eller liknande på en vikt mellan 0,7-1,5. Svårt att åstadkomma sådana skador med den kraften med lättare verktyg och över det blir det svårare att hantera.

Då kommer frågan, vad saknas hos SD?

Edit: Ishacka är vassare och väldigt lätt.
Senast redigerad av EnGodTanke 2020-03-30 kl. 23:16. Anledning: Ishacka
Citera
2020-03-30, 23:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Tror tyvärr JG drabbas av svår selektiv minnesförlust a la golvbrunnshanna, men vi får väl se.
Som han gått på folk irl och kartlagt trådskrivare för SDs räkning har jag inga förväntningar på honom.
För hans del väntar nog en alldeles egen rättegång inom snar framtid, skyddande av brottsling.

Nja. Stolparna är väl något mer än vad åkl hoppas på att få ut av JG. Han måste ju ha antytt ngt åt det hållet i förhör eller inför. Speglar förhören med honom detta? Det borde de ju redan göra, och SD bör ju ha haft tid att kunna förbereda bemötande. Eller?

Man kan ju tycka att sitsen är mindre än ideal att hamna i för JG men det här är ju ingen lek precis. Han kan kanske ha inbillat sig saker ett tag men nu är det ju slutfiskat.
Citera
2020-03-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Åter igen, ibland är det ett bevis i sig att något saknas (tagit upp det tidigare).
Det finns få verktyg som kan orsaka såna skador, både vertikalt och horisontellt (trädstammen).

Armeringsjärn kan man nog utesluta, för otympligt och med den diametern helt vansinnigt tungt. Sen borde rost hittats.

Slagen mot trädet tror jag är hot, om att förverkliga. Om LW skrek då så vändes adrenalinet och fokus till att tysta LW istället.

Det mesta talar för en hammare, lätt slägga eller liknande på en vikt mellan 0,7-1,5. Svårt att åstadkomma sådana skador med den kraften med lättare verktyg och över det blir det svårare att hantera.

Enl rättsläkare verkar det vara ett runt, relativt smalt föremål.
Citera
2020-03-30, 23:23
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jerry Gray ringde ju även snuten på Hanna Davidsson(för Stefan Davidssons skull?). Jerry har även efter FUP släppts visat stöd för Stefan och beskyllt vänner till Lena för hennes mående. (Jag har ingen anledning att tvivla på de uppgifterna).

Tänk om planen var denna: (obs spekulation!)

HD fick i uppdrag att verka obrydd inför SD genom att bli tajt med fiskegubben.
JG fick i uppdrag att tipsa polisen om HD. ”Eftersom hon är oskyldig kommer inget hända men det skapar tvivel”
SD genomför sina planer med hjälp av två nyttiga idioter.
Citera
2020-03-30, 23:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

32'' (ca 81 cm), ø 2,25'' (ca 5,72 cm), ca 737 g, färg: silver

https://www.sportime.se/Lagsport/Baseboll-softboll/art=2264107
Citera
2020-03-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enl rättsläkare verkar det vara ett runt, relativt smalt föremål.
Bygellås till cykel?
Edit: Det var väl smalt eller avlångt föremål?
Senast redigerad av anniesbrev 2020-03-30 kl. 23:42.
Citera
2020-03-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Det är ingen förmildrande omständighet. Varför tror du det?

Är det inte det om man provoceras till våld - "demonstrativt våld" - på något sätt?
Alltså man svarar på en utmaning med en demonstration.
Bara en tanke.
(Finns ju något som heter "I självförsvar" - jag vet att det är en annan sak.)
Kan man säga att hon retade honom medvetet till att svara, så att säga..?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-31 kl. 00:03.
Citera
2020-03-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De skrek inte till varandra, men LW ville ha svar på vissa beteenden och uttalanden SD hade gjort. Men han ville inte svara och hon framhärdade. Plötsligt hörs ett tumult i bilen och sen går hon ut - men verkar uppriktigt sagt inte jätteskärrad i ljudupptagningen. Men hur hon kände sig vet vi inte.

Ja det är så jag menar - att hon sökte ett svar. Han ville inte men hon framhärdade. Sedan hörs ett tumult .. Han hade svarat.
Frågan för mig blir om hon nu är delskyldig eller inte genom att ha retat honom.

