Citat:
Ursprungligen postat av
GaretheGOLFERbale
Jag har inget problem med det, jag förstår problematiken.
Men borde man inte testa de som har symptom(och befinner sig i självkarantän) bara för att ha koll på hur många som verkligen är smittade?
Jo, det var vi många som tyckte när man gav upp den ambitionen för, om jag minns rätt, knappa två veckor sedan.
Ingen på flashback har insyn i beslutsprocessen. Och om någon skulle ha det, så är det ju ändå ingen som kommer att tro på vederbörande. Kanske gjorde man så för att det var ont om tester, kanske för att man tyckte att personalen gör större nytta om de koncentrerar sig på de patienter som är sjukast.
Men om man vill vara välvillig, så får man erkänna att provtagning av alla som söker läkare för förkylning kanske inte ger en nytta som står i proportion till insatsen (i tid och pengar). Alltså, att bara testa dem som söker läkare ger ju ingen information om dem med lättare symtom. Den kunskap man verkligen har nytta av, den kan man kanske skaffa sig bättre och billigare med slumpmässig testning. Och framförallt hoppas jag att man förbereder sig för att använda antikroppstester i stor skala, så snart tillförlitliga sådana kommer ut på marknaden. Det är alltså provtagning som ger svar på vem som varit infekterad och därför är immun,