Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Jag håller med. Riktigt kul att se hur provocerade de där riktiga blåställsknegarna blir över att folk jobbar hemifrån och har möjlighet att sätta guldkant på tillvaron. Ska läsa tråden med nöje.

Nu är jag inte själv någon "blåställsknegare" men med tanke på att det är dem som fortfarande måste jobba "ute i fält" medans resten kan sitta hemma och slappa så kan man ju fråga sig vilka jobb som faktiskt gör någon skillnad i samhället
Får en känsla av att det både finns och kommer finnas en jävla massa arbetsgivare som upptäcker hur mycket överflödig personal de egentligen har när de upptäcker hur mycket folk faktiskt "jobbar" när de bara sitter hemma och ändå får jobbet klart till deadline, känns också som att väldigt många kommer inse hur onödigt dyra företagslokaler de har när de inser hur många som bara kan jobba hemifrån istället, enorma kostnader som försvinner
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Nu jobbar jag inte hemifrån under dessa coronatider men pluggar istället, kan ju säga att det är redigt jävla svårt att motivera sig när man fått uppgifter från skolan att göra som tog ca två dagar att göra klart...
Sitter och läser ur en skolbok i ca 30-60 min, tar en öl, glor Youtube/spelar är väl typ vad mina dagar består av just nu, om jag ens pluggar alls
Kontentan av det hela är att det är sjukt svårt att motivera sig när man vet att man mer eller mindre ska sitta hemma hela dagarna och att ens skolarbete tar löjligt kort tid att genomföra...