2020-03-29, 17:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Som det ser ut just nu verkar inte måndag bli en så blodig dag som man först trodde
Citera
2020-03-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Bör man ta ut sina likvida medel från isk konto innan 1 april om man inte planerar att köpa aktier på måndag eller tisdag?

Ja det är en bra idé. Om du inte stoppar in de igen under nästa kvartal har du ordnat lägre beskattning. Om du däremot stoppar in de igen under nästa kvartal kommer det inte spela någon roll. Du har alltså inget att förlora på att göra det om du får ut pengarna innan kvartalsskiftet.
Citera
2020-03-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Som det ser ut just nu verkar inte måndag bli en så blodig dag som man först trodde
Och var ifrån tar du den indikationen, futures har ju inte öppnat än?
Citera
2020-03-29, 17:27
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det som kommer driva detta extra hårt är just att det är samma problem för en lång rad fiat-valutor så det kommer vara livsfarligt att sitta med fiat.

Läste också tidigare att du haft BEAR sedan i somras eller förmodligen ännu längre men att du sålde av dem för några veckor sedan. Det hade varit lysande om man istället gjort precis tvärtom, köpt BULL när du köpte BEAR och köpt BEAR när du sålde BEAR. Du verkar alltså vara en lysande kontraindikator, förmodligen samma nu när du rekommenderar SEK.
Va fint, du gör bättre affärer än mig. Efteråt.

Jag satt med 40mkr i XACT BEAR den 19 februari när corona slog till på börsen. Vad satt du med?

Att sitta med USD om 2-3 år blir livsfarligt. Bedöm min kompetens från raden innan, så bedömer vi din efter vad du satt med 19 februari.
Citera
2020-03-29, 17:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Och var ifrån tar du den indikationen, futures har ju inte öppnat än?

Det finns ju andra indikationer än futures.

https://twitter.com/igsquawk/status/1244255759434690561?s=21
Citera
2020-03-29, 17:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Bör man ta ut sina likvida medel från isk konto innan 1 april om man inte planerar att köpa aktier på måndag eller tisdag?
Jag kan knappast tänka mig en bättre period de senaste åren att köpa eller sälja, än perioden april-juni 2020.
Citera
2020-03-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Va fint, du gör bättre affärer än mig. Efteråt.

Jag satt med 40mkr i XACT BEAR den 19 februari när corona slog till på börsen. Vad satt du med?

Att sitta med USD om 2-3 år blir livsfarligt. Bedöm min kompetens från raden innan, så bedömer vi din efter vad du satt med 19 februari.

Jag konstaterar bara att man hade lyckats utmärkt om man hade gjort precis det motsatta mot det du gjorde. Hoppas du berättar framöver vilka positioner du tar så att jag kan göra tvärtom, det verkar vara lönsamt.
Citera
2020-03-29, 17:37
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag konstaterar bara att man hade lyckats utmärkt om man hade gjort precis det motsatta mot det du gjorde. Hoppas du berättar framöver vilka positioner du tar så att jag kan göra tvärtom, det verkar vara lönsamt.
Mina positioner gick upp ca 15 mkr den 19 februari och 2 veckor framåt. Det känns som jag var nästa ensam i världen att köpa BEAR i februari 2020.

Du glömde svara på vilka positioner du hade den 19 februari, så ingen kan tyvärr inte jämföra dina och mina råd eller kompetens eller rikedom.

Jag ger f.ö. inga råd direkt. Jag skriver vad jag själv gör.
Citera
2020-03-29, 17:38
Medlem
Citat:
Mina positioner gick upp ca 15 mkr den 19 februari och 2 veckor framåt. Jag tror jag var nästa ensam i världen att köpa BEAR i februari 2020.

Du glömde svara på vilka positioner du hade den 19 februari, så jag kan tyvärr inte ta några råd från dig.
Nästan ensam i världen om att köpa BEAR cert i februari? Det tror inte jag
Citera
2020-03-29, 17:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Nästan ensam i världen om att köpa BEAR cert i februari? Det tror inte jag
Köpte du BEAR det? Om inte, varför inte?

Som alla redan glömt, eftersom en månad i coronatider känns som 50 år, så var alla extremt uppåt i februari. Denna tråd är fantastiskt framsynt, jag skrev i den, jag visste att jag hade rätt med mina BEAR:
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?
Citera
2020-03-29, 17:44
Medlem
Citat:
Köpte du BEAR det? Om inte, varför inte?

Som alla redan glömt, eftersom en månad i coronatider känns som 50 år, så var alla extremt uppåt i februari. Denna tråd är fantastiskt framsynt, jag skrev i den, jag visste att jag hade rätt med mina BEAR:
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?

Jag köper inga certifikat överhuvudtaget, men att du skulle vara ensam om att ha köpt det tror jag verkligen inte.
Citera
2020-03-29, 17:44
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Synd att du inte vill ge råd för det skulle vara extremt lönsamt att göra precis tvärtom mot det du gjorde, nämligen köpa BULL i början av förra året och köpa BEAR för några veckor sedan när du sålde dem.

Snälla, berätta när du gör affär så att jag kan förbättra mitt resultat genom att göra precis tvärtom som du gör!

Att du skulle köpt BEAR i februari är däremot ett nytt påstående, du har tidigare sagt att du köpte dem i början av 2019 och att du sålde dem för några veckor sedan.
Alla noterar att du numera upprepar ditt mantra som inte är sant, samt att du vägrar uppge dina positioner 19 februari. Det hade annars varit intressant eftersom den här tråden är tänkt för råd till andra. Håll dig till ämnet från nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in