2020-03-30, 17:59
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja vi är ju några stycken här på fb som har sagt det redan när det började.
Är vi då bättre experter än experterna?

Skolorna skulle ha stängts omedelbart. Enorma smittspridare.

Ungdomar. Troligen "ungdomar".

Otvivelaktigt vlattars hat mot äldre vita..Föräldrarna uppviglar sina unga till detta med hatet som sprids i köllarmoskeér och i blatte hemmiljöerna.- Inget nytt under solen..rånas inte gamlingarna eller blir utsatta för bedrägeri så spottas och hostas det på dem.. allt för att få fram ett rent islamistiskt samhälle.. Men dessa gråsossar har ju röstat för sin egen undergång så låt dem fortsätta att hosta och spotta på vita svenskar så att landet blir av med de vita svenskarna så fort som möjligt.
Citera
2020-03-30, 18:00
Bannlyst
Någon som vågar gissa på när Norge öppnar sina gränser för svenskar?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
BREAKING

Danmark följer Anders

Öppnar upp efter påsk!
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Ojojoj, det här var bra nyheter!

Äntligen!
Citat:
Ja

Nobelpriset i medicin till Anders

Och middag och medalj med danska drottningen

Varför ska Anders Tegnell få ett nobelpris när Danmark gör tvärtom mot Anders Tegnell och fortsätter att göra tvärtom?
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ja

Nobelpriset i medicin till Anders

Och middag och medalj med danska drottningen

Dom börjar inse fördelarna med Flockimmunitet.
Svenskarnas hjärtan

Många fördelar med det, enda nackdelen bara att mängder med folk dör.
Citera
2020-03-30, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M9K
Danmark hade tidigt 1200 respiratorer, många fler än Sverige.
Dom är bättre förberedd helt enkelt.

Hursomhelst låter det som att Danmark öppnar upp då dom tror sig klara en snabbare smittspridning snarare än att det är för att smittspridningen minskar som dom säger.
Citera
2020-03-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har ju du som jobb att gå i försvar här men visst, Rocklöv et.al ser ju sin chans till sina fem minuter i rampljuset och lite mer forskningsanslag

Forskningsanslag är alltid en drivande faktor - tror inte de vill ta över något ansvar. När man talar om transparens så bör man ju matcha simuleringarna mot varandra och öven uppdatera dem när mer data inkommer. Jag har dock inte sett någon simulering från Rocklöv.

Något försvar fullt ut av FHMs agerande har jag inte, däremot så är jag imponerad av Kanadas resultat som sannolikt lärt sig från SARS-epidemin. Trots att de är på norra halvklotet och så nära USA så har de 6671 fall och 67 döda och en lutning på kurvan som är fördubbling var 3,85 dag. Utan någon lockdown. Deras agerande INOM landet liknar en del hur Sverige gjort (dvs med information information, information, om hur man ska bete sig) så där håller jag på den strategin och tycker att FHMs strategi är helt ok.

Tycker mig se en viss avmattning i kurvan för antalet avlidna i Sverige senaste 3-4 dagarna, så den närmaste veckan blir intressant att följa.
Citera
2020-03-30, 18:02
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter Ward
Jag tror att historien kommer visa att Kina inte har gjort detta... det är inte ett rimligt alternativ. Men vi har ju massa andra länder som provar din taktik, så vi kommer nog få se. Du får försöka fly till något av dom länderna kanske?

Nej, inga länder som jag vet som kör äkta karantän. Det är halvmessyrer.

Fattar inte varför jag skall fly, jag kan sätta mig själv i karantän och vänta ut situationen. Det är ju ni andra som får bära bördan av ert agerande. Jag har varit förberedd länge, fast inte trodde jag ekonomin skulle ryka pga av ett virus.
Citera
2020-03-30, 18:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det finns bilder från den drabbade staden, de har öppnat den och fabrikerna är igång. Karantän fungerar, det har det alltid gjort.

Ja det finns områden och enskilda städer som har klarat betydligt värre epidemier än denna med avstängning.
Citera
2020-03-30, 18:03
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför ska Anders Tegnell få ett nobelpris när Danmark gör tvärtom mot Anders Tegnell och fortsätter att göra tvärtom?
Nej nej.

Jyllands-Posten förklarar dansk Flockimmunitet
Citat:
Danskerne skal indstille sig på, at en meget stor del af os i de kommende måneder skal smittes med coronavirus og gennemleve infektionen. Det er »totalt passé« at inddæmme smitten, og det giver ikke længere mening at finde og isolere alle de syge

https://jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE12044415/10-spoergsmaal-til-professoren-det-er-en-delikat-balanceakt-at-sikre-flokimmunitet-men-vi-har-ikke-d en-fjerneste-anelse-om-hvor-mange-der-allerede-har-haft-sygdommen/
Citera
2020-03-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Alla bör tänka på att det pågår en aktiv desinformationskampanj från bland annat Kina och Ryssland med olika syften, bland annat så splittring och missnöje såväl inom som mellan allmänheten, offentligheten och olika länder i västvärlden.
Om någon är väldigt kritisk på tunna eller osannolika grunder och kontot är skapat i februari eller mars, var skeptisk till innehållet.

Jaha, har du några bevis för dina konspirationsteorier eller har du bara glömt ta din medicin?
Citera
2020-03-30, 18:04
Medlem
santos_devilles avatar
Nice Danmark öppnar gränserna om två veckor, har längtat efter billig öl i flera dagar.. Köpenhamn here i come
Citera
2020-03-30, 18:06
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Många fördelar med det, enda nackdelen bara att mängder med folk dör.
S har många äldre väljare och pensionskassorna dignar under utbetalningar

WinWin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in