Tror det är flera parametrar. Det viktigaste tror jag handlar om att han "tappade" det, som du utrycker det. Kontrollfreaket höll på att tappa kontrollen över Lena. Men affären delade tydligen också geocatchingfolket i två läger. Flera var säkert också lojala mot Hanna och insåg att det här är inte ok från SDs sida. Inte nånstans.
Det var nog mycket som spelade in. Nuvarande vittnet beskriver att Lena var rädd vad som skulle hända om hon träffade en ny kille. Och hon hade rätt, hon blev mördad - delvis pga norgeresan med nya killen kan jag tänka.
Att den här mannen inte varit involverad i allvarliga brott tidigare förvånar mig faktiskt med facit i hand.
Kanske för att han är nybörjare på toppen? Men det är en snubbe som i ett annat sammanhang hade förskingrat eller skickat omkring huliganer för att hålla sig vid makten troligen. Ändå konstigt att LW tar sig an maktkampen, som det ser ut. Eller petar i såret. Hon mäter sig själv på samma skala. Hon vill bli som han ist för att gå sin egen väg. Ser det ut.
Sen är de två som i ensamhet ska tolka varandras knasiga och affekterade yttranden genom mobiltratten hela tiden. Det bygger upp skräck för att den andre kommer att ge igen på något sätt före den andre. Det är starkt ångestdrivande.
Ibland får jag en obehaglig känsla av att det är polisen som dokumenterar galet?
Tex: Är det polisens fel, eller ett lustigt sammanträffande att HD i förhör säger att hon började träffa Sillen i november 2018 OCH att det i Sillens förhör till en början står att han och Hanna träffades i oktober 2018? Lena är då long gone..!
(Polisen frågade Hanna om hon inte menade 2017 och hon svarar nej - 2018. Tankarna snurrar och hon svarar att hon såklart menade 2017.)
Sen undrar jag även över om detta är faktafel eller också det en lögn flugen från SD's håll:
"Den 15:e maj 06:54 skriver Stefan till J*ani, de pratar om USA-resan och Stefan är på väg till
Västerås."
OK:
Angående J*ani och han myst osv, så har jag tidigare slängt ut vad han uppgav i sitt förhör
som kändes väldigt märkligt på sida 520 a.150:
"Stefan och J*ani hade kontakt den 14e maj 05:46. 16:20 hade de kontakt om en myst.
Det gällde "Just color 4/5 Star wars edition" som släpptes 4/5. Mysten släpptes då J*ani
befann sig i USA, därför kunde de inte kontakta honon den tiden.
Det är den mysten som både Hanna och Stefan skriver om. Hanna och J*onas S*ahlin loggade
mysten den 7/6. Stefan har inte loggat mysten."
EDIT: Svarade inte Hanna SD på eftermiddagen att hon löst mysten..?? Jag kan absolut ha fel.
Om ingen minns på rak arm, så får jag kolla upp det själv.
1. Om Hanna och Sillen redan har loggat J*anis myst - varför frågar Stefan i Messenger om Hanna
löst J*anis myst och har kontakt om denna flera ggr under dagen? Detta får mig att tro ännu mer
att "J*anis myst" är en kod för nånting helt annat.
2. 06:54 - Stefan är på väg till Västerås?! Nån minut senare ringer ju N0a och SD är på jobbet?
Tror inte de dokumenterar galet. De har ju inspelningar som sedan gås igenom noga. Dessutom godkänns transkriberingen efter det är nedskrivit. Tror HD är så insnärjd i lögner. Både sina egna och de som SD matat henne med, så hon rör ihop allt. Tror inte hon är oskyldig alls.
Det kan ju vara att Sillen helt enkelt inte var så viktig, så hon la datumen på minnet. Tror han har blivit utnyttjad, för sen slängdes han ju bort som en trasig leksak.
Tror precis som du att "Janis myst" i detta läget är en kod. De har säkert valt den för de visste den var nysläppt. Och inte omöjligt han sa att han var på väg till Västerås, heller. Han ljuger ju som en häst travar. HD och JG med. Vanemässigt och hemvant.
#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-30 kl. 13:58.
"När pratade ni om att NN skulle döda henne om hon träffade någon annan man?
- Det ska ha hänt hösten 2017".
Fantastiskt. SD hade frugan som han satte på regelbundet. SD hade LW som han satte på regelbundet. Men om HON träffade en ny kille så skulle SD döda henne. Vilket charmtroll...
