2020-03-29, 22:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Stockholm kör lite helgförnekelse känns det som. På lördag och söndag känns det som om man får påminna sig själv om att corona-tider råder. Så är det i och för sig i vanliga tider också men spridningen på helgerna måste vara mångdubbelt vardagarna? Folk är ute och härjar överallt... "Man kan inte sluta leva" heter det.

Det är väl dessvärre det en hel del av de här människorna som kommer få uppleva det på ett högst bokstavligt vis de närmaste veckorna. Jag är förbluffad över hur de tänker. Tar de inte del av nyhetsflödet från andra länder på något vis? Tror de att resten av Europa inför lockdown bara för att det är kul? Vad grundar de sin analys på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ta och dra ner din foliehatt ordentligt... helst även över händerna så du inte kan skriva rena osanningar

Vad tackar du för? Googla på "bromsmediciner HIV" så ser du att det är ren bullshit du tackar för.
Att människan förklarade vad han/hon menade, det betyder inte att jag tror på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är såklart redan tusentals forskare världen runt fullt upptagna med, men det är inte så lätt.
Och direkt när någon har ett vaccin som faktiskt fungerar lär det bli köp hysteria och alla rika länder handlar som galna medans dom fattiga får lida utan.
Citera
2020-03-29, 22:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den somaliska slöj-tjejen i Agenda var en frisk fläkt tycker jag. Många kloka ord kom därifrån.

Man kan bara önska att hela Järvafältet hade denna inställning som hon hade. Tyvärr är det nog inte så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Hur kan en så ung pojke dö? Vad händer?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/coronasmittad-14-arig-pojke-dod-i-portugal/

Bara för att risken för en ung frisk mäniska att dö är väldigt liten betyder det ju inte att det inte kommer att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Att människan förklarade vad han/hon menade, det betyder inte att jag tror på det.
Haha låter ju lite märkligt, men som jag förstår är det flera länder som har exprimenterat med detta?
Citera
2020-03-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är såklart redan tusentals forskare världen runt fullt upptagna med, men det är inte så lätt.
Mm de borde ju vara relativt lätt då vaccinet bara inehåller döda virus. Varfor skulle de vara svårt?
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Madrid är större än Milano.

Annars tror jag att problemet i sydeuropa är att folk enligt kulturen är nära varandra och tar på varandra. Dessutom umgås de ofta över flera generationer.

Som tidigare konstaterats av andra i tråden är den trista och hygieniske svensken som håller folk på replängds avstånd är optimal för att inte sprida pandemier.

Frankrike gör på annat sätt eller har bättre förutsättningar. Samma startdatum som Spanien men mindre än hälften avlidna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Sen att han säger "går lite igång på det här med epidemin"

Är inte det ganska äckligt och perverst, för att inte säga psykopstiskt?
Vilket svin han är.
Kul för folk att läsa att han "går igång på när folk dör" när de kanske precis förlorat sin närstående.

Sjuk värld vi lever i. Att ingen grillar idioten offentligt!?
Intressant inlägg, logik är inte din starka sida va? Du tycker att han är äcklig och pervers som "går igång" på situationen, men samtidigt tycker du att någon ska grilla honom offentligt 🤔😊. Hur resonerar du där? Tycker du att ditt resonemang är bättre? Eller menar du med grillning att man ska ifrågasätta honom och fråga ut honom? I så fall kan du bortse från mitt inlägg då jag tolkade det som att du menade grilla på en grill 😁
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.C.
Någon som vet hur effektivast man får i sig askorbinsyra (C-vitamin) och hur mkt man ska få i sig per dag? Äter D3 vitamin också i kapsel form tänkte kombinera dessa två plus mixar ingefära med citron och ananas en flera ggr i veckan, boostar immunförsvaret sägs de. Är genuint intresserad hur jag effektivast kan få i mig C-vitamin samt hur mkt och ofta. Vad för mer vitaminer etc rekommenderar ni man ska beställa hem? Länka gärna. Vi får alla hålla ihop och hjälpa varandra så mkt vi kan nu när våran mögliga regering med FHM i spetsen sviker oss såhär.

Tacksam för svar.

+Zink
Citera
Medlem
Hur ser det ut i era städer angående uteserveringar och resturanger? Har det lugnat sig eller går folk ut och festar på som vanligt?
Citera
2020-03-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Har du lust att utvidga?

Vilket sjukhus (typ/ungefärlig geografi)?

Siffror kan ju alltid släpa efter.

Min vän som jag skrivit om här flera gånger som kör ambulans har varit ledig i helgen men berättade att hennes kollegor haft en väldigt svettig helg med många hämtningar. En hann dö på väg in. Det har knappt hunnit lämnat av en innan de skulle hämta nästa. Det har varit full fart. Jag tror ambulanspersonalen kan gå in i väggen snart. När de kommer in med nya patienter så är det då fullt och stressigt så sjukhuspersonalen har knappt tid att ta emot de nya för du har fullt upp med de dom har.
Man ska inte bli sjuk nu.
Problemet är inte brist på respiratorer utan personal. Personalen måste få vila också. Det har varit totalt kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in