2020-03-30, 21:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som sagt, jag ser inte det du ser, jag ser bara fyllskallen som lovar dyrt och heligt att nu djävlar ska jag bli nykter bara för att trilla dit igen.

BO var precis likadan, hon sa att nu är det över för att nästa sekund ordna ett nytt möte med MGM.

Okej. Jag ser det ur flera vinklar.
Citera
2020-03-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OK, tack.
Man kan kanske spekulera om det varit någon skillnad om LW inte iscensatt uppträdandet -
om det påverkade SD eller inte. Inspelningen ger inte 100% belägg för hur det gått till ..någon sekvens
kan vara borttagen .. LW kan ha sagt eller gjort något vi inte vet, i affekt.
Tagit tag i SD ..?
Inte för att jag úrsäktar SD. Han sa själv att det kunde komma att göra ont.
Han hade gnuggat knogarna i hennes fasthållna, nedtryckta huvud som jag läst.
Tillsammans med andra verbala och fysiska hot bär han skulden för sitt handlande,
såvida det inte var i självförsvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
:
Rätta mig om jag har fel: men visst säger hon till honom att hon spelar in där och då? Han är medveten om att han spelas in?

Fattar att han blir galen, hon är fett jobbig när hon vägrar gå ur bilen.

Moschata:

Inte vad jag minns av läsningen, sade hon något i bilen till honom (SD) om inspelning. Kan ha fel.
Någon som vet?
Citera
2020-03-30, 21:35
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som sagt, jag ser inte det du ser, jag ser bara fyllskallen som lovar dyrt och heligt att nu djävlar ska jag bli nykter bara för att trilla dit igen.

BO var precis likadan, hon sa att nu är det över för att nästa sekund ordna ett nytt möte med MGM.
Och skillnaden blir vad egentligen?

Lena bryter med honom = ingen kontroll
Lena fuckar med HD = ingen kontroll
Lösning = döda Lena
Citera
2020-03-30, 21:38
Medlem
Skibladners avatar
SVT- journalisten hade en teori om att mordvapnet skulle vara en ishacka. Det verkar väl inte rimma med skadorna på BO?
Ang. morgondagen så skulle man gärna vilja vara närvarande i salen, men hoppas nån här i tråden kan delta och i efterhand referera lite mer utförligt om vad JG har att komma med. NA kommer nog att sålla som vanligt.
Citera
2020-03-30, 21:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Citat:
OK, tack.
Man kan kanske spekulera om det varit någon skillnad om LW inte iscensatt uppträdandet -
om det påverkade SD eller inte. Inspelningen ger inte 100% belägg för hur det gått till ..någon sekvens
kan vara borttagen .. LW kan ha sagt eller gjort något vi inte vet, i affekt.
Tagit tag i SD ..?
Inte för att jag úrsäktar SD. Han sa själv att det kunde komma att göra ont.
Han hade gnuggat knogarna i hennes fasthållna, nedtryckta huvud som jag läst.
Tillsammans med andra verbala och fysiska hot bär han skulden för sitt handlande,
såvida det inte var i självförsvar.

Moschata:

Inte vad jag minns av läsningen, sade hon något i bilen till honom (SD) om inspelning. Kan ha fel.
Någon som vet?

Eller så minns jag fel. Lyssnade på inspelningen och har för mig att hon sa med lite barnslig/tillgjord röst "du får inte göra mig fysiskt illa" och "jag spelar in nu" typ nåt sånt.
Får lyssna om efter jobbet imorgon, är helt slut och kan knappt hålla ögonen öppna.😅
Citera
2020-03-30, 21:40
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
SVT- journalisten hade en teori om att mordvapnet skulle vara en ishacka. Det verkar väl inte rimma med skadorna på BO?
Ang. morgondagen så skulle man gärna vilja vara närvarande i salen, men hoppas nån här i tråden kan delta och i efterhand referera lite mer utförligt om vad JG har att komma med. NA kommer nog att sålla som vanligt.
Nej jag har då aldrig sett en cylinderformad ishacka iaf.

