2020-03-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är Djokovic statistik över "antal veckor totalt som världsetta" frusen?

Tyckte jag läste något om det i tråden, men det kanske bara var inbördes placeringar på rankingen?

Hursomhelst, Djokovic svepte ju förbi Connors(268 v) och sedan Lendl av bara farten(270 v) och nu är han bara 4 veckor bakom Sampras(286 v). Efter det är det bara DG kvar att jaga(310 v).

Hoppas Djokern tvingas stå still på sina 282 veckor, så att det inte tickar på under Coronauppehållet. Bra för spänningen om han inte knappar in på den gode DG-geten allt för snabbt!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...tennis_players

Ja, som jag förstått kan inte Djokovic luta sig tillbaka och passera Federer just nu.

ATP är för en gång skulle ganska roliga. De sänder John Isner vs Nicolas Mahut | Wimbledon 2010, i sin helhet, "live" på Youtube :cool

https://www.youtube.com/watch?v=TyGO0RU7aVk
Citera
2020-03-27, 00:22
Citat:
Är Djokovic statistik över "antal veckor totalt som världsetta" frusen?

Tyckte jag läste något om det i tråden, men det kanske bara var inbördes placeringar på rankingen?

Det var nog jag som skrev det, men det förefaller som det är något de inte riktigt beslutat om än. Från en ESPN-artikel om saken:
The ATP Tour, which joined the WTA Tour in freezing rankings until the return date for both tours (tentatively June 7), are in the midst of deciding the Djokovic issue (and others). The result is likely to be controversial, either way.

Simon Higson, a spokesperson for the ATP, wrote in an email: "Many aspects related to the freeze of the FedEx ATP rankings, as well as the details as to how the freeze will work with the resumption of the Tour, are still to be confirmed following further review. Further information will be provided in due course."
https://www.espn.com/tennis/story/_/...gs-controversy

Jag tror nog att de i slutändan beslutar att veckorna inte räknas. Men det är ju inte helt rättvist det heller. Otur för Djokovic, i sådant fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vad menas med coronadrabbade familjer och varför skulle dessa vara mer ekonomiskt utsatta än andra familjer?

Antar att det handlar om ekonomiskt utsatta familjer som dessutom åker på corona. Hur det sköts rent praktiskt är en annan femma, men det lär ju inte direkt vara några skumraskaffärer, om man säger så. Observera också att pengarna kommer från "Mirka och Roger".
Citera
2020-03-27, 19:44
Citat:
Läste på ATP's hemsida att DG skänker 10 miljoner(1 miljon Schweiziska franc) till coronadrabbade familjer i sitt hemland. Fint gjort. Det ska tydligen vara ganska många som är drabbade i Schweiz.

Serbfittan lär vara för snål för att göra något liknande. Äkta medmänsklighet finns bara hos oss i väst(främst germaner). Slaverna från det balkaniserade skithålet i sydöstra Europa saknar de egenskaperna.

Vet inte om du ville provocera fram serbnationalisterna i tråden igen, men jag tror inte direkt Djokovic är känd för att vara snål. Är ju också rätt lätt att vara givmild när man har så mycket stålar. Nåväl, för att ta det svart på vitt, så har nu även geten donerat 1 miljon € för att bekämpa Coronan i Serbien. Stålarna ska gå till respiratorer, främst. Känns nästan lite som han ville slå Fed där. Världsfyran donerar 1 mille schweiziska frank med sin fru, så kommer geten ut och och ger ännu lite mer, då 1 mille € är värt mer. Och gåvan kommer också här från Novak och Jelena, inte bara geten själv.
Citera
2020-03-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
geten
He he he. Lägger ut en anklagelse om provokation i något oväsentligt, och lägger sig sedan ungefär 100ggr högre på "provokationsskalan" genom att kalla Novak för "geten".
Citera
2020-03-27, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
He he he. Lägger ut en anklagelse om provokation i något oväsentligt, och lägger sig sedan ungefär 100ggr högre på "provokationsskalan" genom att kalla Novak för "geten".

Hehe. Well, vet inte riktigt om det var 100 gånger mer provocerande än att tala om att "serbfittan" är snål, men visst, jag ville skämta till det lite. Vet inte riktigt vad den där attacken på Djokovic kom ifrån. Jag är inget Novakfan, men det här var givetvis inte första gången han körde lite välgörenhet. De gör väl det mest hela tiden. Är inte så mycket att orda om.

Men jag har inget emot om man kallar honom serbfittan, jämnar ju ut lite mot "Serbia against the world"-nationalisterna som dyker upp när han vinner en GS, men annars är tysta.

Det enda man kanske kan säga är att Federer är skriven i Schweiz, Nadal på Mallorca och Djokovic i - Monaco. Åtminstone enligt Wikipedia, och vad jag läst. Tror nog Nadal då betalar mest skatt. Alltid lite halvfult att skriva sig i Monaco för att slippa skatt, men visst, det har man ju gjort sen Borgs tider.

