2020-03-30, 20:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vilken av bilincidenterna? Det är ju två.

Jag tänkte på den hon anmälde.
Citera
2020-03-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Får väl se om han dyker upp imorgon? Enligt sin geocachelogg häromdagen har han satt sig/suttit i självkarantän.

Annars kan han väl vara med via länk?
Citera
2020-03-30, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hinta lite. Vad innehåller den?
Tidigare idag petade jag in Aktbilaga 463 i tråden med följande text...

Kompletterande bevisuppgift

Skriftlig bevisning

PM avseende jämförelse av påträffad bild (tilläggsprotokoll 5 sid 2-5 och sid 7-
12)
till styrkande av att Stefan Davidsson planerat eller planlagt mordet på
Lena Wesström.
PM gällande anträffat meddelande i clipboard i Stefan Davidssons telefon
(tilläggsprotokoll 5 sid 6) till styrkande av att Stefan Davidsson planerat eller
planlagt mordet på Lena Wesström.
Föredragna delar av förhör med Stefan Davidsson (förhörsbilaga Stefan sid 1,
208 och 306)
till styrkande av att Stefan Davidsson lämnat oriktiga uppgifter
till polisen den 15 maj 2018 samt att Stefan Davidsson begått den åtalade
gärningen.

Och lite info om några fler som skall vittna osv.

Men vad är då Tilläggsprotokoll nr 5.?
Vad är Förundersökningsprotokoll 23:18.?
Bilderna på strumpor och klädnypare mm finns med där, men även lite annat förtydligande som visar att Stefan mfl har talat osant i förhör. bla bla.

Jo, förstår ni.... Den kommer med posten imorgon.

2020-03-29
462 Förundersökningsprotokoll (23:18) (Tilläggsprotokoll 5)
Sekretessmarkering borttagen av robeing, 2020-03-30.

Duger den hinten... He he he he.
Den "trevliga Registratorn" skall ha lagt den på lådan idag så jag har den imorgon.
Sekretess är visst borttagen.

(eller så är det bara nåt meningslöst jäkla skit, men nörden i mig måste ha den)
Citera
2020-03-30, 20:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Får väl se om han dyker upp imorgon? Enligt sin geocachelogg häromdagen har han satt sig/suttit i självkarantän.
Är någon förvånad?

Nu måste jag citera mig själv från den 16/3.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han verkar så nervös och svag så jag undrar hur han ska klara av att vittna. Vad händer om han försöker sjukskriva sig från att vittna?
Han kanske inte bara känner poliser utan även läkare utan skrupler.
Han verkar ha rätt mycket psykiska besvär.
Han klarar antagligen inte av att se folk i ögonen i rättssalen.

Om han ljuger så tittar han nog bara på SD för att få uppskattning.
Några andra klarar han inte av att titta i ögonen.

Om han kommer att tala sanning så klarar han inte av att vara i samma rättssal som SD.

Även om han inte kan slippa vittna så kanske han lyckas ordna så att han får vittna via videolänk eller från ett annat rum.
Han är troligen alldeles för feg för att våga visa sig i rättssalen.
Citera
2020-03-30, 20:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror det är flera parametrar. Det viktigaste tror jag handlar om att han "tappade" det, som du utrycker det. Kontrollfreaket höll på att tappa kontrollen över Lena. Men affären delade tydligen också geocatchingfolket i två läger. Flera var säkert också lojala mot Hanna och insåg att det här är inte ok från SDs sida. Inte nånstans.

Det var nog mycket som spelade in. Nuvarande vittnet beskriver att Lena var rädd vad som skulle hända om hon träffade en ny kille. Och hon hade rätt, hon blev mördad - delvis pga norgeresan med nya killen kan jag tänka.

Att den här mannen inte varit involverad i allvarliga brott tidigare förvånar mig faktiskt med facit i hand.
Han har inte åkt fast tidigare.
Det finns inget som säger att han inte har begått brott tidigare.
Citera
2020-03-30, 20:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Inte bara Wadköpings journalister som behöver fundera på vilka de kommer möta på stan i framtiden tydligen... Sånt är förvisso nu livet. I mordfall. Och bör vara.

Förstår inte problemet här. Dessa journalister återger ju bara fakta från rättegången, varför skulle de inte kunna "möta folk på stan" av den anledningen?
Däremot förstår jag vad du menar gällande de andra du syftar på. De borde följa journalisternas exempel och återge fakta...
Citera
2020-03-30, 20:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Jag bara väntade på det!

Nå, det är nästan så att jag föredrar att han är med på länk istället, för då vågar han kanske göra det rätta och säga sanningen. Och gärna be om ursäkt för att slingrat sig, spelat dryg och dessutom - värst av allt - RADERAT mitt i ett förhör!

