2020-03-30, 20:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, misstankarna mot lilla Karin existerar inte?

Tillåt mig att småle lite, det enda som existerar är just misstankar mot lilla Karin, hon kommer att vara huvudmisstänkt så länge HOL lever.

Om HOL skulle få Coronaviruset så kan du ge dig fan på att farbror Blå åker hem till lilla Karin för att testa om hon möjligen skulle kunna vara smittspridare, så är statusen för lilla Karin.

Glöm det, det funkar inte så i ett rättssäkert land.
Citera
2020-03-30, 21:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Billy har såklart aldrig träffat henne, det har varit en mellanhand som
hon kontaktat om hjälp med en sak.
Och mellanhanden har kontaktat Billy the Kid.

Om jag gissar rätt har även mellanhanden varit med i
svängen en stund.

Alla vet att det är livstid som gäller om man åker fast.

Billy skulle hållit sig till rån istället , leka sicario
verkar inte vara hans grej.

OBS, jag har inga belägg för att det är hans fru som har
beställt detta. Visst kan det verka så, men om det är
den 100%-a sanningen vet bara de inblandade.

Och att en gammal erfaren kriminell skulle börja prata
är bara att glömma. Det här är hans livsstil sedan länge
och då pratar man bara inte. Inte ens om det skulle
ge honom strafflindring.

Jag tror på 8-10 år för mordförsök.
Att det var ett hot är en efterhandskonstruktion.
När han fått veta att han är rökt, han vill dämpa smällen
med ett par år....Vem hade inte gjort det om man är 55 år.

Teoretiskt kan det finnas en mellanhand, ja.
Billy vet att han inte dämpar ett skit med att bara säga A utan att säga B. Det finns en berättelse om vad som skett på plats, men ingen berättelse som lämnar täckning att hans agenda skulle vara att hota.

Å andra sidan finns det inte så mycket som stödjer att uppdraget skulle vara mord heller, så antar att man aldrig kommer få reda på hur det ligger till.
Citera
2020-03-30, 21:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Glöm det, det funkar inte så i ett rättssäkert land.

Allvarligt?

Du menar om något nytt händer med HOL så är inte lilla Karin den förste de kollar upp?
Citera
2020-03-30, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Att fortsätta utreda, är inte detsamma som att hålla misstänkt, vare sig formellt eller i den egna korridoren. Att hålla beslag, innebär inte heller att man är misstänkt.
Enligt den modellen, skulle isåfall ett antal av Henriks gamla klienter stå som misstänkta.

Du är för rolig med dina försök att tona ner misstanken mot KL.

Vad inbillar du dig mobil, Ipad och dator är beslagtagna för?
Ett fristående fenomen bortom ägarinnan?
Citera
2020-03-30, 21:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Allvarligt?

Du menar om något nytt händer med HOL så är inte lilla Karin den förste de kollar upp?

Jag har ärligt talat ingen aning hur denna rotel jobbar...

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är kontakt/adressbok, nyckelknippa och laptop som är i beslag.
Jag tror att det är i beslag för att åklagaren investerat prestige i hela skiten från start.
Citera
2020-03-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Inte häktad längre än i tre dagar, även om åklagaren ville ha mer...vem säger att domstolen alltid har rätt?

Däremot läste jag nåt om att hon fortfarande är under lupp fram tills 17 april.

Hon har ju blandannat inte fått tillbaka de prylar de tagit i beslag...

Så nog är hon fortfarande misstänkt.

Men lägg ner anhållen först ej häktad. Skall du diskutera någon sakfakta var god att vara påläst.
Karin har aldrig varit häktad så enkelt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Tona ner? Du får väl visa på lite grunder för misstankarna då? Sakfakta nu alltså inte motiv eller hypoteser. Så varsågod.
Citera
2020-03-30, 21:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Jag tror att det är i beslag för att åklagaren investerat prestige i hela skiten från start.

Fattar inte vad du menar?

Det är ju på ett ungefär som när våra glada gossar i "orten" skjuter lite på varandra, tror du polisen står som levande frågetecken eller kollar de upp de som har lite otalt med varandra?

Polisen vet nu mycket väl vad lilla Karin är kapabel till så den förste som kommer att få besök om det händer HOL något är just lilla Karin.
Citera
2020-03-30, 22:03
Medlem
Citat:

Det är ju på ett ungefär som när våra glada gossar i "orten" skjuter lite på varandra, tror du polisen står som levande frågetecken eller kollar de upp de som har lite otalt med varandra?

Polisen vet nu mycket väl vad lilla Karin är kapabel till så den förste som kommer att få besök om det händer HOL något är just lilla Karin.

