2020-03-29, 08:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har SD förnekat att han var i skogen på natten och uppgav falskt namn när polisen kom?

Nej han medger att han var där och att han stötte på polisen. Han förnekade dock i rättegången att han skulle ha uppgivit falskt namn. Han menar att det är en lögn.
Citera
2020-03-29, 08:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Med all sannolikhet kommer han dömas, men livstid kan uteslutas utan jag tror hårt på 16-18 år mer på 18år.
Vad är det som gör att du utesluter livstid?
Jag blir inte helt förvånad om han frias.
Det finns inget tekniskt som binder honom till mordet, inget mordvapen och inget som binder honom till tidpunkten och platsen.
Visst, en herrans massa indicier och jag tror det är SD som är gärningsmannen, men det är en annan femma
Citera
2020-03-29, 08:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Att du inte begriper skillnaden?

Skadorna är relevanta för hur mordet gick till. Detaljer ur LW:s sexliv år och månader bakåt är irrelevant ur samma aspekt.
Undrar vem det är som inte begriper?
Om en heroinist blir mördad för att hon jävlas om för små doser av sin langare har inte med hennes missbruk att göra
Citera
2020-03-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Lena beskrev Hanna som en vek och svag person som led av kroniskt trötthetssyndrom. I den tidiga kontakten mellan Stefan och Lena var Hanna okapabel och sjuk. Stefan pratade med Lena om att Hanna var tråkig och att han ville lämna henne och inte älskade henne längre. På så sätt kändes den otroheten mer "normal". Då Hanna böijade må bättre, under sista åren, blev relationen mellan Lena och Stefan mer "onormal". Det var som att Stefan ville ha dem båda och höll liv i båda relationerna.

s . 210

10/05/2015 18:42 L: Konstigt I vissa avseenden umgås vi nu nästan som förut Fast med ständig närvaro av nån sorts "flodhäst i vardagsrummet" (missbruksterm) av att det är lånad tid, att hon definitivt är på väg tillbaka, att han lämnar mig i sanna takt som hon kvicknar till. Aldrig trodde jag väl jag skulle sjunka så djupt att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!
Härom dagen sa han att det nog inte dröjde förrän de är intima, "det går otroligt fort nu". Herregud. Jag har sagt hela tiden att jag delar INTE, så fort det börjar kännas annorlunda för honom gentemot henne är det slut. Och han har varit så säker på att så blir det aldrig mer. Men när det blir så, då visar det sig att jag bara var en ersättare. Mycket bättre ersättare. Men ingen som ersätter på riktigt

Han var vansinnig på mig. Skulle ses helt kort, han gick med på det för att jag i princip krävde det.

10/05/2015 22:12
Men pratar nästan varje dag om att det är orimligt att ses så mycket som vi gör. Fast vi gjorde det ju hela vintern och våren. Så länge hon var som en zombie. Men nu ...

s . 135-136

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
3 år innan hon blev mördad. Ändå fortsatte SD träffa henne. Det visar på vilket grepp han hade om henne, och att han drev på hennes svartsjuka genom att ömsom dumpa henne och ömsom lova guld och gröna skogar.
Du verkar missa hur LW uppfattade saker och ting. Alla saker som SD sa och lovade för att hon skulle släppa till. Du verkar heller inte ha insikt om hur singlars sexliv kan se ut.
Gå i kloster, Ofelia...
Citera
2020-03-29, 09:29
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Fick svar från "Rättegången" på youtube att hela rättegången kommer upp där direkt efter domen till er som vill lyssna på SD o de andra.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Edit: Vilket borde bli runt den 20 April.
Citera
2020-03-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har en avvikande åsikt när det gäller frågan om att våldet var riktat mot ansiktet av personliga skäl och vrede. Är förvånad över att du går igång på detta.
Om du läser informationen så framstår det som att våldet har bestått av slag (svingar?) från sidorna. Eventuellt även hjässan och bakhuvud. Men ingenstans kan jag utläsa att våldet har riktats mot specifikt ansiktet och då med utslagna tänder, krossat näsben osv som följd. Men absolut kan jag ha missat det, du får gärna peka ut var den informationen finns.
Diskussionen som du kom in i handlade om att förövaren riktat in sig på ansiktet av personliga skäl.