Noterar också att hon verkar ganska "cool" när hon stiger ur. "Hej då" ..ungefär så.
(Nöjd med inspelningen) ...

Känner sig inte många mördare uppretade .. och har låga trösklar liksom.
Citera
2020-03-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det är så jag menar - att hon sökte ett svar. Han ville inte men hon framhärdade. Sedan hörs ett tumult .. Han hade svarat.
Frågan för mig blir om hon nu är delskyldig eller inte genom att ha retat honom.

Noterar också att hon verkar ganska "cool" när hon stiger ur. "Hej då" ..ungefär så.

Tror inte Lena ens i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att han faktiskt var kapabel att döda henne. Hon blev varnad av vänner men viftade bort faran som DE såg.

Tror att hon ville lämna SD men ville ha en ursäkt för all den vånda han hade orsakat henne under så många år, en ursäkt för alla fagra löften han gav henne, utan en tanke på att genomföra dessa. Inte minst den romantiserande lögnen om Kilimanjaro.

Hans löften hade noll bäring i verkligheten, för han tyckte det var bra som det var. Men Lena ville ha ärliga svar innan hon avslutade förhållandet, kan jag tänka mig.

Hon hade kanske en fåfäng förhoppning att de två kunde avsluta förhållandet som vänner? Prata ut om allt som hänt som 2 vuxna personer. Inte låta sig avspisas, där SD fegt bara gled undan, som den ynkrygg han är.

Eller nåt ditåt.?
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-31 kl. 00:36.
Citera
2020-03-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Delskyldig? Till sin egen våldsamma död.? :'
Citera
2020-03-31, 00:49
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är ett osannfärdigt påstående att jag tidigare skulle ha framfört något som gäller en ishacka, tillika har jag aldrig framfört något om att splittrings-skadorna i trädstammen skulle haft med en yxa att göra, jag undrar var du får alla dina egendomliga tankar ifrån ?

Vad jag däremot sagt till ovan tidigare skrivit och framfört gällande de tidigare splittrings-skadorna i trädstammen, var beträffande en diagonal linje så som kant hos både splittrings-skadorna i trädstammen vilka då förekom på olika platser hos varje splittrings-skada.

Mvh/ @JokerMannen
Därför jag la till ”tror jag” Det är ju trots allt lite knepigt att tyda vad du menar ibland. Du har inte lust att bara länka en bild på det redskap du syftar på? Angående yxa så skrev jag fel och menade inte yxa utan hacka. Att antingen fram- eller bakdelen av den orsakat märkena i trädet.
Citera
2020-03-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man önskade ju att utredarna tagit tag mer i dessa bitar: de helt motsägelsefulla vittnesmålen från SD, HD, och HDs pappa! Det är bara att hoppas att det är någon vaken utredare som sitter här och läser.

Hur har de kommit undan med sådana vittnesmål??
Precis som det där om NÄR folk fick veta att LW hittats....

HD's pappa får frågan om när han fick reda på att en kropp hittats så svarar han att det var i tidningen eller nyheterna men inte på vilken tid av dygnet. Men han tror att han var på landet.
(Det är ju intressant eftersom HD sa att hon förstod att det var LW man hade hittat då hon och hennes pappa åkte förbi avspärrningarna vid bullerplanket när de var på väg från hennes förhör.)
Och SD säger att det var HD som berättat för honom att LW var död och att det var polisen som sagt det till henne under förhöret.

Citat
Sida 150/554
"Jonas minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna. Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till Jonas, som då var hos sin exfru och firade sitt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret. Hanna hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som Jonas minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."
Hela inlägget: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kanske är HDs pappa S-O inkallad igen som vittne? Iaf har Hiding nu klämt in 2 extra vittnesmål i schemat.

Nu ställer jag klockan på ringning 08.45, för JGs vittnesmål vill jag Inte missa. Vare sig detta sker i salen eller via länk. Vad annars skulle hindra honom att tala ur skägget.? Svalt lösgommen?

Man kan också önska att man byter ut den superdåliga NA-reportern SH. Vilken bullshit av en journalist att inte våga skriva ett ärligt och objektivt rättegångsreferat för att han är rädd för vad folk på stan ska tycka och tänka i så fall!!

Eller kan det vara så att SDs tentakler via ombud har nått ända in i tidningshuset? Det vill man ju inte tro...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in