Citat:
Ursprungligen postat av
flekstor
Ja jag såg det och det är synd att sådana inlägg försvinner då jag håller med om att det är viktigt beslutsunderlag. Det finns dock en rad andra faktorer som också kommer spela stor roll, t.ex. om det kommer metoder för att enkelt och snabbt kunna testa folk. Om vi hade det skulle vi inte alls ha samma behov av karantän och samhället skulle kunna öppna upp som vanligt.
En annan faktor är om politiker inser att konsekvenserna av ett stängt samhälle är långt större än att möta corona då kommer även det få brisen att blåsa över.
Krisläget får vi om vi går in i en långvarig karantän.
Om fyra månader finns inget vaccin och troligen inte före januari 2021 heller, men
Det som kan ändra allt på en sekund (bildligt talat) är om det mellan denna och en ev. andra våg kommer fram någon tidigare utprovad medicin som kan förbättra prognosen för de som annars skulle hamna på IVA.
Jag (som inte är ekonom, läkare eller börsklippare) gör (just nu) utifrån info om virusvågor analysen att från nu och fram till när USA drabbats fullt ut av corona om några veckor så är det dags att börja handla och fylla på successivt fram till jul. Sedan ska man vara beredd på den positiva nyheten att det finns ett läkemedel som räddar många. Det blir en game changer som kan ändra allt väldigt fort.