2020-03-29, 16:50
Medlem
Once infected you could have COVID-19 virus FOR LIFE, warns expert

https://www.express.co.uk/news/science/1253132/Coronavirus-news-infection-COVID19-for-life-virus-warning-latest-coronavirus
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
De kommer att skriva upp gårdagens fall, det gör de alltid.
Men konstigt, hur kan nya fallen avta? Borde ju öka.
Ja, hur djävla dum måste man vara för att tro att dödstalen sjunker som en sten över helgen och inte rapporteringen????
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Exakt, vi har hört samma dynga i månader.

Vi skulle se 100 000 döda enligt vissa i början av tråden.

Det har nu gått månader och vi har fortfarande bara 122 döda.

Det räcker liksom.

Länka gärna de som sagt att vi skulle ha 100 000 döda nu? Förväntar mig inget svar då du likt andra hittar på saker ur tomma luften som ni sedan påstår att folk har sagt i tråden, medan ni ger er själva credit för att haft "rätt" när dessa saker ej hänt.

Citera
2020-03-29, 16:51
Medlem
Bra att utländska media noterar det slapphänta myndighetshandlandet här det kommer troligtvis inte bli några medaljer internationellt sett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vad talar för att Sverige klarar detta betydligt bättre än Sydeuropa?
- Vi röker inte speciellt mycket
- Vi umgås inte i r l, utan virtuellt
- Vi bor glest, och inte i generationer
- Vi har låg antibiotikaresistens
- Vi har bra luft på de flesta ställen
- Vi har en av världens bäst utvecklade sjukvård
Håller med om allt utom sjukvården: den italienska är hästlängder före den svenska.
Citera
Medlem
Dagens obehagligaste artikel var den om att höga pollenhalter kan förvärra coronainfektionen lite sådär precis när kurvan börjar bli parabolisk och pollensäsongen startar.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Svaret hittar du nog framför allt i det faktum att individer är olika mottagliga.
Är det ditt svar på allt det som radades upp i inlägget?
Det var ju väldigt uttömmande ... ... du gör det väldigt enkelt för dig.
Citera
2020-03-29, 16:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Grymma nyheter!

Från media;

"På söndagen fanns 269 coronasmittade personer som får eller har fått intensivvård, enligt Svenska intensivvårdsregistrets senaste siffror.

Antalet patienter som intensivvårdas per dag har minskat de senaste dagarna, uppger Anders Tegnell för nyhetsbyrån TT.

I intensivvårdsregistrets statistik framgår det att det är färre och färre nyinskrivna för varje dag, under de senaste dagarna.

Enligt statsepidemiologen skrivs nu även patienter ut från intensivvården.

– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut, säger han till TT."

Härligt jobbat!
När detta är över kommer alla hylla Sverige hur de med små medel lyckades bäst.

https://c19.se/

Varför undanhålla Tegnells siffror från tex den här siten? Den blåa linjen syns ju tydligt att den ökat från dag till dag... Det går ju omöjligt att tolka en tydlig ökning som en minskning...

Tegnell börjar påminna om Lambertz tycker jag
Citera
Medlem
inte så många döda hittills i pensionärsstaten florida?

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Snarare trots FHM, i så fall.
Inget direkt världsomvälvande. Vi ligger i utkanten av världen och låter självförnöjt andra länder göra jobbet åt oss.
Några få återvändande smittade skidturister spred införde och spred smittan, och hur gick det sen..?

Detta är FHM. Har du förtroende för en sån myndighet?
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Tror nog Covid-19 inte bryr sig speciellt mycket om gränser, så var vi ligger betyder nog inte speciellt mycket, om man inte bor på en öde ö, helt allena, kan jag tänka mig.

Och nej, har överhuvudtaget inget förtroende varken för myndigheter, politiker eller högre direktörer oavsett vilket land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Håller med om allt utom sjukvården: den italienska är hästlängder före den svenska.
Kolla på studier och effektivitet, vi har hög kvalité här i Sv.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Hur tror ni Corona kommer påverka Sveriges invandringspolitik framöver? Görs någon skillnad?

Inget kommer att förändras om inte styret också gör det.
Man låtsas inte om något samband mellan t.ex. landets resurser för att klara en epidemi och invällningen.

Förresten så hittade jag en e-postadress till den kinesiska ambassaden. Skickade en e-post där jag upplyste dem om vad jag tycker om deras djurplågeri och smittspridning över världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in