Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2020-03-29, 12:10
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Jag har aldrig sett det, kör med adblocker.

Jag har adblocker, men det dyker upp ändå.
Citera
2020-03-29, 12:11
Medlem
silbersteins avatar
Det är youtube som lagt till den funktionen så vitt jag förestår. Man länkar till motsvarande folkhälsomyndigheten beroende på besökarens land. FHM själva har alltså inte lagt en krona på youtube-reklam.
Senast redigerad av silberstein 2020-03-29 kl. 13:01.
Citera
2020-03-29, 12:11
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Jag har aldrig sett det, kör med adblocker.

Jag har också adblocker, men den dyker upp ändå, men inte så ofta..
Citera
2020-03-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag får också upp den rutan då och då. Klickar du på "lär dig mer" så kommer du bara till: https://www.krisinformation.se/corona där det där vanliga står som vi redan vet.

Okej, ja det är iaf skitirriterande. Själv har jag undvikit all info om det i lite mer än en veckas tid nu så vet inte läget alls och vill inte veta heller. Fick bara ångest och oro av det så. Tyvärr hjälper det inte med någon adblocker.
Citera
2020-03-29, 12:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Okej, ja det är iaf skitirriterande. Själv har jag undvikit all info om det i lite mer än en veckas tid nu så vet inte läget alls och vill inte veta heller. Fick bara ångest och oro av det så. Tyvärr hjälper det inte med någon adblocker.
Ja det är lite irriterande, som en surrande insekt man inte blir av med. Dock så ser väl sig Youtube som "ett ansvarsbärande samhällsorgan" vilket de inte är, de är bara en plattform för massa upplagda videos. Sen har de ju också viss censur, precis som Facebook.

Men det det handlar om är ju egentligen helt normala saker, tvätta händerna, hosta inte rakt ut, bete dig som folk, men folk måste tydligen undervisas i detta.
Citera
2020-03-29, 13:14
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Jag har adblocker, men det dyker upp ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag har också adblocker, men den dyker upp ändå, men inte så ofta..

Är ni inloggade på YT?
Citera
2020-03-29, 13:17
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Är ni inloggade på YT?

Ja inloggad, men det är inget störande för mig..
Citera
2020-03-29, 13:25
Medlem
kalkryggars avatar
Kanske börjar bli viktigt att ni skriver vad för ad blocker ni använder.

Jag använder (självklart) uBlock Origin och jag har inte sett det ni får. Fast jag provade att stänga av blockern och surfade runt en stund. Fy helvete vad reklam. Till slut så visste jag inte ens vad för film jag satt och väntade på för all reklam. Förr kunde man ju välja att stänga av reklamen efter några sekunder.

Men nu satt jag och kunde inte stänga reklamen som var på ca 30 sekunder och när den var slut så kom det en ny som inte heller gick att stänga. Men den var på 1 minut och 30 sekunder
Hur orkar ni?

Kan tilläggas att jag inte såg någon popup med Corona information även utan ad blocker.
Citera
2020-03-29, 13:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kanske börjar bli viktigt att ni skriver vad för ad blocker ni använder.

Jag använder (självklart) uBlock Origin och jag har inte sett det ni får. Fast jag provade att stänga av blockern och surfade runt en stund. Fy helvete vad reklam. Till slut så visste jag inte ens vad för film jag satt och väntade på för all reklam. Förr kunde man ju välja att stänga av reklamen efter några sekunder.

Men nu satt jag och kunde inte stänga reklamen som var på ca 30 sekunder och när den var slut så kom det en ny som inte heller gick att stänga. Men den var på 1 minut och 30 sekunder
Hur orkar ni?

Kan tilläggas att jag inte såg någon popup med Corona information även utan ad blocker.
Testat både inloggat, och icke inloggat på YT, även i Privat läge, även samma på jobbdatorn via VPN. Kommer alltid upp.
Citera
2020-03-29, 13:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Testat både inloggat, och icke inloggat på YT, även i Privat läge, även samma på jobbdatorn via VPN. Kommer alltid upp.

Men vad har du för ad blocker?
Citera
2020-03-29, 13:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vad har du för ad blocker?
Jag har AdBlock som adblocker.
Citera
2020-03-29, 17:54
Medlem