2020-03-30, 22:02
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
SVT- journalisten hade en teori om att mordvapnet skulle vara en ishacka. Det verkar väl inte rimma med skadorna på BO?
Ang. morgondagen så skulle man gärna vilja vara närvarande i salen, men hoppas nån här i tråden kan delta och i efterhand referera lite mer utförligt om vad JG har att komma med. NA kommer nog att sålla som vanligt.
Delar denna önskan, NA har inte riktigt gett oss allt.
Citera
2020-03-30, 22:02
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
17 slag med en träpåk... typ brännbollsträ? Jag tvivlar, men visst. Tror mer på ett armeringsjärn. Men det är ju jag. Jag har inte en susning.
Nej alltså jag tänker typ i tjockleken av en Redbullburk och max 30 cm lång. Det ska ju vara något som väger relativt lätt och inte kröks och som inte smashar sönder huvudet totalt med 17 slag.

Får för mig att en bit armeringsjärn, säg över 30 cm, kröker sig om du matar hårda slag mot ett skallben. Känns lite väl smalt.
Citera
2020-03-30, 22:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittade den person jag pratade om som också kände obehag av SD och hans beteende:

Aktbil 150/457

"/../
Det har blivit likt en maktkamp mellan St*fan och L*nnart som kommit till
uttryck att St*fan demonstrativt loggat L*nnart cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då St*fan sökt upp L*nnart och sökt
diskussion. L*nnart upplever St*fan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
St*fan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". St*fan, som tidigare sökt kontakt med paret Joh*nsson via L*nnart, söker sig efter
L*nas död direkt till Kat*rina. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
/../
"

Vill minnas att det var till detta par som SD bjöd in sig själv på fika samma dag som han i sina geologgar sade sig ha kuskat över isen med LW i jakt på de sk. Nordsjö-ö-cacherna. I bildloggen på paret J. gav han en tvetydig känga till L*nnart när han skrev "I motljus ser även L*lle snäll ut".
Citera
2020-03-30, 22:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Nej alltså jag tänker typ i tjockleken av en Redbullburk och max 30 cm lång. Det ska ju vara något som väger relativt lätt och inte kröks och som inte smashar sönder huvudet totalt med 17 slag.

Får för mig att en bit armeringsjärn, säg över 30 cm, kröker sig om du matar hårda slag mot ett skallben.
Beror på dimensionen; ett 32 mm järn kröker du inte så lätt
Citera
2020-03-30, 22:06
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Beror på dimensionen; ett 32 mm järn kröker du inte så lätt
Sant. Haha gud va dumt, klart det finns olika dimensioner! Fick bara upp något standardmått i huvudet.
Citera
2020-03-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Får för mig att en bit armeringsjärn, säg över 30 cm, kröker sig om du matar hårda slag mot ett skallben. Känns lite väl smalt.
Kanske därför det behövdes så många slag. Ett armeringsjärn kan vara tungt, men smalt. Ficklampa i proffsmodell verkar för grovt när jag hört att det var något smalare verktyg. Fan vad svårt detta är.
Citera
2020-03-30, 22:11
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Kanske därför det behövdes så många slag. Ett armeringsjärn kan vara tungt, men smalt. Ficklampa i proffsmodell verkar för grovt när jag hört att det var något smalare verktyg. Fan vad svårt detta är.
Haha ja det blir snudd på en ointressant diskussion känner jag nu, för mycket oklarheter. Det här lämnar jag härmed åt kunnigare och hoppas på ett svar någon dag!
Citera
2020-03-30, 22:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

En Maglite ficklampa kan ha skafttjocklek på mindre än 4 cm.

https://www.trekkinn.com/berg/mag-lite-standard-5d/117948/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&i d_producte=476154&country=se&gclid=EAIaIQobChMIiry OtIDD6AIVDqaaCh01UQJOEAQYASABEgK4lfD_BwE&gclsrc=aw .ds
Citera
2020-03-30, 22:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Får väl se om han dyker upp imorgon? Enligt sin geocachelogg häromdagen har han satt sig/suttit i självkarantän.

Människor kan bli sjuka av att bära på för mycket skuld- och skamkänslor. De inre demonerna spökar och utlöser inbillade sjukdomssymptom. Det enda rätta är att rensa det inre skuldkontot och tala sanning. Jag hoppas hans egenvalda karantäntid har gett honom tid till att reflektera över sin del i dramat och att han har bestämt sig för att inget förtiga imorgon - för sin egen skull och inte minst för L*ena.
Citera
2020-03-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om han är med på länk menade nog nicket.
Då sitter han hemma framför sin egna datorskärm, och har den egna datorskärmen mellan sig o rätten.
Hängde du med nu.? He he he.

I säkerhetssalen är det glas mellan åhörarna och rätten.
Stora jäkla glas-rutor.

Nja, vittnar han via länk så sitter han antingen i en annan domstol någonstans eller på en myndighet. Så går det till.
Citera
2020-03-30, 22:32
Medlem
Citat:
Fast jag förstår mig inte på JG. Att ända in i det sista skydda en mördare (eller.... vi får väl se imorgon). Han VET ju att SD är skyldig. Han måste ju läsa i fupen och i live-rapporteringen hur folk faktiskt sett SDs våldsamma och manipulativa sida och vad de märkt i SDs sätt mot LW. Nånstans måste han väl dra öronen åt sig? Lojalitet i all ära, men när det börjar brinna i håret så släcker man väl elden? Eller är han beredd att kasta sig själv till vargarna för en lojalitet in absurdum?

Radera viktig information på polis-stationen, redan där visade JG att vederbörande och SD faktiskt är döds-polare, Geo-friends i vått och torrt, super-snubbar vid macken med varsin ostfralla och varmt kaffe i plastmuggar.

JG kommer fullständigt att skydda sin döds-polare SD före allt annat, vid kommande frågar blir JG:s svar: / -- har faktiskt ingen aning .... / -- det känner jag inte till något om .... / -- det kommer jag faktiskt inte ihåg.

JG är en stor del av länken till SD:s frihet så som HD.

Varken KammarÅklagaren Åsa Hiding, polisen eller någon annan kommer få ur JG något som är till nackdel för vederbörande:s döds-polare.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-30, 22:34
Medlem
Citat:
Finns väl ingen skärm mellan åklagare och vittnen samt tilltalad. Kontrahenterna är väl avskärmade från åhörarna enbart? (Jag har aldrig varit i en säkerhetssal, så jag vet inte).

I ett våldtäktsmål jag bevistade för en massa år sen: då var 11-åringen med via länk. Jättestor bildskärm!

Alla utom besökarna kunde se flickan men alla kunde höra henne.

Hur det är nu för tiden vet jag inte, men kunde flickan så bör väl JG i karantän också klara av det. Kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in