2020-03-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Just nu har FHM rapporterat 110 men det verkliga antalet är 123 just vid denna tidpunkt.
Så minst 13 imorgon

Men på presskonferensen kl 14 så tror jag FHM kommer säga 110, en lugn helg mao.
Citera
2020-03-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
En liten rapport från vardagen i en ort i Västra Götaland.

Var på stan igår för att gå på apoteket för pappas ögondroppar var nästan slut. Där var inte mycket folk så mycket lätt att hålla avstånd. Receptarien såg lite mysko ut men jag höll mig snällt på avstånd, och hostade inte. Är inte det minsta sjuk men ibland kan man hosta till lite så där genant ändå. Klarade mig från det alltså. Apoteket hade väldigt gott om Alvedon och det var bra för jag skulle köpa ett sådant paket.

Var förvånad över att det ändå var en hel del folk ute på stan, inte så jättemånga men ändå fler än jag trodde att det skulle vara. Gott om luft emellan i alla fall.

Har vantar på mig när jag någon gång i veckan handlar. Gick även in för att handla mat som man tyvärr får göra ibland. Känner mig lite smått dum för jag undviker verkligen folk därinne och tar extrasvängar. Rätt lite folk därinne, stor butik inne i stan. Mest yngre men såg en äldre dam med käpp.

Stod 3 meter ifrån killen och tjejen framför mig i kön, det tog lite tid därframme och killen vände sig om flera gånger och såg ut att undra varför jag stod så långt ifrån. Kände mig återigen lite knäpp och det stämmer faktiskt med verkligheten, jag är lite knäpp. Sedan ställde sig en yngre snubbe tätt bakom mig och jag stod där och hoppades slippa få lite stänk i nacken men det klarade sig. Ha, ha, nästan så man inbillar sig att det kommer en aerosol i håret på en.

Min syster har häromdagen testat sig för C19, utan att fråga efter det, negativt och hon trodde inget annat heller. Hon jobbar på en skola och många har varit sjuka. De har haft jättesvårt att få fram vikarier och extrapersonal och hon har någon eftermiddag varit ensam med 20 barn och det är absolut inte bra för någon. Bra att de testar i alla fall med tanke på var hon jobbar och även med tanke på att hennes man har diabetes och är i åldern närmare 70.

Bra att risken för att smittas av barn är väldigt liten.
Citera
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är säkert så - MYCKET FETT gör att man får högre blodtryck.
Fett belastar också levern, som i sin tur är del i immunsystemet.

Minska fettet - passa på att fasta nu i fastan.

Man måste mena Feta och inte överviktiga.
Feta är BMI över 30.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja min agenda är att jag hoppas på få döda men accepterar det som sker.
Det är allt man kan göra.
Vad jag skulle ha för agenda utöver det vette fan, bara underlig anklagelse.

Du kanske skulle börja fundera på varför dödligheten inte följer smittan. Istället för att leka kränkt.
Citera
2020-03-29, 22:51
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Nej det dog 300.000 förra året av influensa. Alltså 10 gånger så många som har dött i Corona hittils.
'

Du kan ju börja med att svara mig som skrev för flera timmar sedan om varför detta lamslagit spanien och italien.

Du är så jävla tappad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Var hittar man siffror med det "verkliga" antalet då?
C19.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du kanske skulle börja fundera på varför dödligheten inte följer smittan. Istället för att leka kränkt.

För att smittan avspeglar sig senare på dödligheten.
Ökad smitta speglas inte direkt i dödlighet utan först senare.
Citera
2020-03-29, 22:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det är en video som visar militärbilar. Finns inget bevis för att de forslar kroppar från något sjukhus dock. Det står så på videon, men det kan ju han som laddat upp videon ha hittat på. Finns så många fake-videos där ute. Kommer ihåg från Kina så var det massa videon på folk som svimmade när de var ute och gick. Då sa de som laddade upp videona att det var Coronasmittade. Det stämde ju inte. Videosen var gamla och hade ingenting med Corona att göra. Förmodligen samma sak här.
Men neger snälla. Till och med SVT har visat bilderna på militärens liktransporter. Du har liksom inget case alls här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Fy helvete... Kommer ihåg när man sattit mat fel i halsen och man springer runt i rummet och kan inte andas.... Är det alltså som att man täpper igen halsen??? Den paniken är brutal dödsångest.

Man får nog morfin och lugnande, så man somnar in gott trots allt. De låter ju ingen plågas till döds.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Plus utbredd fetma, drogberoende av alla slag, religiöst inspirerad irrationalitet och vidskeplighet, skrämmande brist på sociala skyddsnät, utbrett vapeninnehav, en till stor del korrupt och inkompetent politisk klass, alltmer ofria massmedia osv osv osv.

Ja, precis. Därför jag skrev att det kan bli stor smittspridning och många offer om de inte lyckas bromsa det i tid.
Jag tror att det är därför de i Indien stängde ned hela landet så snabbt trots relativt få fall av smittade. De är rädda för att det kan bli en okontrollerad spridning.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Detta är intressant. Trump, som står mig politiskt ganska nära, uppvisar samma beteende som de röda i Sverige. Det förvirrar mig rent politiskt.
Man skulle kunna tro Tegnell i smyg är rådgivare åt Trump, dom har väldigt lika inställning till smittskyddsarbetet och att hålla uppe ekonomin är viktigare än att hålla nere antalet döda.
Citera
2020-03-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ett av. Beroende på hur många man då tar med. Inte det mest glesbefolkade dock, vilket jag avsåg.
Sedan har inte befolkningstäthet att göra med om länder räknas som u-länder eller i-länder.

OK.

Sveriges är ett av världens i särklass minst tätbefolkade länder.
Majoriteten av de få länder som är mindre tätbefolkade är direkta u-länder med stora arealer och ingen eller liten urbanisering.
Punkt.

Jo. I- och U-länder kan direkt relateras till befolkningstäthet.
Men det är en diskussion för andra ämnen och ska inte föras här så säger inte mer om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in