2020-03-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fy så obehagligt. Skrämmande. Hoppas att detta framkommer genom frågeställningar till vittnen.
Har någon granne hörts ännu? Vet du det?
J*dith, allas vårt stjärnvittne, har ju vittnat. Fler vete fasen - men det är många som har vittnat.
Citera
2020-03-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Undrar vilka SD hade mordplaner på, var det konkurrenter som JH, Mgl, AL eller barnen?
LWs barn är väl inte en så kvalificerad gissning. Och det ÄR känsligt, så jag förstår att man inte ville nämna det i NA. Självklart lämnar man inte någon som hotar att döda ens barn. Och hon visste ju vad han var kapabel till. Fy för den lede.
Citera
2020-03-30, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Det här är ju om hur han sitter och svamlar i förhöret, och här finns en mycket intressant mening:

MT: Ja, jag var ju före Lena dit och det var nog bra ehh, då stod det en snubbe och tittade på en, det står en vägskylt, det är tre vägar som möts, så står den en, i mitten står det en skylt med en sån där två kilometer till, dit, och tre kilometer ...

Hur VET han det? Jo för att han har gett sig av direkt upp till mötesplatsen och ställer sig i undangömt läge och inväntar LW, som i hans mordplan nu tyvärr konverserar med JH i telefonen så nu törs han inte skrida till verket just nu!

Han nämner även att han har en handstrålkastare, den skulle man gärna ha sett en bild på.

Fan va frustrerande att det inte går att hitta de verkliga konversationerna under detta tidsfönster med SD som tjatar som fan på LW att komma ut, och sen den med JH som nu "räddar" henne för stunden från att bli mördad. Och nu när ÅH har nya bevis också ang bilden på strumpklämmorna.

Helt otroligt att utredarna ännu i sista sekunden lyckas återskapa raderade bilder!
Nu saknas ock L*enas sista vända ute i FUP, men kanske de kan få fram den också?
Citera
2020-03-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag tror också att hans kontroll"intresse" har sträckt sig utanför LWs sfär (mobil, koder till diverse förutom till dörrlåset) och involverat även andra.

Fy sjutton!

Innan jag glömmer det förvånar det mig att dagens första vittne FR, inte tog upp att han varit rädd för SD och känt sig hotad. SD hade ju visat sig utanför hans fönster också, vad jag minns från förhör. Är det kanske det du minns?

Eller minns jag fel?

Jag minns ett förhör med ett par geocachare (har fruktansvärt dåligt namnminne), där kvinnan berättade att hennes man hade upplevt att hans cacher (som han var CO för) hade blivit loggade av SD på sätt som kunde dubbeltydas och att mannen kände att SD var obehaglig mot honom genom att han var "efter honom" på detta sätt. Undrar om det inte var beteendevetarens man?

Ju mer man får veta desto tydligare blir det att SD höll på att tappa kontrollen över ett flertal personer, inte minst Lena. Personer som hade börjat se igenom SDs flinande fejs. Att det där fanns en fuskare och farlig person för den som inte dansade efter hans pipa. När SD miste kontrollen blev han alltmer desperat och anklagade Lena för sina egna tillkortakommanden. När hon sen menade allvar med att bryta sig loss så brast det för honom.

Så kan jag tänka mig att det gick till.
Citera
2020-03-30, 14:19
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
LWs barn är väl inte en så kvalificerad gissning. Och det ÄR känsligt, så jag förstår att man inte ville nämna det i NA. Självklart lämnar man inte någon som hotar att döda ens barn. Och hon visste ju vad han var kapabel till. Fy för den lede.

Men SD är ju helt galen, mordhota LWs barn om hon dumpar honom!
Förstår att LW försökte blidka honom så länge hon kunde.
Citera
2020-03-30, 14:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo jo. Man förstår hur det hänger ihop. På flera sätt. Men det kan bara vara en station på frigörelse. Man måste finna en egen väg. Eller allra minst sätt att hantera det på. De är vuxna, och det här är inte Volvo lastvagnar utan ett slags avancerad tipspromenad.

Exakt! Det är nog i det läget man inser att man börjar förvandlas till den som trycker ner en, som man verkligen vill ta sig ur. Kanske väljer man "att tala det språket" motparten förstår bäst, nämligen deras eget.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 14:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"När pratade ni om att NN skulle döda henne om hon träffade någon annan man?
- Det ska ha hänt hösten 2017".

Fantastiskt. SD hade frugan som han satte på regelbundet. SD hade LW som han satte på regelbundet. Men om HON träffade en ny kille så skulle SD döda henne. Vilket charmtroll...

Nu är det ju LW:s utsaga, som kan vara påhitt eller skruvad (för hon vill inte lämna?), men om den stämmer (vilket nog finns skäl att tro eftersom hon visat tecken på distansering) så antyder den ju att SD behöver ha kontroll över henne för att ha kontroll över GC. HD fungerar inte, men LW gör, och SD är rädd att hon ska liera sig med ngn annan och med sin energi manövrera bort honom från inkomster och inflytande?
Citera
2020-03-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tror inte de dokumenterar galet. De har ju inspelningar som sedan gås igenom noga. Dessutom godkänns transkriberingen efter det är nedskrivit. Tror HD är så insnärjd i lögner. Både sina egna och de som SD matat henne med, så hon rör ihop allt. Tror inte hon är oskyldig alls.

