Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Fattar inte vad du menar?
Det är ju på ett ungefär som när våra glada gossar i "orten" skjuter lite på varandra, tror du polisen står som levande frågetecken eller kollar de upp de som har lite otalt med varandra?
Polisen vet nu mycket väl vad lilla Karin är kapabel till så den förste som kommer att få besök om det händer HOL något är just lilla Karin.
Jag menar bara att jag för allt i världen inte begriper hur åk/utredarna jobbar i detta ärendet när det gäller anstiftanspåret.
Karin har varit under lupp från start och långt fram i utredningen, så om det skulle drabba Henrik något framöver, så har jag svårt att tro att man gör samma misstag igen. Eller tror du hon åker in på slentrian, bara för att hon är hon?
Låter ju fint med en polis och en åklagare som jobbar i samma hjulspår hela tiden.
Eller sitter du på några hårda fakta som visar att polisen vet vad Karin är kapabel till?
Visst, hennes meritlista är ordentligt ocharmig här på slutet och det är känt att hon är en blek kopia av sitt forna jag, men att hon iom det skulle vara kapabel? Kapabel till vad?
Att gång på gång anlita personer som ska sätta tryck på eller rent av skada Henrik, och sen vara kapabel att komma undan polisutredning varenda gång.
Karin?
Kvinnan som nästan helt havererat i vinglaset parat med psykisk ohälsa och som begår affektbrott på affektbrott genom läsbar brottshistorik?
Kvinnan som osammanhängande forslar papper i varenda litet/stort domstolsmål hon hamnar i?
Jag ska berätta lite om vem hon är.
När hon är berusad eller för tillfället mår ordentligt dåligt, bör man räkna med att både skrik, spott och en djävla harangföljd ihop med fysiska våldsamheter kommer att utspela sig. Viss tendens till kämparglöd och envishet, vilket utmärker sig i bla pappersforslande.
När hon är nykter gör hon precis ingenting. Nada. Då är hon inom fyra väggar någonstans i 08-området och bara är/gör absolut ingenting såvida inte någon utomstående ringer på för en pratstund.
Ungefär så ser det ut.