Vittnet berättar nu om hur han uppfattar 45-åringen som person.
– Han är en väldigt smart människa som kan forma en person så som han vill ha den. Jag vet inte om jag uttrycker mig förståeligt. Han får som han vill helt enkelt.
Så på pricken! Manipulativ. Hjärntvättar. Hotar resp smörjer.... Det är så man formar en person. Exakt så har han nog gjort med HD så att hon passar honom perfekt. Hoppas hon fått skåda ljuset nu och kvicknat till ur mardrömmen.
Kanske för att han är nybörjare på toppen? Men det är en snubbe som i ett annat sammanhang hade förskingrat eller skickat omkring huliganer för att hålla sig vid makten troligen. Ändå konstigt att LW tar sig an maktkampen, som det ser ut. Eller petar i såret. Hon mäter sig själv på samma skala. Hon vill bli som han ist för att gå sin egen väg. Ser det ut.
Sen är de två som i ensamhet ska tolka varandras knasiga och affekterade yttranden genom mobiltratten hela tiden. Det bygger upp skräck för att den andre kommer att ge igen på något sätt före den andre. Det är starkt ångestdrivande.
Det är något man hör av många som lever i destruktiva förhållande, med folk med drag av sociopati och psykopati: "Jag blev som h*n".
De förvandlades sakta men säkert till den personen de terroriserades och trycktes ner av. Började använda samma språk. Samma svordomar. Samma hot och maktmedel. Mycket vanligt, skulle jag vilja säga.
Det kan vi sannolikt även se på HD och JG, tycker jag. De låter som kopior av SD.
Ibland får jag en obehaglig känsla av att det är polisen som dokumenterar galet?
Tex: Är det polisens fel, eller ett lustigt sammanträffande att HD i förhör säger att hon började träffa Sillen i november 2018 OCH att det i Sillens förhör till en början står att han och Hanna träffades i oktober 2018? Lena är då long gone..!
(Polisen frågade Hanna om hon inte menade 2017 och hon svarar nej - 2018. Tankarna snurrar och hon svarar att hon såklart menade 2017.)
Sen undrar jag även över om detta är faktafel eller också det en lögn flugen från SD's håll:
"Den 15:e maj 06:54 skriver Stefan till J*ani, de pratar om USA-resan och Stefan är på väg till
Västerås."
OK:
Angående J*ani och han myst osv, så har jag tidigare slängt ut vad han uppgav i sitt förhör
som kändes väldigt märkligt på sida 520 a.150:
"Stefan och J*ani hade kontakt den 14e maj 05:46. 16:20 hade de kontakt om en myst.
Det gällde "Just color 4/5 Star wars edition" som släpptes 4/5. Mysten släpptes då J*ani
befann sig i USA, därför kunde de inte kontakta honon den tiden.
Det är den mysten som både Hanna och Stefan skriver om. Hanna och J*onas S*ahlin loggade
mysten den 7/6. Stefan har inte loggat mysten."
EDIT: Svarade inte Hanna SD på eftermiddagen att hon löst mysten..?? Jag kan absolut ha fel.
Om ingen minns på rak arm, så får jag kolla upp det själv.
1. Om Hanna och Sillen redan har loggat J*anis myst - varför frågar Stefan i Messenger om Hanna
löst J*anis myst och har kontakt om denna flera ggr under dagen? Detta får mig att tro ännu mer
att "J*anis myst" är en kod för nånting helt annat.
2. 06:54 - Stefan är på väg till Västerås?! Nån minut senare ringer ju N0a och SD är på jobbet?
Har för mig att jag läst i FUP att hon hade bara Jani*s myst kvar.
Känner igen det där med en cache som låg lite för öppet, men kan inte placera minnet längre var jag läste om det.
Är du säker på att det var SD som ville det?
Jag har själv läst för mycket annat nu och blandar ihop korten.
I Aktbilaga 145 finns tidslinje för L*ena 11-12 maj sid 22 och 14 maj sid 87, med samtliga samtal.
Jag har också utgått från förhör med HÅ och LÅ i
Aktbilaga 150, sid 681-
I Aktbil 162, handlar det om geocaching. Kanske det är där du har hittat uppgiften? Där har jag tyvärr inte varit inne ännu, suck. Bara skummat. Finns fina bilder på när LÅ klättrar upp i trädet där cachen i finalen "Ord som beskriver världen" för att kolla cachen och den nya loggremsan (sid 50-)
Som sagt jag känner igen det du skriver om att något låg öppet och behövde lagas väldigt starkt. Men omständigheterna...
