Citat:
Ursprungligen postat av
Biggedy
Vi får se i slutändan. Jag är helt säker på att Sverige kommer gå vinnande ur det här, jämfört med länder som satt hårda restriktioner på sin befolkning.
Jag är också övertygad att det är över till sommaren när värmen kommer. Det tror jag dom flesta är överens om.
Du kan vara säker på att jultomten existerar men fakta bevisar att tyvärr är det inte så.
Sverige har skött sin taktik otroligt dåligt och inte lyssnat på direktiven i kampen mot viruset som är testa, spåra, isolera, testa igen!
Sverige kommer ha en låååång period med sjuka och sen en otroligt trasig ekonomi och även ett stort missnöje mot my myndigheter, hade Sverige skött detta på rätt sätt som sina europeiska grannar hade man kunnat komma ur detta snabbare och billigare, och viktigast mindre lidande.
Man trodde att vädret skulle hjälpa, men eftersom vi nu ser viruset sprida sig i varma länder är det troligen inte så..
Viruset kan även mutera och kommer troligen tillbaka i en andra våg nu i höst, om det ens försvinner. Detta är ett nytt virus som sagt det slutar inte förvåna oss forskare...
Detta är biologi, du beetämmer inte när eller hur länge detta kommer pågå tills vi har vaccin är det viruset som bestämmer.
Ledsen att krossa dina drömmar, men detta är verkligheten vi lever i.
Hoppas på det bästa men förvänta dig det värsta är mitt enda tips till dig.
Mvh
Dr. Jeff