2020-03-29, 16:25
Medlem
CityBangBangs avatar
https://www.friatider.se/arabernas-skamt-gar-runt-och-hostar-och-nyser-pa-svenskar

Citat" – Kan du pussa min röv? säger den ene araben till en man efter att ha hostat på honom. När mannen frågar: "Har du inget liv?" svarar han:

– Corona jag har, kanske du har också nu. "

Det känns faktiskt lite läskigt att bli nästan sannspådd efter att ha lagt in ett par ironiska gliringar här i tråden sista dygnet. Till en person skrev jag att vi kanske kommer få terrorattacker från islamister som blivit smittade och springer omkring och attackerar folk o skriker allahu akbar medans de hostar på folk.. till en annan ironiserade jag med svart humor att jag hört rykten om att man kan vaccinera sig genom att slicka någon smittads anus.. det verkar kanske långsökt, men inse likheterna här ovan..
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Jag har lite svårt att förstå folk som vill anpassa en vanlig exponentialfunktion till talen. Jovisst man kan absolut få en kurva som interpolera värdena väl i början. Men extrapoleringen kommer ju alltid visa "oändligt många kommer dö".

I början av en epidemi, handlar det ju om.
Inte sedan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varför ljuger du?

Norge ska kopiera Islands taktik och masstesta symtomfria personer för att kartlägga virusspridningen.

På rekordtid har Island blivit det land som testat flest personer utifrån sin population (Totalt 12 000 personer har testats). Människor helt utan symtom testas också för att hitta eventuella mörkertal i statistiken. Norge kommer nu att göra samma sak.

Masstestet i både Island, Norge och Sverige (sedan torsdags) innebär att man tar x-tusen människor utan symptom och testar spridningen inom en represantiv grupp. Sverige håller på att testa folk i försvarmakten. Vet inte vilka grupperingar övriga länder valt, men 'masstest' betyder Inte att man ska testa alla invånare i landet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiZ
Antalet fall minskar enligt söndagens rapport och därmed ser det ut som strategin vi har i Sverige fungerar mycket bra. Gör Tegnell till statsminister!!!

Men söndagen är inte slut ännu. Tror inte siffrorna gör sig riktigt rättvisa.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Antalet fall minskar enligt söndagens rapport och därmed ser det ut som strategin vi har i Sverige fungerar mycket bra. Gör Tegnell till statsminister!!!
FHM har väl inget med att smittan ev spritts mindre att göra, de åtgärder som vidtagits har främst skett från den privata sektorn som låtit anställda jobba hemifrån och ställt in konferenser och event.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det tar 2-3 veckor att få effekt på intensivfall. Har det gått så långt? NEJ!
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Tsta symptomfria =/= testa alla symptomfria

Islands stora testning är allt tack vare en privat aktör. Kanske dags för dig att börja testa också, finns inget som hindrar dig?

Island har en befolkning på ca 350 000 invånare. Sveriges 10 miljoner. I Sverige rent svårare att praktiskt genomföra samt höga kostnader. Om ett prov kostar tex runt 300 kronor har vi en kostnad på 3 miljarder kronor. Finns det så mycket laboratoriepersonal för att testa alla inom rimlig tid?
Citera
Avslutad
Citat:

Snacka om att ropa hej tidigt

Vänta du tills imorgon så ska vi se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det vi gör i landet måste ha effekt säger Tegnell i Expressen.
Ska vi i Sverige ha sådan tur att vi klarar oss bättre än några andra länder i Europa.
Vad menar han med det vi gör i landet..
Är det inte för tidigt att uttala sig i det här.
Nog för att siffrorna i Sverige ser förhållandesvis bra ut. Kan det vara så att den Svenska kulturen där människor håller avstånd från varandra och trivs med avståndet också nu blivit till vår fördel och blir vår räddning i detta vansinne. Samt att svenskens tilltro till de styrande och vår följsamhet också blir en stor fördel. Vi behöver inga polisvakter som bötfäller oss och jagar oss för att vi inte lyssnar på direktiven.
Och att hånfullheten mot vårt sätt att umgås kommer att slå tillbaka på de hånfulla.

Känner nog att aningen tidigt att uttala sig om effekten, jag har svårt att tro detta genom att se vad som händer ute i Europa gällande dödsfall.

OM det skulle vara så, att Svensken klarar sig så lindrigt, vilket jag inte tror, är jag den första att lyfta på hatten för FHM och detta skulle vara ett världsomvälvande genombrott. Eller sjuk tur.

Vilket som, det hade ju varit fantastiskt.
Citera
Medlem
Citat:

RegimTV backar en myndighet tillsatt av regimen. WOW!
Citera
2020-03-29, 16:26
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Finns det bevis på att man absolut inte blir immun?

Vad har det med saken att göra?
Detta är som sagt ett nytt virus, vi lär oss mer och mer för varje dag. Ge oss lite tid.
Citera
2020-03-29, 16:26
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gör du anspråk på att vara kunnig eller speciellt läsvärd?

Vem som helst kan ta en miniräknare och räkna ut det du har gjort, men om vi ber dig räkna på det verkligt intressanta, när vänder det, vid vilket tal börjar det minska, vi vill se hur den nedåtgående trappan ser ut och vid vilket tal den börjar, nu sätter jag dig på prov då det helt plötsligt är fler faktorer som skall tas med i beräkningen.

Låt höra.

När det börjar minska? Det är väldigt mycket svårare att svara på, därför måste man kolla trender. Så länge trenden stadigt ligger på 13% så kommer den sannolikt fortsätta ligga där tills något bryter den trenden. Som jag skrev innan, jag säger inte att denna trend kommer hålla i sig för evigt, men just nu är vi där och då är den av intresse. När procenthalten börjar ligga mot 10% per dag eller lägre, flera dagar i sträck, då kan man börja se en allmän minskning på den exponentiella ökningen som råder. Jag förstår inte vad du argumenterar emot, detta är väldigt basic matematik och sannolikhetslära heter just "sannolikhetslära" av en anledning. Tror du bara det är fuffens? Isåfall är du ju helt efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in