2020-03-30, 00:10
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Att det tillverkats av kineserna själva är inget som skulle förvåna mig. Någon av alla dessa experter som får mediatid nu, sa att det är omöjligt och om det mot förmodan skulle vara tillverkat, då hade det varit Nordkorea eller Ryssland som till gjort det. Kina är allas lilla gullegris. Putin får skulden för allt.

Läste en artikel från forskare i Taiwan att det är mer troligt att kinesiska forskare som studerat fladdermöss i labb (vilket se gjort sedan SARS 2003) blivit smittad genom avföring eller vätska och tagit med sig viruset ut bland befolkningen.
Citera
2020-03-30, 00:10
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buish
Ett land som i dag agerat med drakoniska åtgärder och sitter med 0 smittade har ju verkligen satt sig i en rävsax.

Hur då menar du?

Har man stängt gränsen och har inga smittade så kan man leva som vanligt? Drakoniska åtgärder behövs för att sjukvården annars inte orkar med det.

Sverige och FHM räknar med att det finns ett väldigt stort mörkertal. En chansning som kan gå riktigt åt skogen. Osäkra före det säkra.
Citera
2020-03-30, 00:11
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Gäller enbart beslutet om gränsstängningen så långt jag kan se?
Nej då, var givetvis inget råd från experter att stänga skolan. https://www.expressen.se/kvallsposten/danska-experterna-oppna-skolorna-nu/
Oxfordfjantarnas rapport, som i efterhand kommer bli känd som tidernas överdrift, ligger till grund för mycket.
Men som sagt, följ länkarna i artikeln så ska du nog hitta.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Största smittspridning kom från flygen från Iran.

Det går väldigt många fler flyg till norra italien än till Iran. Dessutom har det ju kommit fram att smittan kom från fler håll än Italien och Iran som man ville påskina i början.
Men räknar man smitta per antal resande (ganska få från Iran) så kan man säkert få det till 'största smittspridning'
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nej de flesta döda har aldrig legat på IVA.
Hur vet du det? Var har de legat menar du?
Citera
2020-03-30, 00:12
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag börjar känna mig stolt över den svenska egenheten och det svenska lugnet. Tegnell och hans gäng och våra politiker skiter i vad andra länder säger om dem.
De kör sitt egna race. Litar fullkomligt på att svensken inte går ut och har hostparty eller hälsar på mormor i onödan. Att vi stannar hemma från jobbet vid minsta tecken. Att vi inte stormar in på akuten och dunkar in läkaren i väggen om man inte får komma in direkt och vi springer inte in på akuten med mormor eller morfar på ryggen och vrålar att vi jävlar i mig skall testas. Vi ringer 1177, väntar snällt eller sitter och väntar ett par timmar som nummer 309 i kö på att få prata med någon på 11313 och när man väl kommer fram så säger de. Stanna hemma. Ja ok då.
Vi kommet f...n i mig att klara det här och slå covid-19 på käften.
Hoppas jag.
Känns som det främst är folk på Flashback som fattar att det är på riktigt. Jag hoppas att du har rätt och att människor tar hänsyn.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jan. 26, 2020 är artikeln ifrån och spekulerar vilt. Det är rätt länge sedan nu och om det fanns en tråd av sanning i artikeln vore det förstasidestoff vid det här laget.
Det var det för länge sedan ja, skälet varför jag tog upp det är att ni valsar omkring i er övertygelse om att det bestämt kom ifrån djurmarknaden när det inte fastställt.
Citera
Medlem
Vi kommer inte få en Italien/spanien-kris här.

Men det är ju isf inte tack vare Tegnell.
Haahhaaha hade de tagit hans råd i Spanien så hade halva landets befolkning utrotats. Fattar ni inte det?
Han räddas av det faktum att Sverige är ett av Europas mest glesbefolkade länder, har flest singelhushåll i världen och att vi inte har generationsboenden såsom i princip resten av planeten har.

Hahahhaha med ren tur och med en rutten, asocial och individualistisk kultur kommer vi undan hans desperata och perversa försök till folkmord.

Herr Anders Detärförtidigtförsådanaåtgärder Nuharjagväntatförlängesånuärdetändåförsent Tegnell är inget annat än en skrivbordssmart rödvinssosse med aspberger som lever kvar på 70-talet och är endast en nickedocka åt den handlingsförlamade, beslutsångestfyllda och resurstömda staten.

TRO FÖR I HELVETE INGET ANNAT när han hjärntvättar er med helt horribla teorier såsom flockimmunitet, att skyddsmasker är komplett verkningslösa och det är värdelöst att testa etc.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo, men ligger jag själv i ett utdraget förlopp där jag inte kan andas så åker jag nog in ganska omgående. Har varit i den situationen pga astma ett antal gånger. Man får tänka på att man inte nödvändigtvis behöver intensivvård för att man har svårt att andas, det är ju bara de som allra sjukast. Och till och med där överlever hälften (som hamnat i respirator).

Jo men visst i normala fall gör man det. Men nu är det inte normala tider längre och inför inte allt för avlägsen framtid så har inte svårt sjuka i covid-19 någon garanti för att få någon respirator då alla är redan upptagna.

Ursprungs inlägget jag svara på handlade om hur det är att dö i covid-19 och inte om astma...
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag börjar känna mig stolt över den svenska egenheten och det svenska lugnet. Tegnell och hans gäng och våra politiker skiter i vad andra länder säger om dem.
De kör sitt egna race. Litar fullkomligt på att svensken inte går ut och har hostparty eller hälsar på mormor i onödan. Att vi stannar hemma från jobbet vid minsta tecken. Att vi inte stormar in på akuten och dunkar in läkaren i väggen om man inte får komma in direkt och vi springer inte in på akuten med mormor eller morfar på ryggen och vrålar att vi jävlar i mig skall testas. Vi ringer 1177, väntar snällt eller sitter och väntar ett par timmar som nummer 309 i kö på att få prata med någon på 11313 och när man väl kommer fram så säger de. Stanna hemma. Ja ok då.
Vi kommet f...n i mig att klara det här och slå covid-19 på käften.
Hoppas jag.

Du glömde en sak.

Svensken...och "svensken".

Den ena agerar till mesta dels med ansvar och respekt för andra.
Den andra är ett jävla skithål.
Citera
2020-03-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Läste en artikel från forskare i Taiwan att det är mer troligt att kinesiska forskare som studerat fladdermöss i labb (vilket se gjort sedan SARS 2003) blivit smittad genom avföring eller vätska och tagit med sig viruset ut bland befolkningen.

Taiwan måste fått läckor från Kina redan i januari då Taiwan började stänga ner. Sen kom inte kineser in, sedan kom inte personer in som vistats i Kina eller andra områden med smitta. I Januari drog Taiwan igång. Dom har det under kontroll, och jag tippar på att Kina mörkade först men Taiwan låg på lur och hade koll.
Citera
2020-03-30, 00:13
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hjärtstopp står det i Expressen, men ingen information om underliggande sjukdom. Men det bör det handla om , så det lär komma mer om detta.

Regionerna vill inte ge information om underliggande sjukdom hos yngre eftersom de blir lättare att identifiera. Men kvällspressen brukar vara snabbt ute med den typen av info, som fallet med 30-åringen i Jönköping, så mitt tips är att bevaka expressen eller Aftonblaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in