Det kan ju vara att Sillen helt enkelt inte var så viktig, så hon la datumen på minnet. Tror han har blivit utnyttjad, för sen slängdes han ju bort som en trasig leksak.

Tror precis som du att "Janis myst" i detta läget är en kod. De har säkert valt den för de visste den var nysläppt. Och inte omöjligt han sa att han var på väg till Västerås, heller. Han ljuger ju som en häst travar. HD och JG med. Vanemässigt och hemvant.

#TeamÅsaHiding

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har för mig att jag läst i FUP att hon hade bara Jani*s myst kvar.

Sida 117-118 osv A. 163

Hanna skriver 14:43 till Stefan att hon slutar jobbet

Klockan 15:34 skriver hon till Stefan om W och Jensen (nån slags kick off)
Stefan svarar på det.

Klockan 16:36
Stefan: "Slagit ihop"
"Det ska bli så bra nu"

HD klockan 16:39
"Har allt klarat utom lösningen på Janis myst..."
"Nästan..."

Tid för reflektion: Detta stämmer i tid med när Judi*t (grannen stötte på henne i skogen
på eftermiddagen jag TROR hon säger mellan 16-17. Och sen slinker Hanna in på SD's tomt)

Klockan 16:46
Stefan: "Har ej kollat esta"

Klockan 17:37
Hanna: "Kolla om du får åka utomlands..."

Klockan 17:41
Stefan: "Hon vet jag ska bort"

Klockan 17:45
Hanna: "Messa när du är klar."

Stefan skulle ju hem till Hanna och barnen och äta glass efter han slutat jobbet.
Finns det bevis på att han faktiskt var där och ingen annanstans?
Nån som vet vart man kan hitta specifika mastuppkopplingar vid tidpunkten?
Han säger själv att han var hemma när Polisen ringde och ville att han skulle
komma dit på ett andra förhör, vilket borde ha varit runt den tiden?
Finns mastuppkopplingar från Hannas mobil nånstans?
Hon säger själv att hon var ute på promenad i skogen EFTER att Stefan åkt in på sitt andra förhör vilket ju då inte stämmer med vittnet?

EDIT: Har ett väldigt vagt minne av att Stefan ska ha sagt till någon att Hanna och han skulle stanna på vägen till Arlanda och lösa en myst?? Kan det ha varit Västerås i så fall?
Ringer nån klocka hos någon?
I så fall pekar en del på att Västerås kan/kunde ha varit en viktig del i pusselbiten?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-30 kl. 14:43.
Citera
2020-03-30, 14:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Helt otroligt att utredarna ännu i sista sekunden lyckas återskapa raderade bilder!
Nu saknas ock L*enas sista vända ute i FUP, men kanske de kan få fram den också?

Tror inte Polisen och diverse tekniker sitter och rullar tummarna alls. De utreder nog för fullt ännu.

Det här ska ju säkert en vända i HR med, plus att HD och fler kanske ska in en sväng med. Förhoppningsvis.

Det kan komma fram mera...

Älskade, Nötis: Pentagon-Porten...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ja, jag tror också att hans kontroll"intresse" har sträckt sig utanför LWs sfär (mobil, koder till diverse förutom till dörrlåset) och involverat även andra.

Fy sjutton!

Innan jag glömmer det förvånar det mig att dagens första vittne FR, inte tog upp att han varit rädd för SD och känt sig hotad. SD hade ju visat sig utanför hans fönster också, vad jag minns från förhör. Är det kanske det du minns?

Eller minns jag fel?

Jag minns ett förhör med ett par geocachare (har fruktansvärt dåligt namnminne), där kvinnan berättade att hennes man hade upplevt att hans cacher (som han var CO för) hade blivit loggade av SD på sätt som kunde dubbeltydas och att mannen kände att SD var obehaglig mot honom genom att han var "efter honom" på detta sätt. Undrar om det inte var beteendevetarens man?

Har han hotat FR också, inte undra på att han också var rädd för SD, om han dessutom
varit utanför huset och fönstret. FR som ursprungligen var i en så tight och sammanhållen
geocahegrupp med de tre andra.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2Fbbfe3264-1df6-4aa8-8440-27396078167b_l. jpg

Det tidigare, så sammansvetsade geocachegänget, innan allt fallerade.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-03-30 kl. 14:31. Anledning: Tillägg foto
Citera
2020-03-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är något man hör av många som lever i destruktiva förhållande, med folk med drag av sociopati och psykopati: "Jag blev som h*n".

De förvandlades sakta men säkert till den personen de terroriserades och trycktes ner av. Började använda samma språk. Samma svordomar. Samma hot och maktmedel. Mycket vanligt, skulle jag vilja säga.

Det kan vi sannolikt även se på HD och JG, tycker jag. De låter som kopior av SD.

#TeamÅsaHiding

Ja, det är inte ovanligt.
Tror att JG kommer vara jättenervös när det blir hans tur att vittna. Kanske bryter han ihop? Eller ringer sig sjuk och skyller på corona?
Citera
2020-03-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är inte ovanligt.
Tror att JG kommer vara jättenervös när det blir hans tur att vittna. Kanske bryter han ihop? Eller ringer sig sjuk och skyller på corona?
Ja, stackars jävel. Han har SD framför sig, skall dessutom svära vittneseden och bara MÅSTE tala sanning. Och förutom det har han en enorm lojalitet gentemot sin vän. Tycker synd om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in