2020-03-29, 17:29
Medlem
Någon som vet hur effektivast man får i sig askorbinsyra (C-vitamin) och hur mkt man ska få i sig per dag? Äter D3 vitamin också i kapsel form tänkte kombinera dessa två plus mixar ingefära med citron och ananas en flera ggr i veckan, boostar immunförsvaret sägs de. Är genuint intresserad hur jag effektivast kan få i mig C-vitamin samt hur mkt och ofta. Vad för mer vitaminer etc rekommenderar ni man ska beställa hem? Länka gärna. Vi får alla hålla ihop och hjälpa varandra så mkt vi kan nu när våran mögliga regering med FHM i spetsen sviker oss såhär.

Tacksam för svar.
Citera
2020-03-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Italiensk och svensk sjukvård är båda världsklass. Men det spelar ingen roll. Det finns ingen behandling mer än att lägga dom dom som inte kan andas i respirator. Alltså handlar det bara om att ha tillräckligt med apparatur och personal.

Det handlar också om ingångsvärden såsom rökning, antibiotikaresistens o s v. Samt ordning och systematik.
Citera
2020-03-29, 17:30
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför fetar du allt du skriver? ACE2-receptorn används även av SARS, det var känt redan 2004. Ett relaterat virus, naturligtvis, men inte samma.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15165741/
Även HCoV-NL63 använder ACE2 enzymet. Den har circulerat väldigt länge och bland annat ger den krupp hos barn.
Citera
2020-03-29, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, det var bra. Men du behöver ändå inte feta, allt du skriver.

Så det gör detta virus potentiellt väldigt farligt ifall det ligger kvar latent i kroppen på obestämd tid.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Sammanfattning av veckan i Region Stockholm. Intensivvårdsfallen är inte inkluderade i de som är inlagda för vård.

Måndag 23/3
Vårdas på sjukhus: 211
Vårdas på intensiven: 47
Dödsfall: 15

Tisdag 24/3
Vårdas på sjukhus: 236
Vårdas på intensiven: 48
Dödsfall: 19

Onsdag 25/3
Vårdas på sjukhus: 300
Vårdas på intensiven: 65
Dödsfall: 37

Torsdag 26/3
Vårdas på sjukhus: 333
Vårdas på intensiven: 69
Dödsfall: 43

Fredag 27/3
Vårdas på sjukhus: 373
Vårdas på intensiven: 77
Dödsfall: 60

Lördag 28/3
Vårdas på sjukhus: 410
Vårdas på intensiven: 85
Dödsfall: 63

Söndag 29/3
Vårdas på sjukhus: 443
Vårdas på intensiven: 92
Dödsfall: 68
Har du någon källa på det där?
Citera
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har jag tänkt hela tiden sedan det här började. Sverige går rakt emot WHO och hela den övriga världen.

Regeringen och Tegnell bör ställas inför rätta.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sverige har mer på intensiven än Danmark+Finland+Norge

Men allt är okej enligt FHM o co

Vi måste ta oss igenom detta. Jag tror inte Danmark och Norge kommer vinna något på deras strategi. När de väl lättar på restriktionerna så kommer deras fall att öka igen. Detta virus kommer inte att försvinna, det kommer att vara en del av vår nya verklighet. Vi måste ta oss igenom detta.

Det enda jag kan klaga på Sveriges strategi är att vi inte skyddar de äldre och sjuka tillräckligt bra. Där gör Danmark och Norge det bättre och därav lägre dödstal f.n., men detta kommer hålla på länge och Danmark och Norge skjuter bara på eländet och samtidigt skadar sin ekonomi oerhört mycket mer...
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Tänk om det skulle vara så att Sveriges strategi fungerar. Hur absurt skulle inte det vara?!?!!

Den kan ju göra det ,vi hoppas på det. Men det är inte resultat av tänkande och åtgärder från FHM utan i så fall ren tur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det är inte möjligt. Tegnell säger i dagens intervju att antalet inlagda minskar...
När ska han sluta svamla?
Antalet som läggs in. Inte det kumulativa antalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Jag personligen intar dagligen b/c/d-vitamin samt zink, K2 och magnesium.

Tror man kommer långt på c/d-vitamin och zink.

Måste man överdosera eller räcker det med en multivitamin?
Citera
2020-03-29, 17:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Hade du det bra i Italien? Hur var läget där? Allt under kontroll?

Du läser på dåligt. Jag åkte aldrig. Planet blev inställt, men vi hade nog ändå inte åkt. Min fru kände sig inte bra och ville inte uppfattas som sjuk på planet

I övrigt är allt bra.
Citera
2020-03-29, 17:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
SARS ligger inte latent i din kropp.
Fast det kan ju även ta sig in i röda blodkroppar. Som i och för sig inte lever hur länge som helst, men kan man inte tänka sig att det ligger latent där några månader i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in