Citat:
Ursprungligen postat av
Quinz
Man ska absolut kritisera regeringen, och man ska vara deltagande i allt som påverkar en själv och samhället i stort. Det är skillnad på att vara kritisk och att använda kriser för att vara en riktig skit människa. Jag blir arg över att folk pekar på de människor i lägre stående samhällsskikt, som invandrare och olika etniska grupper... när det i själva fallet är den övre klassens stollar som sprider det dödliga viruset, för att de känner att står över det. Det är sånt som skapar riktig oro och konflikter i samhället.
Du inser väl att många invandrare drog med sig skiten från sina semestrar i bland annat Iran? Bara för att Aftonbladet endast skriver 300 artiklar om Italien och Alperna för att det är mest Svenskar som åkte dit betyder det inte att det är de enda idioterna i landet.
Ja, jag vet att du redan vet om detta men ignorerar det i ditt eviga godhetsknarkande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det verkar mest vara äldre och de med "underliggande sjukdomar" som är i farozonen. Nån som vet vad "underliggande sjukdomar" innebär? Man talar om diabetes och hjärtproblem. Vilka hjärtproblem? Klaff-fel, hjärtflimmer, högt blodtryck, lågt blodtryck, kranskärlsproblem, hjärtförstoring? Finns statistik eller detaljer?
Och varför är 70% av de döda män..?
Med alla "riskgrupper" och "underliggande sjukdomar" jag läst om känns det som att minst 75% av Sveriges befolkning ingår i dessa "riskgrupper". De har redan blivit väldigt urvattnade ord.
Rökning, fetma, astma, graviditet, psoriasis, hjärnhinneinflammation för 10 år sedan och så vidare.