2020-03-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag höll på att slå sönder datorn när jag såg en presskonferens.

Jag får också sådana känslor, blandat med lusten att kasta mig ut genom fönstret.

Men hela vårt system som är ruttet inifrån och ut kanske, kanske kan bli bättre. Men man känner sig ju mörkrädd när de inte kan prata till oss som vi var vuxna och faktiskt kan ta att det är jävligt allvarligt. Människan har alltid tampats med svårigheter och det är lättare att göra det när man vet vad som pågår, på riktigt.

FHM är ett gäng veklingar som inte törs ta sanningen i sin mun och berätta den. De ljuger inte bara för oss, de ljuger för sig själva vad gäller att de ljuger för vår skull. De ljuger också för sig själva för att de klarar inte av sitt förbannade jobb att tala sanning.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiZ
Antalet fall minskar enligt söndagens rapport och därmed ser det ut som strategin vi har i Sverige fungerar mycket bra. Gör Tegnell till statsminister!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men söndagen är inte slut ännu. Tror inte siffrorna gör sig riktigt rättvisa.

Inga siffror stämmer nu under helgen - allt släpar efter. Det kommer bli en obehaglig måndag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vad har det med saken att göra?
Detta är som sagt ett nytt virus, vi lär oss mer och mer för varje dag. Ge oss lite tid.
Forskare säger att det vore en sensation om man inte blev immun.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Skillnaden mellan 2 datum ÖKAR, alltså inte linjär för då skulle ökningen vara KONSTANT.

Linjär betyder: något som kan beskrivas med en rät linje. Således är den linjär.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, kollar man här i diagrammet så ligger de värsta länderna på en fördubbling av de döda varannan dag, Sverige ligger på 'bara' var tredje dag, de mest kompetenta länderna, som Japan och Sydkorea dubblar dödsfallen en vecka emellan...

Iran verkar fixa till sin kurva, vet inte hur korrekta deras siffror är?

Edit glömde diagrammet

https://www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.upp-prod-eu.s3.amazonaws.com%2Fb8a3ea2c-712f-11ea-95fe-fcd274e920ca ?fit=scale-down&quality=highest&source=next&width=490

Det ser relativt hyfsat ut för Sverige. Det jag bekymrar mig för är hur högt vi måste gå i officiella covid-19 fall för att nå flockimmunitet. Vi verkar ju lyckats bygga ut antalet iva-platser ganska raskt, men hur ser det ut med vanliga sjukhusplatser? För skall vi nå flockimmunitet så får vi räkna med ca 70 000 fall som behöver sjukhusvård. I början av pandemin sades det att 10 000-15 000 sjukhusplatser skulle räcka i ett värsta fall scenario. Men det kan ändå, förhoppningsvis, vara så att många av de som kommer in för sjukhusvård bara behöver ligga några dagar med syrgas, för att sedan få kurera sig hemma. Vi vet ju redan att det är ca 7 procent av de som läggs in för covid-19 behöver intensivvård. Folk kan ju ligga i respirator i veckor ibland innan de tillfrisknar eller dör.

Det skulle vara kul och veta hur många som blivit utskrivna ifrån sjukhusvård av det totala antalet officiellt rapporterade covid-19 fall, (alltså inte bara de fåtal som blivit officiellt helt friskförklarade).
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Att antalet nya fall per dag minskar har förmodligen att göra med att IVA-platserna tagit slut. Sen lcykas regimtrogna media trolla om det till att regeringen och FHM gör rätt.
Citera
2020-03-29, 16:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
https://www.friatider.se/arabernas-skamt-gar-runt-och-hostar-och-nyser-pa-svenskar

Citat" – Kan du pussa min röv? säger den ene araben till en man efter att ha hostat på honom. När mannen frågar: "Har du inget liv?" svarar han:

– Corona jag har, kanske du har också nu. "

Det känns faktiskt lite läskigt att bli nästan sannspådd efter att ha lagt in ett par ironiska gliringar här i tråden sista dygnet. Till en person skrev jag att vi kanske kommer få terrorattacker från islamister som blivit smittade och springer omkring och attackerar folk o skriker allahu akbar medans de hostar på folk.. till en annan ironiserade jag med svart humor att jag hört rykten om att man kan vaccinera sig genom att slicka någon smittads anus.. det verkar kanske långsökt, men inse likheterna här ovan..
'

Ett internationellt fenomen:

https://www.youtube.com/watch?v=WRqFQCcUszY

I USA räknas detta som terrorbrott, Danmark har infört hårdare straff till Corona-relaterat brott. Vad tror ni Sverige kommer göra?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Finns absolut inga bevis att du blir immun mot covid-19 utan vaccin.

Du kallar dig forskare men begriper inte att ett vaccin inte fungerar om man inte kan utveckla immunitet.

Lär dig lite om immunsystem och vaccin innan du yttrar dig i en vetenskapstråd, du gör dig till åtlöje.

Precis allt talar för att människan utvecklar immunitet mot Covid-19 precis som med i stort sett alla liknande virus, därför att ingenting talar emot det.

Frågan är bara hur lång tid.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så vad finns under denna sten ?

Tysk minister tok sitt eget liv
Thomas Schäfer, finansminister i delstaten Hessen, har tatt sitt eget liv fordi han var svært bekymret over den økonomiske krisen coronapandemien har ført til.

Hessen er delstaten der Tysklands finanssenter Frankfurt ligger. Både Den europeiske sentralbanken og tyske storbanker som Deutsche Bank og Commerzbank har hovedkontorer her

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/29/195663986/tysk-minister-tok-sitt-eget-liv

Förmodligen ännu en som lånat till aktier och haft dem som säkerhet för fastighetsaffärer..En bubbelryttare på börsen. Sedansjönk allt med 40% och han gav upp.

Eller någon som riskerar upptäkt iom corona nedgången..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona

ja nu kommer det säkert svänga lite fram och tillbaka men 5 nya fall igår är väl lovanande.

Nåt rätt gör vi ju iallafall, än om det här är långtifrån över....
Vi har väl inte gjort någonting som bör få effekt ån förutom max 500?
Förutom det som ska hjälpa framöver, vad är det?
- Jobbs hemma om ni kan.. men inte hela tiden.
Bussar är proppfulla tex.
Barn drar fortfarande runt smitta i skolan.
-ta ansvar och håll avstånd.
Mycket folk på uteserveringar.. vilka har fått öppna tidigare.
Ökning av folk på köpcentrum denna helg.
- tänk på att inte åka och hälsa på under påsk..... men om ni vill så kan vi inte stoppa
Får se hur detta blir.

Om nu kurvorna ser bättre ut så är det pga ren tur och inte pga FHMs "åtgärder"
Och att viruset skulle bete sig annorlunda för att det nu är i Sverige håller jag som osannolikt så kurvorna framöver kan komma att se lite värre ut.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Antal nyinlagda på IVA minskar inte, det håller snarare en jämn nivå kring 30+.

..och hur länge har de utrustning..

Verkar ju vara lite "si och så" med den saken..
Citera
Medlem
Enligt aftonbladet hade 30 åringen flera underliggande sjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in