Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
Om nu ALLA individer i Hela Sverige följer eget tänkande och tar aldeles egna alternativ.. Hur tror du det blir då med 10 miljoner olika lösningar på samma problem ?
Eller 350 personer i ett nrinnande flygplan där samtliga skall ut. ALLA i planet tänker till och ALLA tar valet av ett eget alternativ för att ta sig ut..Kommer fler eller färre ut ur planet jämfört med om alla följer de regler som finns för att evakuera planet ?
Så du får nog ge dig om att egna initiativ är en bra lösning i krissituationer.
Det här är ganska kul, var en annan som kommenterade tidigare och nu du + skolan.
Om jag vikit ned mig och sagt att yes mina barn får gå i skolan för det är vad landet, flashback och skolan säger åt mig att göra och sen dör min dotter.
Kommer du, den andra kommentaren eller skolan ta det fulla ansvaret och hoppa framför ett tåg för att ni inte kan leva med er själva?
självklart inte, antingen hänvisar ni till att ni bara upplyste om att man skulle följa regler och att det var FHM rekommendation vid tillfället.
Sen kanske ni tom. frågar hur någon kan vara så dum att dom inte tog eget initiativ utan lyssnade på andra när ens egen familj säkerhet stod på spel (känns som ett möjligt försvar...).
Man bör ju naturligtvis se om sig själv och sin egen familj först och passar inte det fader staten vill att man skall göra in med det så gör man inte det så länge man inte skadar andra.