Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Ja och? Det här ju bara gnäll om ett vaccin som inte finns. Hade SD föreslagit inköp av skyddsmasker till alla svenskar, desinfektionsteknik, tester med mera så hade jag kunnat ta ditt SD-vurm på allvar, men detta har ju ingenting med det här viruset att göra för det finns inget vaccin än och kommer inte att finnas på 12-18 månader. SD är precis lika dysfunktionellt och odugligt som SDs sju systerpartier.
OM du hade läst frågan till socialministern så skulle du sett att man även ställde frågan om Sveriges sjukvård var tillräckligt rustad inför en pandemi!? Det du kallar för gnäll, är SD´s oro över brister i Svensk medicinhantering och den negativa påföljd det blir för svenskarna (inklusive dig).
Frågan om hur sjukvården står rustad inför en pandemi togs även upp i riksdagen. Feb 7, 2020
Du kan kasta hur mycket skit du vill på SD men faktum kvarstår, SD är det parti som tagit upp frågan om Sverige klarar av en pandemi,och även ställt frågan om varför vi inte har några beredskapslager!?
Alla har rätt att tycka som dom vill, även om du verkar tro att jag röstar på SD så har du helt fel.
Jag tar upp den här informationen för den är viktig. Den är av vikt för att folk bör vilka som faktiskt varit förutseende och som tidigt påpekat brister som skulle kunna vara ödesdigra för svenskarna.
Att ett parti tidigt uttryckt sin oro på det här viset, och som resulterat i en mängd olika frågeställningar i olika områden när det gäller Sveriges beredskap inför en pandemi är unikt.
Det får mig inte att bli Sverigedemokrat men trots det är detta information som alla borde få.
Clara Aranda - kommer svensk sjukvård att klara av en pandemi?
"Vi har i dag en svår situation i svensk hälso- och sjukvård med lägst antal vårdplatser i Europa. När det gäller patienter med svårt smittsamma sjukdomar finns det dessutom just nu endast en högisoleringsenhet som är avsedd för ändamålet.
Den tuffa situationen inom svensk sjukvård är en oroande faktor i sammanhanget, framför allt när det handlar om ett ökat vårdbehov. Ett ökat tryck på vården skulle bli mycket svårt att hantera vid en allvarlig epidemi. Med anledning av den rådande situationen inom svensk hälso- och sjukvård skulle jag vilja få svar på om socialministern anser att Sverige står väl förberett om en allvarlig epidemi bryter ut."
KÄLLA.(Sverigedemokraterna.Youtube)(Se länk)
https://www.youtube.com/watch?v=K_jg_2bI7GY