I SA står det: "minst 17 slag i huvudet och ansiktet". Vi kanske inte har tillgång till all info.
Citera
2020-03-29, 09:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Är det någon som vet vad yrkar på för hur långt fängelsestraff SD bör ha?

Detta kommer säkert falla under livstidsgränsen, kollar man på tidigare fall så är handlingarna rätt klassiska förutom att SD fått vara fri ett rätt så bra tag innan han blev misstänkt igen för samma brott.

Det jag har svårt att hitta är vad det är för ny bevisning som gör att de kunde åtala honom.. Kanske någon som har ett mer kunnigt läshuvud än mig?
Häktades i aug, när uppgifterna från NFC ramlade in, och gick till åtal nu med dom "nya" indicierna .
Bevis lyser med sin frånvaro och är tänkt kompenseras med 14 000 sid skvaller i FUP.

En förlängning av denna tråd alltså ....
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-29 kl. 10:25.
Citera
2020-03-29, 10:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför så långt efter deras skilsmässa? De äldre barnen bodde redan hos honom på heltid. Bara Ar*n var kvar hos Lena men tids nog hade troligtvis han också flyttat till pappan. Så vad skulle UW:s motiv vara?

Ex make.
Citera
2020-03-29, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej. De som har vett o förmåga håller sig snarare undan. Det finns i mina ögon bara en till utöver SD som på papperet skulle kunna funka som misstänkt här och det är UW, dvs exmaken. Möjligen HD:s far (om han inte är för gammal). De flesta försöker skaffa färre problem för sig, inte fler. Möjligen MH, apropå ingenting...

Jag utgår ifrån att polisen för länge sen avfört ovannämnda på goda grunder.

Att LW:s framfart i tillvaron belyses ngt tycker jag däremot har sina poänger, till en viss gräns, eftersom det gör helheten begripligare. Hennes försvarsmekanismer i en utsatt situation, som det ser ut, kan ju också ha uppfattats som en upptrappning av konflikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför så långt efter deras skilsmässa? De äldre barnen bodde redan hos honom på heltid. Bara Ar*n var kvar hos Lena men tids nog hade troligtvis han också flyttat till pappan. Så vad skulle UW:s motiv vara?
Tycker det är jäkligt konsigt att inte UW finns med mer än han gör i FUP. Det är inte att jobba brett om man undviker den som haft det största motivet givet orsaken till skilsmässan och är statistiskt misstänkt nummer 1.

Är övertygad om att UW haft fullständig koll på ALLT Lena företagits sig efter deras skilsmässa. Han har med största säkerhet haft tillgång till ALLA hennes inloggningsuppgifter då han hjälpt polisen med dom. Han blockade deras gemensamma blogg iaf.
Han har påstått att han inte känner till någon catchare.
Fan trot han inte brytt sig om Lenas raggningar som med största sannolikhet är orsaken till skilsmässan.

I vilken Aktbilaga finns förhören med Lenas fd detta man ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-29 kl. 10:57.
Citera
2020-03-29, 10:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det finns inget tekniskt som binder honom till mordet, inget mordvapen och inget som binder honom till tidpunkten och platsen.
Visst, en herrans massa indicier och jag tror det är SD som är gärningsmannen, men det är en annan femma

SD kan släppas på nån teknikalitet också. Teoretiskt. Man får inte glömma av att han i praktiken inte dömts än. Även om han dömts i praktiken...
Citera
2020-03-29, 11:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ex make.

Ja, ex misstänks alltid initialt men är också de som först antingen utesluts eller utreds vidare för att bygga upp åtal. I det här fallet har UW uppenbarligen uteslutits för hur hade man annars kunnat "satsat" fullt ut på SD?
Citera
2020-03-29, 11:04
Medlem
Citat:
Tyvärr har Sverige enormt höga beviskrav. Vi friar hellre än fäller i rädsla att döma oskyldiga. Så det finns liten risk att han släpps fri kan jag tänka. Många i rättsapparaten är frustrerade av detta. Men vi håller tummarna att vi har en klok domare och nämndemän med lite hjärna i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in