Är du säker på att kapabel verkligen är rätt ord med tanke på allt annat hon klantat till sig med?
Alltså gråterskan HOL påstår att detta är 3-4 gången hon då är skyldig till hot eller anstiftan?
Så hur fan förklarar du för mig att människan inte ens kan skriva en överklagan i tid eller få till sin vardag på ett vettigt sätt? Kan du förklara varför en oberoende läkare vittnar i domstol om sviterna efter hjärnblödningen och den funktionsnedsättning man kan drabbas av? Ta då med alkohol då också.
Sen finns det inte minsta spår vilket du kanske kan förklara då det handlar om en person som inte är kapabel till att utföra detta brott i många omgångar utan att åka fast. Hur logiskt är det?
Citera
2020-03-30, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
..
Det är inte vad hon själv säger, erinrar mig du påstått detta förut - och oavsett vad du tror så gäller följande som godkänts av rätten till den 17e:

"Framställan om förlängning av åtalstid - Karin Lilja (beslag)"

KL:
"Jag skulle tro att jag fortfarande är misstänkt för dom har ju min dator, min Ipad och gamla telefoner jag råkade ha - många knapptelefoner,. Knapptelefoner har ju idag så kort minne."
Citera
2020-03-30, 22:16
Medlem
Citat:

Exakt och tyvärr ser man detta fenomen rätt ofta hos åklagarmyndigheten. Man säger fortfarande misstänkt så fort en häktningsförhandling inte gått vägen och personen gått loss. Sen dröjer det länge före man får krypa till kors och ange att personen inte längre är misstänkt.
Citera
2020-03-30, 22:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Jag menar bara att jag för allt i världen inte begriper hur åk/utredarna jobbar i detta ärendet när det gäller anstiftanspåret.
Karin har varit under lupp från start och långt fram i utredningen, så om det skulle drabba Henrik något framöver, så har jag svårt att tro att man gör samma misstag igen. Eller tror du hon åker in på slentrian, bara för att hon är hon?
Låter ju fint med en polis och en åklagare som jobbar i samma hjulspår hela tiden.

Eller sitter du på några hårda fakta som visar att polisen vet vad Karin är kapabel till?
Visst, hennes meritlista är ordentligt ocharmig här på slutet och det är känt att hon är en blek kopia av sitt forna jag, men att hon iom det skulle vara kapabel? Kapabel till vad?
Att gång på gång anlita personer som ska sätta tryck på eller rent av skada Henrik, och sen vara kapabel att komma undan polisutredning varenda gång.
Karin?
Kvinnan som nästan helt havererat i vinglaset parat med psykisk ohälsa och som begår affektbrott på affektbrott genom läsbar brottshistorik?
Kvinnan som osammanhängande forslar papper i varenda litet/stort domstolsmål hon hamnar i?

Jag ska berätta lite om vem hon är.
När hon är berusad eller för tillfället mår ordentligt dåligt, bör man räkna med att både skrik, spott och en djävla harangföljd ihop med fysiska våldsamheter kommer att utspela sig. Viss tendens till kämparglöd och envishet, vilket utmärker sig i bla pappersforslande.
När hon är nykter gör hon precis ingenting. Nada. Då är hon inom fyra väggar någonstans i 08-området och bara är/gör absolut ingenting såvida inte någon utomstående ringer på för en pratstund.
Ungefär så ser det ut.
Citera
2020-03-30, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag menar bara att jag för allt i världen inte begriper hur åk/utredarna jobbar i detta ärendet när det gäller anstiftanspåret.
Karin har varit under lupp från start och långt fram i utredningen, så om det skulle drabba Henrik något framöver, så har jag svårt att tro att man gör samma misstag igen. Eller tror du hon åker in på slentrian, bara för att hon är hon?
Låter ju fint med en polis och en åklagare som jobbar i samma hjulspår hela tiden.

Eller sitter du på några hårda fakta som visar att polisen vet vad Karin är kapabel till?
Visst, hennes meritlista är ordentligt ocharmig här på slutet och det är känt att hon är en blek kopia av sitt forna jag, men att hon iom det skulle vara kapabel? Kapabel till vad?
Att gång på gång anlita personer som ska sätta tryck på eller rent av skada Henrik, och sen vara kapabel att komma undan polisutredning varenda gång.
Karin?
Kvinnan som nästan helt havererat i vinglaset parat med psykisk ohälsa och som begår affektbrott på affektbrott genom läsbar brottshistorik?
Kvinnan som osammanhängande forslar papper i varenda litet/stort domstolsmål hon hamnar i?

Jag ska berätta lite om vem hon är.
När hon är berusad eller för tillfället mår ordentligt dåligt, bör man räkna med att både skrik, spott och en djävla harangföljd ihop med fysiska våldsamheter kommer att utspela sig. Viss tendens till kämparglöd och envishet, vilket utmärker sig i bla pappersforslande.
När hon är nykter gör hon precis ingenting. Nada. Då är hon inom fyra väggar någonstans i 08-området och bara är/gör absolut ingenting såvida inte någon utomstående ringer på för en pratstund.
Ungefär så ser det ut.
Oavsett om du betonar hjärnblödning (SIC liten med god prognos) och raketfylla så finns det en manipulativ KL som nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in