2020-03-30, 10:31
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror inte olja är framtidens melodi.
och hur långt sträcker sig din framtid? vi kommer knappast ha flygplan och containerskepp och fjärrlastbilar som går på el inom 10 år. med tanke på den enorma dippen så kommer olja skjuta upp direkt när det blir åka av igen. gör en notis from idag och kolla tillbaka inom 2-3 år.
Citera
2020-03-30, 10:32
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:

jo. människan är en för enkel varelse för att göra sig av med oljan. det rör sig om för mycket pengar. många jobb.
den är kvar ett tag till
Citera
2020-03-30, 11:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Oljemarknaden fungerar inte ordentligt och brentoljan är på väg att falla till 10 dollar per fat. Det framgår av en ny analys av Pareto.

Priset väntas fortsätta ner av flera olika anledningar. Efterfrågebortfallet tilltar i styrka och därtill fortsätter Opec+ att uppvisa sin oförmåga att agera på fallande priser, enligt analytikern.

Dessutom har USA:s president Donald Trump utökat åtgärderna för social distansering till april månad ut medan en allt högre andel av den amerikanska befolkningen befinner sig i karantän.

Listan på raffinaderier som avbryter sin förädling växer. En specifik aktör som nämns är US Port Arthur, medan aktörer i Kanada och Italien gett besked om sina första fullständiga avstängningar, enligt analytikern.

"Vi förväntar oss att denna trend kommer att fortsätta", slår Pareto fast.

Eftersom Opec+ inte väntas nå en överenskommelse i närtid om oljeutbudet så kommer de globala producenterna strypa flödet på frivillig basis, antingen stoppade av operatörer av pipelines eller av låga oljepriser, i sig.

Pipeline-aktörer ska ha efterfrågat att producenter minskar tillströmningen då lagren på amerikansk mark fylls på.

Brentoljan har fallit 6,0 procent det senaste dygnet och handlas nu till 26,30 dollar per fat, medan WTI-oljan är ned 5,6 procent och noteras till 20,30 dollar per fat.

Billig bensin framöver! Snart får de väl börjar ge bort olja för att bli av med den 😂

Tror börsen kommer bli sur framöver bara pga detta.

Om det bara var Corona som var problemet hade ju inte börsen reagerat så illa men att oljan också kollapsar är katastrof. Perfekt storm.
Citera
2020-03-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Över tusen döda bara i New York:

New York State Exceeds 1,000 Coronavirus Deaths

https://www.nytimes.com/2020/03/29/nyregion/coronavirus-new-york-update.html

Varför rör sig inte börsen mer kan man fråga sig då
🤔
Citera
2020-03-30, 16:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Varför rör sig inte börsen mer kan man fråga sig då
🤔
De har bara hållit på nån halvtimme, har de inte? Vi får väl se var dagen slutar.
Citera
2020-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De har bara hållit på nån halvtimme, har de inte? Vi får väl se var dagen slutar.

Amatörerna öppnar den
Proffsen stänger den

Det såg man i fredags
Ser gärna mera rött, skit samma
Vid årets slut står vi +10%
Det står jag fast vid !
Citera
2020-03-30, 18:30
Medlem
TruckerKings avatar
Jag köpte olja idag. Inte mycket, men startskottet har gått för mig idag. Oljepriset styrs under kartellartade former så priset lär dra uppåt i framtiden. 20 dollar idag är 60 om tre år av den enkla anledningen att araber och ryssar vill kunna fortsätta vältra sig i lyx.
Citera
2020-03-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Jag köpte olja idag. Inte mycket, men startskottet har gått för mig idag. Oljepriset styrs under kartellartade former så priset lär dra uppåt i framtiden. 20 dollar idag är 60 om tre år av den enkla anledningen att araber och ryssar vill kunna fortsätta vältra sig i lyx.

Helt med dig på den !!
Skulle tänka mig en stek i olja
Skicka gärna pm vart/hur du köpt
Certifikat antar jag , vilket ?
Det är billig olja nu
Citera
2020-03-30, 20:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag är övertygad om att olja som drivmedel är framtidens melodi. Frågan är bara om det finns för mycket av den.

Det som verkligen får en smäll nu tror jag är elbilarna. Med den här bensinpriserna, fokuseringen på ett riktigt problem istället för miljöhetsen samt indragna subventioner så kommer det här bli ett riktigt mörkt år för elbilsförsäljningen.Frågan är om de kan återhämta sig de kommande åren.
Citera
2020-03-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag är övertygad om att olja som drivmedel är framtidens melodi. Frågan är bara om det finns för mycket av den.

Det som verkligen får en smäll nu tror jag är elbilarna. Med den här bensinpriserna, fokuseringen på ett riktigt problem istället för miljöhetsen samt indragna subventioner så kommer det här bli ett riktigt mörkt år för elbilsförsäljningen.Frågan är om de kan återhämta sig de kommande åren.

Helt riktigt
Har en vän med bra insyn i bilbranschen - el sidan
Om detta fortgår länge så det blir dåliga tider
Då kommer inte efterfrågan på elbilar bli stor
Då kommer man vilja ha mindre bensin och dieselbilar
Utav den enkla anledningen :
Elbilar blir för dyra
Inte svårare än så
Tiden är en avgörande faktor
Citera
2020-03-30, 21:03
Medlem
Styrka på USA-börsen ikväll igen. 2,5-3% upp rakt över.

Falsk köpsignal eller har vi sett botten?
Citera
2020-03-30, 21:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Tror tvärt om. Miljörörelsen kommer bara öka. Men det lär ta ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in