2020-03-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Precis, den minskar men försvinner inte. Världen har bara lyckats utrota smittkoppor och SARS än så länge.
Precis i Sverige gör man minst i europa för att stoppa smittan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Detta är bara början, många fler unga kommer dö pga sveriges info.
Många ungdomar jag pratar med verkar tro att corona är ofarligt för unga. Det stämmer inte, för barn och många tonåringar kan det stämma men det gäller inte inte unga vuxna.
Risken att dö är dock nästan obefintlig för den unga gruppen.
Citera
Medlem
Här är dagens nya kartor

Om ett land har samtliga av sina regioner i samma färg beror det sannolikt på att det inte fanns regiondata för den dagen och att landet visas med en färg för genomsnittet (som Iran på alla dödskartor). Det är oftast så "alla regioner har samma färg" ska tolkas. I synnerhet i länder som har många regioner. I Belgien däremot redovisas antal smittade på regionnivå även om det ofta blir så att alla tre regionerna får samma färg.

Bekräftade fall per miljon invånare i en världskarta med ca 800 distrikt visande.
29 Mars

Jämför gärna med tidigare kartor och se utvecklingen (ungefär klockan 9-11 på förmiddagen):
28 Mars
27 Mars
26 Mars
25 Mars
24 Mars
23 Mars
22 Mars
21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars
17 Mars

Här är ”dödskartor” . Antal döda per miljon invånare. Går även att jämföra med tidigare dagar
29 Mars

Jämför gärna med tidigare kartor och se utvecklingen:

28 Mars
27 Mars
26 Mars
25 Mars
24 Mars
23 Mars
22 Mars
21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars

Att olika länder har olika mörkertal är självklart. Men det är inget jag gör upp min egen mening om, utan det låter jag hellre den som tittar på kartorna spekulera i.

Jag började göra dessa kartor 17 Mars då jag inte kunde finna någon världskarta någonstans på Internet som visade vare sig den relativa bekräftade smittan eller relativt antal döda i relation till befolkning på regionnivå, men sammansatt till en stor världskarta. Kartor där gigantiska land betraktas om en homogen enhet är enligt mig rätt missvisande.

Hoppas de kommer till användning.

Ha en fin dag!
Citera
Medlem
Ett dödsfall hittills idag i Sverige.

Om den här trenden inte - gud förbjude! - bryts mkt abrupt kommer Sverige mkt snart att betraktas som en visdomens hemvist på jorden.
Citera
2020-03-29, 13:26
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ännu ett inlägg där känslosåsen rinner i en passionerad önskan om att få leva på matransoner, som fånge i sitt eget hem.

Vadå tror du verkligen att alla som är i LOCKDOWN lever på matrasoner?

Italien, spanien, tyskland och fler?

Dom får BETALT 80% AV SIN LÖN FÖR ATT STANNA HEMMA, INGEN VATTEN EL ELLER HYRA ATT BETALA TILLS DETTA ÄR ÖVER. ALLT STÄNGT UTAN MATBUTIKER.
MAN KAN TILL OCH MED SPARA SÄGER N FOLK!

Vadå, trodde du folk i lockdown bara blev lämnade till sitt öde? Det är det här skattepengar är till för.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Källa på det?

Citat:
– Det är viktigt att se inte bara på hur många som smittar, utan också hur mycket de smittar och det berör den här studien inte alls. Från all den kunskap vi fått in är den samstämmiga bilden att smittan sker främst av de med symptom, säger Anders Tegnell.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/tegnell-domer-ut-italiensk-forskning-om-symptomfria-smittbarare

Hur fan kan man säga så som forskare? Man ska väl ta till sig all information som tyder på att man måste ta höjd för att viruset sprider sig på annat sätt än man tänkt sig.

Såklart om Italienska forskare säger så, så är det ju inte sant iof.
Citera
Medlem
Coronavirus killing people in New York City at rate of one every 17 minutes
Today, 04:09 AM
https://www.marketwatch.com/story/co...tes-2020-03-28
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
I det här fallet är det ju extremt intressant och även viktigt för allmänheten att få veta om killen hade någon underliggande sjukdom och hur hans livsstil såg ut.

Om han rökte två pack om dagen och/eller hade högt blodtryck/diabetes what ever så är det inte konstigt.
Oavsett så är det tragiskt.

Kan bara instämma. Vi befinner ju oss mitt i en allvarlig pandemi så är det extremt viktigt att folk får veta mer.

Förstår inte varför mannens anhöriga skulle ha något emot det så länge inte hans namn och adress eller något annat privat publiceras.
Citera
2020-03-29, 13:27
Medlem
liberacions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sprid inte falsk info.

Vi vet att övervikt fanns men vi vet ingenting om underliggande sjukdomar.

Övervikt räcker för att öka dina chanser dramatiskt att dö av covid-19.
Vet inte vad du har för intresse av att mörka sjukdomarna. Men det fanns sedan många år tillbaka underliggande faktorer som gjorde att han var i riskgruppen.
Citera
2020-03-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Du är forskare i egen regi, som jag förstod det.

Du som är forskare, varför tar inte lysosomerna i cellen hand om viruset när det passerat endoplasmatiska reticklet innan det når budbäraren RNA?
Nyfiken pensionär.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Risken att dö är dock nästan obefintlig för den unga gruppen.

Det är en myt.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Vi har en Globe Master C-17 och flera Herkules som kan lasta hundratals ton, ner till Kina och hämta utrustning till åtminstånde till all sjukvårdspersonal. Ingen verkar kunna ta några beslut. Politiker med beslutande befattning borde vara en dag på akuten så kanske dom begriper vad det handlar om.
Det Kina producerar är skräp:

https://elpais.com/sociedad/2020-03-25/los-test-rapidos-de-coronavirus-comprados-en-china-no-funcionan.html?t=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in