Jag är mer intresserad av att han ska säga sanningen, än att han ska svettas av skräck framför den sannolika Hjärsta-Slaktaren.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Skulle nog säga att flera motiv är bättre i ett sånt här indiciemål, ökar ju bara sannolikheten att det är han. Speciellt när andra inte har motiv men däremot alibi för mordkvällen.

I min värld har vi tre motiv i dagsläget.
1.Hanna hatade Lena pga av Logg-radering och det eviga pippa det med hennes man.
För att börja om med Stefan som en familj så måste Lena bort... Lena försvann... Och sen levde Hanna och Stefan lyckliga igen.. Puss puss jag älskar dig... JÄD... Saknar dig.

2.Lena skulle till Norge med ett gäng killar Medans Stefan var i USA.
I helvete heller tänkte Stefan. Aldrig att jag låter henne åka dit.
Stefans svartsjuka pallade inte det, utan han slog helt enkelt ihjäl henne. a la Billy-style.

3.Lena jävlades (djävlades) till slut lite för mycket med Hanna, och bokstavligt talat naglade sig fast hos Stefan. Han blev helt enkelt inte av med henne. Enda chansen var att helt enkelt slå ihjäl henne.

I min värld så är det en kombination av alla 3.
En rejält utvidgad motivbild.!!

Jag tror att situationen blev för mycket för Hanna o Stefan som skulle lappa ihop allt igen, samtidigt som Stefans svartsjuka gjorde att han inte ville lämna över Lena till nån annan, samtidigt som Lena vägrade att lämna utan jävlades högt o lågt med Hanna.

En kombination av allt helt enkelt.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Jag bara väntade på det!

Nå, det är nästan så att jag föredrar att han är med på länk istället, för då vågar han kanske göra det rätta och säga sanningen. Och gärna be om ursäkt för att slingrat sig, spelat dryg och dessutom - värst av allt - RADERAT mitt i ett förhör!

Jag är mer intresserad av att han ska säga sanningen, än att han ska svettas av skräck framför den sannolika Hjärsta-Slaktaren.

#TeamÅsaHiding

Eller ljuga...nog lättare att ljuga när man har en skärm mellan sig och åklagaren?
Citera
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Skulle nog säga att flera motiv är bättre i ett sånt här indiciemål, ökar ju bara sannolikheten att det är han. Speciellt när andra inte har motiv men däremot alibi för mordkvällen.
Självklart är det så.

Sen verkar ju några upprepat glömma bort att ett mordåtal inte står och faller med motivet. Det verkar mest vara ett sätt att framstå som smarta, medan man mest framstår som inskränkta gubbstruttar.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns många fler möjliga indicier mot SD än de här, och du skulle lätt ha kunnat räkna upp minst lika många till. Men problemet är väl mer att det är svårt att veta exakt vilka av de här omständigheterna som har kunnat bekräftas. Det här med att SD inte har något vattentätt alibi är ganska uppenbart (annars hade försvaret lagt fram det), men i övrigt verkar det ju finnas en hel del osäkerhet kring vad som egentligen kan anses vara utrett.
Vad menar du är osäkert?

Juste ja. Du anser t.ex. fortfarande att det inte är utrett att SD ljuger i Mållganhistorien. Herregud. Hej då.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-30 kl. 21:09.
Citera
2020-03-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Eller ljuga...nog lättare att ljuga när man har en skärm mellan sig och åklagaren?
Finns väl ingen skärm mellan åklagare och vittnen samt tilltalad. Kontrahenterna är väl avskärmade från åhörarna enbart? (Jag har aldrig varit i en säkerhetssal, så jag vet inte).
Citera
2020-03-30, 20:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Njae, är inte helt säker på det. Rimligt att det bidrog till saken, alltså att LW jävlades och var jobbig mot honom och HD.
Men tror nog att hennes nyvunna kraft där på vårkanten var en mer betydande faktor. LW tog inte lika mycket skit längre, gjorde upp planer utan SD och var inte fullt så "formbar" längre.

Hmm, vi lär nog få enas om att vi inte är överens märker jag .

BO sa en sak och agerade på ett helt annat sätt, du kan jämföra med en alkoholist som lovat sina nära och kära att nu djävlar är det klart med drickandet nu ska jag vara nykter, brukar hålla två veckor sedan är det dags igen med att dricka.

BO gjorde precis som alkoholisten, sa till vissa utvalda att nu djävlar var det klart med MGM nu hade hon brutit sig loss minsann för att samma kväll fixa till en ny träff med idioten, så djävla tröttsamt att läsa i FUP hur det verkligen låg till.

BO kunde/ville inte bryta med MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in