Citat:
Th*erese fick ju ett snabbt sms från SD, några sek efter hon gått ut från Hanna efter ett besök på ett par timmar: "H var jätteglad att du kom!" - eller nåt liknande. Hon tyckte det var riktigt obehagligt.
Likaså tog han bilder utanför en geocatche-kompis´ bostadsfasad och skickade denna till kompisen. SD hade blivit sur på honom av nån anledning. Tror kompisen tog bort några catchar eller vad det nu var och SD ruttnade på honom.
Det där med att SD var "Nattens vite riddare" och yrade omkring i grannskapet på nätterna, tror jag inte längre på att det handlade om att hålla koll på bovar. Det handlade att han ville hålla koll på folk i sin bekantskapskrets. Fy fan. Vilken lugn och ro de måste fått nu i Hjärsta när fanskapet suttit i häkte så länge.
Likaså tog han bilder utanför en geocatche-kompis´ bostadsfasad och skickade denna till kompisen. SD hade blivit sur på honom av nån anledning. Tror kompisen tog bort några catchar eller vad det nu var och SD ruttnade på honom.
Det där med att SD var "Nattens vite riddare" och yrade omkring i grannskapet på nätterna, tror jag inte längre på att det handlade om att hålla koll på bovar. Det handlade att han ville hålla koll på folk i sin bekantskapskrets. Fy fan. Vilken lugn och ro de måste fått nu i Hjärsta när fanskapet suttit i häkte så länge.
Ja, jag tror också att hans kontroll"intresse" har sträckt sig utanför LWs sfär (mobil, koder till diverse förutom till dörrlåset) och involverat även andra.
Fy sjutton!
Innan jag glömmer det förvånar det mig att dagens första vittne FR, inte tog upp att han varit rädd för SD och känt sig hotad. SD hade ju visat sig utanför hans fönster också, vad jag minns från förhör. Är det kanske det du minns?
Eller minns jag fel?
Jag minns ett förhör med ett par geocachare (har fruktansvärt dåligt namnminne), där kvinnan berättade att hennes man hade upplevt att hans cacher (som han var CO för) hade blivit loggade av SD på sätt som kunde dubbeltydas och att mannen kände att SD var obehaglig mot honom genom att han var "efter honom" på detta sätt. Undrar om det inte var beteendevetarens man?