2020-03-29, 13:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag vill bestämt minnas att jag och flera andra ställt frågan om var i FUP det framkommer hot för att få sex. Det jag inte kan påminna mig är att du svarat. Hänvisa vänligen till ditt svar om det finns, eller AB/sida.
Tack på förhand!

Det finns i LWs internethistorik from april
2017 och fram till hennes död.
Citera
2020-03-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Stämmer inte riktigt då skriken varade längre. Eller var det stridsropen från GM?

Nu blev det väldigt konstigt här. En död skriker inte.

Picasso2 skriver:
Tror jag skrev att hon föll. Inte att hon dog.

Edit: enligt FL var hon levande när hon tog emot detta våld.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-29 kl. 14:05. Anledning: Edit
Citera
2020-03-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns i LWs internethistorik from april
2017 och fram till hennes död.

Aktbilaga och sida för att påvisa exempel kan då inte vara så svårt att skita ur sig, med tanke på all annan dynga du postar.

Jag har läst FUP och kan inte minnas att LW formulerat något hot kring sex.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-03-29 kl. 13:58.
Citera
2020-03-29, 13:55
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undrar vem det är som inte begriper?
Om en heroinist blir mördad för att hon jävlas om för små doser av sin langare har inte med hennes missbruk att göra

Om vi använder ditt exempel så är det inte relevant vilken påse med heroin ditt BO injicerade för tre år sen men det är intressant om BO blir mördad genom ett slag med yxa i huvudet eller en stor sten smälld i tinningen.
Citera
2020-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund:
Risken att han frias i TR är minimal skulle jag säga tack vare just nämndemännens majoritet. Vi ska nog frukta HR:s dom däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
:Skulle nog säga tvärt om.

Moschata:

TR är nog mer benägen att döma på indicier .... om inte annat så pga nämndemännen.
HR är mer noga med "Hellre fria än fälla" om de finner indicierna för lätta.
Så tänker jag.
Citera
2020-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänkte ta mig lite trådtid och skulle titta på FUP i Nonada's moln, men den kanske blåst bort? Hittade inga dokument och gick då till trådens 1:a inlägg för att gå till länkarna med protokoll. Blev tyvärr tvungen att avbryta nedladdningsförsök p g a varningar för spionprogram.

Någon som har en fungerande länk till molnet?

Oj.. Onajs!
Har det löst sig?
Citera
2020-03-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Aktbilaga och sida för att påvisa exempel kan då inte vara så svårt att skita ur sig, med tanke på all annan dynga du postar.

Jag har läst FUP och kan inte minnas att LW formulerat något hot kring sex.
Inte jag heller. Båda dessa, SD och LW, betedde sig väldigt irrationellt sista två åren. Men hot ang sex har jag inte lyckats hitta.
Citera
2020-03-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, ex misstänks alltid initialt men är också de som först antingen utesluts eller utreds vidare för att bygga upp åtal. I det här fallet har UW uppenbarligen uteslutits för hur hade man annars kunnat "satsat" fullt ut på SD?

Ja, UW gick uppenbarligen vidare efter skilsmässan och gifte om sig med skatan MH med vilken han skilde sig ifrån efter 2 år, utan att ens ha bott ihop. Det säger ju en hel del.

MH hatade tydligen LW och UWs gemensamma barn. Framförallt hatade hon LW. Har uppfattat det så efter att ha läst på hennes blogg (numera nedlagd), helt vidrigt att man kan hata t.o.m barn så mycket. Hon borde ha haft egna sjuka motiv att mörda LW.

Vad det verkar så hade LW och UW ett vuxet förhållande sinsemellan. UWs alibi är säkert noga kollat.
Citera
2020-03-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rättegången mot Billy i Tova-målet släpptes. Då bör väl denna också göra det kan jag tycka.

Det borde den göra, ja. Kanske censureras förhören med barnen?
OT: Det ynkligaste jag har hört är förhöret med mannen som kastade ner sitt barn i kraftverksdammen och sen inte vågade hoppa själv. Ett riktigt kräk! Självömkande till gränsen för vad jag stod ut att lyssna på.
Citera
2020-03-29, 14:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Oj.. Onajs!
Har det löst sig?

Nej, och det stör mig. Vill kunna läsa online. Jag har endast Aktbilaga 147 med SD nedladdat. Jag är intresserad av att åter läsa de tidiga förhören med JG, HD och hennes väninna TB.
Citera
2020-03-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oskuldspresumtionen betyder förstås inte att den åtalade är oskyldig, bara att domen faller efter utredningen, inte innan eller under utredningen, som ofta rör grad av ansvar, och som dessutom ibland avtäcker förhållanden som förundersökningen inte upptäckt eller mäktat med att klarlägga. Dessutom ska den åtalade få en chans att svara på anklagelserna. Och sen är det domaren/ domstolen som dömer, inte åklagaren, som gjorde utredningen. Rättegången representerar allmänhetens (som utgörande staten) rättsvilja och rättsbehov, men i stället för denna, då denna som part eller åskådare ibland kan ha svårt att hålla huvet kallt. Staten, dvs vi, garanterar ordning och rättssäkerhet med våldsmakt. Annars blir det direkt pajkastning.

Åklagaren representerar oss som målsägande, kan man väl säga, medan domstolen representerar oss som anklagade och som rättviseviljande.

”Teknikaliteter” hör man talas om nån gång, men vi får hoppas att nåt sånt inte sker här.

Att den åtalade är oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2020-03-29, 14:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oskuldspresumtionen betyder förstås inte att den åtalade är oskyldig, bara att domen faller efter utredningen, inte innan eller under utredningen, som ofta rör grad av ansvar, och som dessutom ibland avtäcker förhållanden som förundersökningen inte upptäckt eller mäktat med att klarlägga. Dessutom ska den åtalade få en chans att svara på anklagelserna. Och sen är det domaren/ domstolen som dömer, inte åklagaren, som gjorde utredningen. Rättegången representerar allmänhetens (som utgörande staten) rättsvilja och rättsbehov, men i stället för denna, då denna som part eller åskådare ibland kan ha svårt att hålla huvet kallt. Staten, dvs vi, garanterar ordning och rättssäkerhet med våldsmakt. Annars blir det direkt pajkastning.

Åklagaren representerar oss som målsägande, kan man väl säga, medan domstolen representerar oss som anklagade och som rättviseviljande.

”Teknikaliteter” hör man talas om nån gång, men vi får hoppas att nåt sånt inte sker här.

Vi får väl hoppas att du är en av dom få som har intellekt att förstå att oskuldspresumtionen inte innebär att den tilltalade är oskyldig. Oskuldspresumtionen betyder inte att dom faller efter utredningen.

Oskuldspresumtionen innebär att en person betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas och denne alltså döms för ett brott.

Påpekar detta med tanke på den vidriga lynchstämning som några ovärdiga genuskärringar genomsyrar tråden med.

Har man något vett så rycks man inte som dig med i primitiv hämd/pöbelmentalitet vårt moderna och utvecklade rättsystem för längesen lagt bakom oss.

"Jan Hjärpe, professor i islamologi vid Lunds universitet, säger till SVT Väst att Saliba kan dömas efter sharia-lagar och att offrens familjer har mycket att säga till om och att de praktiken kan kräva "öga för öga - tand för tand".

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6570796
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-29 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in