JokerMannen var ju inne på en sån här, tror jag.
https://tyda.se/search/ishacka

En sån skulle ju kunna ha ett cylinderformat skaft såklart men anledningen till JokerMannens spekulation var märkena i trädet och de skulle isf kommit från yxhuvudet.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-30 kl. 21:46.
Citera
2020-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jag bara väntade på det!

Nå, det är nästan så att jag föredrar att han är med på länk istället, för då vågar han kanske göra det rätta och säga sanningen. Och gärna be om ursäkt för att slingrat sig, spelat dryg och dessutom - värst av allt - RADERAT mitt i ett förhör!

Jag är mer intresserad av att han ska säga sanningen, än att han ska svettas av skräck framför den sannolika Hjärsta-Slaktaren.

#TeamÅsaHiding

Utevaro lär väl i så fall ske med läkarintyg, enligt rättens bestämmelser. Fast det lär väl inte vara så svårt att få ett intyg via telefonkontakt med sin läkare i dessa Corona-tider. Om sen rätten godtar intyget med hänsyn till JG:s självisolering är en annan femma.
Ordföranden kanske kan skicka hem en patrull till JG och ta tempen på han?
Annars kan han ju bli kallad en annan dag om inte annat.

Tror det blir svårt för snubben att hålla blåsan i schack när han ställs inför åklagare, målsägarens biträde samt rätten..
Citera
2020-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Nej jag har då aldrig sett en cylinderformad ishacka iaf.

JokerMannen var ju inne på en sån här, tror jag.
https://tyda.se/search/ishacka

En sån skulle ju kunna ha ett cylinderformat skaft såklart.
Tror jag inte på. Rättsläkaren pratade om något smalt verktyg. Jag tror på ett armerningsjärn.
Citera
2020-03-30, 21:47
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I min värld har vi tre motiv i dagsläget.
1.Hanna hatade Lena pga av Logg-radering och det eviga pippa det med hennes man.
För att börja om med Stefan som en familj så måste Lena bort... Lena försvann... Och sen levde Hanna och Stefan lyckliga igen.. Puss puss jag älskar dig... JÄD... Saknar dig.

2.Lena skulle till Norge med ett gäng killar Medans Stefan var i USA.
I helvete heller tänkte Stefan. Aldrig att jag låter henne åka dit.
Stefans svartsjuka pallade inte det, utan han slog helt enkelt ihjäl henne. a la Billy-style.

3.Lena jävlades (djävlades) till slut lite för mycket med Hanna, och bokstavligt talat naglade sig fast hos Stefan. Han blev helt enkelt inte av med henne. Enda chansen var att helt enkelt slå ihjäl henne.

I min värld så är det en kombination av alla 3.
En rejält utvidgad motivbild.!!

Jag tror att situationen blev för mycket för Hanna o Stefan som skulle lappa ihop allt igen, samtidigt som Stefans svartsjuka gjorde att han inte ville lämna över Lena till nån annan, samtidigt som Lena vägrade att lämna utan jävlades högt o lågt med Hanna.

En kombination av allt helt enkelt.

Måste säga att du gör en mycket bra analys och sammanfattning, om jag inte visste bättre skulle jag tro att du ingick i den närmsta kretsen. Mycket bra, utan beskyllningar, svartmålning eller moralkakor.
Citera
2020-03-30, 21:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
JG är ett såpass viktigt vittne som skall ta ganska lång tid att förhöra.
Aldrig att Åsa kommer gå med på att höra honom över länk.
Han får allt förpassa sig till rättssalen.
Hans vittnesmål handlar ju om tiden precis innan Lena dör...
Nä, han får nog allt komma dit.

Förhoppningsvis genomgick han självkarantänen just i syfte att undvika smitta för att kunna närvara fysiskt på morgondagens förhandling.
Citera
2020-03-30, 21:57
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte på. Rättsläkaren pratade om något smalt verktyg. Jag tror på ett armerningsjärn.
Det eller en träpåk tror jag.
Citera
2020-03-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det eller en träpåk tror jag.
17 slag med en träpåk... typ brännbollsträ? Jag tvivlar, men visst. Tror mer på ett armeringsjärn. Men det är ju jag. Jag har inte en susning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in