Thiago Seyboth Wild har corona.
Citera
2020-03-29, 08:24
Bannlyst
Hyfsad abstinens man har nu, men man får kika på gamla klipp på tuben.
Det här kollaget är bra, 50 skapliga poäng från slutspelet, både gamla godingar och moderna rackarrökare.

https://www.youtube.com/watch?v=L3Wi5IzO1bk&t=782s
Citera
2020-03-29, 22:03
Avstängd
abandoftrusts avatar
Är väl en självklarhet att man fryser rankingpoängen när ingen kan spela och göra rätt för sig. Eller ska den som är nr 1 fortsätta vara de utan motstånd utan hur lång osäker tid som helst? Är väl lite kul för mowgli bröderna med, får träna och läka
Citera
2020-03-29, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Är väl en självklarhet att man fryser rankingpoängen när ingen kan spela och göra rätt för sig. Eller ska den som är nr 1 fortsätta vara de utan motstånd utan hur lång osäker tid som helst? Är väl lite kul för mowgli bröderna med, får träna och läka

Håller med dig angående antal veckor som Nr. 1, vilket är frågan för Djokovic.

Men därefter finns det inga enkla lösningar. Kan låta rätt logiskt att man "fryser" rankingen, men vad detta innebär i praktiken är långt ifrån självklart. Säg att man börjar spela först i oktober. Innebär det att Nadal ska ha 4000 poäng från FO och USO till nästa år när de tävlingarna kommer? Och Djokovic 2000 för Wimbledon, till juli 2021? I praktiken innebär det att de poäng folk vann under perioden mars - oktober(?) 2019 stannar kvar två år. Så kan man göra det, men det är ingalunda en självklar lösning.

Men vi får se. Högst osannolikt, förresten, att Wimbledon blir av, åtminstone på tänkt tidpunkt.
Citera
2020-03-30, 02:04
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Håller med dig angående antal veckor som Nr. 1, vilket är frågan för Djokovic.

Men därefter finns det inga enkla lösningar. Kan låta rätt logiskt att man "fryser" rankingen, men vad detta innebär i praktiken är långt ifrån självklart. Säg att man börjar spela först i oktober. Innebär det att Nadal ska ha 4000 poäng från FO och USO till nästa år när de tävlingarna kommer? Och Djokovic 2000 för Wimbledon, till juli 2021? I praktiken innebär det att de poäng folk vann under perioden mars - oktober(?) 2019 stannar kvar två år. Så kan man göra det, men det är ingalunda en självklar lösning.

Men vi får se. Högst osannolikt, förresten, att Wimbledon blir av, åtminstone på tänkt tidpunkt.

Om man fryser rankingen i ex 4 månader så skulle man väl kunna fylla den luckan med rankingpoängen från de sista 4 månaderna innan uppehållet?
Citera
2020-03-30, 08:06
Medlem
Citat:
Om man fryser rankingen i ex 4 månader så skulle man väl kunna fylla den luckan med rankingpoängen från de sista 4 månaderna innan uppehållet?

Förklara hur du menar. För ditt inlägg tyder på att du inte är insatt i hur rankingpoängen och -systemet fungerar. Alternativt är du otydlig.
Citera
2020-03-30, 18:58
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Förklara hur du menar. För ditt inlägg tyder på att du inte är insatt i hur rankingpoängen och -systemet fungerar. Alternativt är du otydlig.

Rankingen utgörs väl av resultat gjorda under det senaste året? Har det då inte spelats några turneringar under en 4 månaders period så kan man väl fylla den luckan på något vis, istället för att enbart räkna resultatpoäng från 8 månader, ex genom att förlänga perioden till 16 måmader och därefter räkna bort den frysta 4 månaders perioden.

Men jag kanske har missförstått hur rankingsystemet fungerar?
Citera
2020-03-30, 19:20
Citat:
Rankingen utgörs väl av resultat gjorda under det senaste året? Har det då inte spelats några turneringar under en 4 månaders period så kan man väl fylla den luckan på något vis, istället för att enbart räkna resultatpoäng från 8 månader, ex genom att förlänga perioden till 16 måmader och därefter räkna bort den frysta 4 månaders perioden.

Men jag kanske har missförstått hur rankingsystemet fungerar?

Jag är inte helt säker på att jag förstår dig, men kanske är inne lite på samma själv.

Så vi har 4 månader utan tennis. Säg att vi börjar igen 7 juni, även om det säkerligen inte händer.

När breaket är över måste poängen från förra årets tävlingar inom den 4-månadersperioden börja falla bort, dock alltså med 4 månaders fördröjning. Så 7 juni (eller veckan efter) så faller/droppar poängen från Indian Wells. Veckan efter poängen från Miami, men även poängen från Halle och Queens. Veckan efter faller poängen från Monte Carlo och Wimbledon.

Blir rätt många poäng man sumpar då, men det måste ju vara ända vägen. Nadal kan förstås förlora tusentals poäng på att grussäsongen försvinner, men man kan heller inte tillåta poängen från 2019 vara kvar i 2 år. Men 16 månader förefaller kanske vara vad de siktar på. Annars finge man droppa en jävla massa poäng direkt för typ allihopa så fort 7 juni kommer.

Sen är frågan om man gör något extra med poängen från AO och Dubai/Acapulco, och alla andra tävlingar som annars bara ger poäng i 8 månader istället för 12. Är det som vanligt har man liksom inte lika mycket nytta av de poängen än vad man normalt haft. Så förlänga de poängen 4 månader extra? Verkar svårt att göra: då skulle Djokovic kunna ha 4000 poäng från AO nästa år vid vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in