2020-03-29, 11:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tyvärr har Sverige enormt höga beviskrav. Vi friar hellre än fäller i rädsla att döma oskyldiga. Så det finns liten risk att han släpps fri kan jag tänka. Många i rättsapparaten är frustrerade av detta. Men vi håller tummarna att vi har en klok domare och nämndemän med lite hjärna i skallen.

Risken att han frias i TR är minimal skulle jag säga tack vare just nämndemännens majoritet. Vi ska nog frukta HR:s dom däremot.
Citera
2020-03-29, 11:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tycker det är jäkligt konsigt att inte UW finns med mer än han gör i FUP. Det är inte att jobba brett om man undviker den som haft det största motivet givet orsaken till skilsmässan och är statistiskt misstänkt nummer 1.

Är övertygad om att UW haft fullständig koll på ALLT Lena företagits sig efter deras skilsmässa. Han har med största säkerhet haft tillgång till ALLA hennes inloggningsuppgifter då han hjälpt polisen med dom. Han blockade deras gemensamma blogg iaf.
Han har påstått att han inte känner till någon catchare.
Fan trot han inte brytt sig om Lenas raggningar som med största sannolikhet är orsaken till skilsmässan.

I vilken Aktbilaga finns förhören med Lenas fd detta man ?

Aktbilaga 146 s94-102. ^^

Om du tycker det är konstigt att inte UW finns med mera än han gör i FUP, då har du ju vetskap om hans förhör, varför frågar du då efter FUP till hans förhör?

Finns att ladda ner (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Senast redigerad av Smhf 2020-03-29 kl. 11:23.
Citera
2020-03-29, 11:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Edit: Vilket borde bli runt den 20 April.

21 april har noterats i mitt huvud som datum för domen och när man kan börja lyssna.
Citera
2020-03-29, 11:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad är det som gör att du utesluter livstid?
Jag blir inte helt förvånad om han frias.
Det finns inget tekniskt som binder honom till mordet, inget mordvapen och inget som binder honom till tidpunkten och platsen.
Visst, en herrans massa indicier och jag tror det är SD som är gärningsmannen, men det är en annan femma

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD kan släppas på nån teknikalitet också. Teoretiskt. Man får inte glömma av att han i praktiken inte dömts än. Även om han dömts i praktiken...

Tack för att det är några som tänker som balans till den primitiva lynchstämning som jagats av upp av hat-kärringarna mot MGM vilket de facto ska betraktas som oskyldig tills dom fallit.

En annan rättsstatlig princip är oskuldspresumtionen. Den innebär att en person betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas och denne alltså döms för ett brott. Därutöver är det åklagaren som har att bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att en person har begått ett brott.
https://lawline.se/answers/rattsstatliga-principer-haktning-och-forundersokning
------------
Ni som inte tänker med reptilhjärnan låt er inte ryckas med i det huvudlösa drevet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-29 kl. 11:54.
Citera
2020-03-29, 11:21
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för att det är några som tänker som balans till den primitiva lynchstämning som jagats upp mot MGM vilket de facto ska betraktas som oskyldig tills dom fallit.

En annan rättsstatlig princip är oskuldspresumtionen. Den innebär att en person betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas och denne alltså döms för ett brott. Därutöver är det åklagaren som har att bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att en person har begått ett brott.
https://lawline.se/answers/rattsstatliga-principer-haktning-och-forundersokning
------------
Ni som fortfarande tänker låt er inte ryckas med i det huvudlösa drevet.
Haha nu var du lite rolig ändå, det ska du ha!
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, ex misstänks alltid initialt men är också de som först antingen utesluts eller utreds vidare för att bygga upp åtal. I det här fallet har UW uppenbarligen uteslutits för hur hade man annars kunnat "satsat" fullt ut på SD?
Givetvis är det så. Alibi t.ex.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-29 kl. 11:33.
Citera
2020-03-29, 11:29
Medlem
Honan6s avatar
Tänkte ta mig lite trådtid och skulle titta på FUP i Nonada's moln, men den kanske blåst bort? Hittade inga dokument och gick då till trådens 1:a inlägg för att gå till länkarna med protokoll. Blev tyvärr tvungen att avbryta nedladdningsförsök p g a varningar för spionprogram.

Någon som har en fungerande länk till molnet?
Citera
2020-03-29, 11:34
Medlem
Citat:
21 april har noterats i mitt huvud som datum för domen och när man kan börja lyssna.
Ja, normalt är det 14 dgr från rättegångens avslut tills dom meddelas, men ibland dröjer det 3 el 4 veckor. Vi får se. Jag siktar på kring 1 maj för att inte bli besviken.
Citera
2020-03-29, 11:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, ex misstänks alltid initialt men är också de som först antingen utesluts eller utreds vidare för att bygga upp åtal. I det här fallet har UW uppenbarligen uteslutits för hur hade man annars kunnat "satsat" fullt ut på SD?

Om du läser lite ovan så skriver jag ungefär det.
Satsandet på SD innebär att UW avförts.
Citera
2020-03-29, 11:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, normalt är det 14 dgr från rättegångens avslut tills dom meddelas, men ibland dröjer det 3 el 4 veckor. Vi får se. Jag siktar på kring 1 maj för att inte bli besviken.

Det jag är mest orolig för är om ljudfilerna från rättegången sekretessas. Reimers och Draifos farhågor om detta kanske besannas.
Citera
2020-03-29, 11:44
Medlem
Citat:
Det jag är mest orolig för är om ljudfilerna från rättegången sekretessas. Reimers och Draifos farhågor om detta kanske besannas.
Rättegången mot Billy i Tova-målet släpptes. Då bör väl denna också göra det kan jag tycka.
Citera
2020-03-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ja, vi kan nog koka ner det så. Trots att det var han själv som sabbade äktenskapet genom att snedkn*lla. HD är också en märklig kvinna. Att man förlåter ETT snedsteg är en sak. Men att förlåta flera års otrohet - med samma kvinna dessutom - hur fan tänker man då?

Nej, det håller jag inte med om. Om SD är en psykopat är det inget konstigt att hon reagerar som hon gör. Också ”enligt boken” faktiskt:

Gradvis normalisering av det störda under många år. Blandat med kärleksbombning. Lägg till det att han skurit av både hennes fysiska och känslomässiga rörelsefrihet. Hon minns inte längre sina egna värderingar eller ens vad hon själv tycker om. När man inte längre vet vad man själv tycker är sunt, är det inget konstigt att man beter sig konstigt.

Och detta borde då gälla alla som kommit i SD:s väg. För de av dem som fortfarande lever finns det hopp. Det kräver stort jobb med ångest, skam och att förlåta sig själv. Men det går om man får hjälp.
Citera
2020-03-29, 12:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Antagligen pga LWs förtalskampanj mot
SD och HD. Alla hennes vänner pekar med
hela handen på SD från första början.

Hon var en bitter och kränkt älskarinna
som ville hämnas.

Innan HD avslöjade affären så hotade SD
LW för att hon inte skulle berätta om dem.
Efter avslöjandet så hotade LW SD för att
få sex. Ombytta roller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in