2020-03-29, 22:45
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Mörkning för att rädda ansiktet, hänvisa till underliggande sjukdomar i dödsattesten istället för covid-19.
Så ja, äntligen sanningen. Känner inte dig, men känner sanningen. Och du är den enda som gett ett sakligt skäl.

Tack.
Citera
2020-03-29, 22:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det sa jag inte.

Att man adderar det i denna kontext med smittspridning är inte irrelevant dock.

Sverige är ett av världens s mest glesbefolkade länder hur som helst, om man jämför relevanta diton.
Vet inte vilka andra länder du skulle replikera med, bortsett från diverse u-länder.

??

Ett av. Beroende på hur många man då tar med. Inte det mest glesbefolkade dock, vilket jag avsåg.
Sedan har inte befolkningstäthet att göra med om länder räknas som u-länder eller i-länder.
Citera
2020-03-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ok, så om kurvan på smittade, inte följer döda, så är det meningslöst att diskutera menar du?

Du låter som att du har en agenda.

Ja min agenda är att jag hoppas på få döda men accepterar det som sker.
Det är allt man kan göra.
Vad jag skulle ha för agenda utöver det vette fan, bara underlig anklagelse.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hur dör man i sjukdomen? Är det plågsamt? Man drunknar och blir blå i ansiktet? Eller är det mera man blir trött pga låg syrehalt i kroppen och man blir trött och somnar?

Mycket plågsamt slut.., även smärtstillande fungerar sämre.., ett riktigt skit !

(finns i tråden eller googla)
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Hur många % som dör av den ändras men det har redan dött fler i Corona än förra årets influensa.

Nej det dog 300.000 förra året av influensa. Alltså 10 gånger så många som har dött i Corona hittils.
Citera
2020-03-29, 22:47
Medlem
Gusselbys avatar
En liten rapport från vardagen i en ort i Västra Götaland.

Var på stan igår för att gå på apoteket för pappas ögondroppar var nästan slut. Där var inte mycket folk så mycket lätt att hålla avstånd. Receptarien såg lite mysko ut men jag höll mig snällt på avstånd, och hostade inte. Är inte det minsta sjuk men ibland kan man hosta till lite så där genant ändå. Klarade mig från det alltså. Apoteket hade väldigt gott om Alvedon och det var bra för jag skulle köpa ett sådant paket.

Var förvånad över att det ändå var en hel del folk ute på stan, inte så jättemånga men ändå fler än jag trodde att det skulle vara. Gott om luft emellan i alla fall.

Har vantar på mig när jag någon gång i veckan handlar. Gick även in för att handla mat som man tyvärr får göra ibland. Känner mig lite smått dum för jag undviker verkligen folk därinne och tar extrasvängar. Rätt lite folk därinne, stor butik inne i stan. Mest yngre men såg en äldre dam med käpp.

Stod 3 meter ifrån killen och tjejen framför mig i kön, det tog lite tid därframme och killen vände sig om flera gånger och såg ut att undra varför jag stod så långt ifrån. Kände mig återigen lite knäpp och det stämmer faktiskt med verkligheten, jag är lite knäpp. Sedan ställde sig en yngre snubbe tätt bakom mig och jag stod där och hoppades slippa få lite stänk i nacken men det klarade sig. Ha, ha, nästan så man inbillar sig att det kommer en aerosol i håret på en.

Min syster har häromdagen testat sig för C19, utan att fråga efter det, negativt och hon trodde inget annat heller. Hon jobbar på en skola och många har varit sjuka. De har haft jättesvårt att få fram vikarier och extrapersonal och hon har någon eftermiddag varit ensam med 20 barn och det är absolut inte bra för någon. Edit: Nu var det hennes tur att bli sjuk. Förkylning. Slut edit.
Bra att de testar i alla fall med tanke på var hon jobbar och även med tanke på att hennes man har diabetes och är i åldern närmare 70.
Senast redigerad av Gusselby 2020-03-29 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Katt smittad från katt-ägaren.

https://www.livescience.com/cat-infected-covid-19-from-owner.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är säkert så - MYCKET FETT gör att man får högre blodtryck.
Fett belastar också levern, som i sin tur är del i immunsystemet.

Minska fettet - passa på att fasta nu i fastan.

Är man överviktig så är detta ett bra tillfälle att göra livsstilsförändringar.
Citera
2020-03-29, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Just nu har FHM rapporterat 110 men det verkliga antalet är 123 just vid denna tidpunkt.
Så minst 13 imorgon

Var hittar man siffror med det "verkliga" antalet då?
Citera
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Extrem-sjuklig tilltro till våra myndigheter. Flockbeteende..."om så många åker buss kan det inte vara farligt" "andra går ut på krogen, så kan jag också göra det" lyssnar bara på nyheter en gång om dagen och plockar ut det som passar och känns tryggt.
Förnekelse, försöka övertyga sig själva.

Men många tror att alla måste smittas, det går inte att fly. Eller så tror man inte på det, det finns en annan agenda bakom men det börjar folk släppa mer och mer. Jag blev hånad och utskälld på Facebook när jag skrev att vi måste ta till åtgärder redan i januari när vi hade vårt första bekräftade fall i Jönköping. Men även så sent som för tre veckor sen blev samma människor förbannade och tyckte att jag överdrev och ville sprida panik bara för att jag bad folk ta det på allvar och sluta vara såna egon..i dag har en del av dom fattat allvaret.
Majoriteten är idioter.
Du har helt rätt, det är så folk är. De flesta är helt enkelt dumma i huvudet i detta arma land och det visar sig dagligen.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Trumpadministrationen har dock redan från början hemligstämplat alla möten om hur de ska hantera Covid-19, det var dels därför de hade så stora problem med att få professionell hjälp.

Trump sparkade ju hela pandemiförsvaret 2018 och har sedan sparkat alla i Vita Huset som deltog i pandemiövningarna.

Det var därför Trump nyligen i krissituationen fick:
Fråga sin svåger, som:
Frågade sin syster, som:
Frågade sin man, som:
Frågade sin pappa, som
Frågade om råd på en Facebookgrupp.

https://youtu.be/r4EVn03aCJg

Så hemlighetsmakeriet är inget nytt.

Detta är intressant. Trump, som står mig politiskt ganska nära, uppvisar samma beteende som de röda i Sverige. Det förvirrar mig rent politiskt.
Citera
2020-03-29, 22:49
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mycket plågsamt slut.., även smärtstillande fungerar sämre.., ett riktigt skit !

(finns i tråden eller googla)

Fy helvete... Kommer ihåg när man sattit mat fel i halsen och man springer runt i rummet och kan inte andas.... Är det alltså som att man täpper igen halsen??? Den paniken är brutal dödsångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in