Läs gärna också 🙏 Aktbilaga 162, sid 74
Ytterligare en cache som blivit snuvad på sitt innehåll!
Ett foto på ett brev som börjar:
"Älskade son,
jag är så stolt över dig...
De som bara vill spy galla kan hålla truten.
Nu behöver jag gå ut och beskära träd.
Hoppas att du (eller någon annan) hittar det!
Det här är ju om hur han sitter och svamlar i förhöret, och här finns en mycket intressant mening:
MT: Ja, jag var ju före Lena dit och det var nog bra ehh, då stod det en snubbe och tittade på en, det står en vägskylt, det är tre vägar som möts, så står den en, i mitten står det en skylt med en sån där två kilometer till, dit, och tre kilometer ...
Hur VET han det? Jo för att han har gett sig av direkt upp till mötesplatsen och ställer sig i undangömt läge och inväntar LW, som i hans mordplan nu tyvärr konverserar med JH i telefonen så nu törs han inte skrida till verket just nu!
Han nämner även att han har en handstrålkastare, den skulle man gärna ha sett en bild på.
Fan va frustrerande att det inte går att hitta de verkliga konversationerna under detta tidsfönster med SD som tjatar som fan på LW att komma ut, och sen den med JH som nu "räddar" henne för stunden från att bli mördad. Och nu när ÅH har nya bevis också ang bilden på strumpklämmorna.
"När pratade ni om att NN skulle döda henne om hon träffade någon annan man?
- Det ska ha hänt hösten 2017".
Fantastiskt. SD hade frugan som han satte på regelbundet. SD hade LW som han satte på regelbundet. Men om HON träffade en ny kille så skulle SD döda henne. Vilket charmtroll...
Undrar vilka SD hade mordplaner på, var det konkurrenter som JH, Mgl, AL eller barnen?
Th*erese fick ju ett snabbt sms från SD, några sek efter hon gått ut från Hanna efter ett besök på ett par timmar: "H var jätteglad att du kom!" - eller nåt liknande. Hon tyckte det var riktigt obehagligt.
Likaså tog han bilder utanför en geocatche-kompis´ bostadsfasad och skickade denna till kompisen. SD hade blivit sur på honom av nån anledning. Tror kompisen tog bort några catchar eller vad det nu var och SD ruttnade på honom.
Det där med att SD var "Nattens vite riddare" och yrade omkring i grannskapet på nätterna, tror jag inte längre på att det handlade om att hålla koll på bovar. Det handlade att han ville hålla koll på folk i sin bekantskapskrets. Fy fan. Vilken lugn och ro de måste fått nu i Hjärsta när fanskapet suttit i häkte så länge.
Fy så obehagligt. Skrämmande. Hoppas att detta framkommer genom frågeställningar till vittnen.
Har någon granne hörts ännu? Vet du det?
Något ihopknytande av dessa strumpor, nypor och tider blev det inte efter kafferasten. Kanske kommer när advokaten/SD har funderat klart.
Nu har jag inte hunnit följa rättegånge på em, men det här kom fram:
NA:
"Det handlar om att försvaret och åklagarsidan har olika uppfattningar om när 45-åringen träffade en granne på natten mellan 11 och 12 maj.
Enligt åklagaren ska bilden visa att 45-åringen var hemma när han tog emot den. Bilden har funnits i förundersökningen hela tiden, men plockades fram först nu av åklagaren. "
Det kan vara samma händelse (det fetade) - är inte säker. Jag minns att han tog kort på en killes fönster och skickade till samme kille. Och han blev så rädd att han inte vågade sova med öppet fönster fortsättningsvis.
Jo, som jag minns det är det samma. Får kolla sen.
Det är något man hör av många som lever i destruktiva förhållande, med folk med drag av sociopati och psykopati: "Jag blev som h*n".
De förvandlades sakta men säkert till den personen de terroriserades och trycktes ner av. Började använda samma språk. Samma svordomar. Samma hot och maktmedel. Mycket vanligt, skulle jag vilja säga.
Det kan vi sannolikt även se på HD och JG, tycker jag. De låter som kopior av SD.
#TeamÅsaHiding
Jo jo. Man förstår hur det hänger ihop. På flera sätt. Men det kan bara vara en station på frigörelse. Man måste finna en egen väg. Eller allra minst sätt att hantera det på. De är vuxna, och det här är inte Volvo lastvagnar utan ett slags avancerad tipspromenad.