Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Aha, så pandemin har inget att göra med att det är ett nytt oerhört smittsamt virus som mänskligheten saknar immunitet eller vaccin mot, pandemin beror bara på att de flesta av jordens länder råkar vara lite klantiga?
Ja, det var väl en bra sammanfattning.
Jag trodde ju personligen att de här myndigheterna, FHM, MSB, Socialstyrelsen, och allt vad de heter, hade någon form av beredskap för sådana här extraordinära händelser. Men nu har jag förstått. Skattepengarna som finansierar FHM går till att försörja 500 personer som arbetar med att samla in statistik, stå och klia sig i huvudet när det dyker upp nya virus, och hålla presskonferenser där de informerar om att vi skall tvätta händerna och att "kulmen snart är nådd".
Och tydligen är det lika illa i de flesta länder i EU. Jag tycker det är pinsamt, om inte kriminellt. Uppenbarligen har du en annan uppfattning. Du tror liksom lite mer på "shit happens" och att det inte så mycket att göra åt. Trots att många länder i Östasien handgripligen bevisar att man KAN göra mycket åt det.