2020-04-10, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Ja, det är mystiskt. Korka upp en pigg Riesling till lunchen så ska du se att det klarnar.

Tog en edamerost istället.

Nu kör jag allt

Kör ett mariekex, kör ett skrivbord och kör en semlalunch
Citera
2020-04-10, 07:25
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Tog en edamerost istället.

Nu kör jag allt

Kör ett mariekex, kör ett skrivbord och kör en semlalunch

Tidig lunch? Kör på
Citera
2020-04-10, 07:26
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tack själv för en bra tråd.

Vad har du för planer för morgondagen?
Hur ser lunchplanerna ut?

Det blir lite små-påskigt. Öl, snaps, ägg och SOS. Själv?
Citera
2020-04-10, 10:21
Medlem
Citat:

Räknas det verkligen som en vinlunch om man är ledig, begreppen behöver redas ut här tror jag....
Citera
2020-04-10, 13:29
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Räknas det verkligen som en vinlunch om man är ledig, begreppen behöver redas ut här tror jag....

Avvikelser förekommer. Skål och Glad Påsk!
Citera
2020-04-10, 18:47
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:

Mycket gott,

Blev inget idag men väl fika ute i solskenet med nyplockat Påskris.

Håller på att planera morgondagen.

Ny inlagd Sill och Snaps är en mycket god början jag kan utgå ifrån, men behöver få till en bättre helhet.

Ha det fint och Glad Påsk!
Citera
2020-04-18, 10:53
Medlem
Handeldsbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag jobbar hemifrån och kör wake and bake det första jag gör, jobbade knappt på jobbet så är inte så mycket som behöver göras. Tjänar 49000 per månad. Jag kan det ingen annan kan på jobbet, därav ingen fattar nåt. En 8 timmarsdag hinner jag lätt på en timma. Hemma är det ju lätt värt att jobba effektivt, då får jag 23h ledighet per dygn. På jobbet måste jag ju vara där och göra mina timmar, d.v.s. låtsasjobba framför datorn. Jag klagar inte på corona.

Fan vad gött! Jobbar du inom IT eller?
Citera
2020-04-18, 10:58
Medlem
Handeldsbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det låter inte som ett värdigt liv och meningsfull tillvaro i alla fall, att inte ens orka få på sig ett par byxor, sitta och spela tv-spel, titta på gamla serier på netflix om dagarna och tycka att det är höjden av lycka att kunna vara halvtankad mitt på dagen en vardag. Om inte ambitionen är högre än så förstår jag inte varför man brände fem år av sitt ungdomsliv på studier.

Grejen med en utbildning är väl just att slippa skitjobben där man måste slita ut sig varje dag?
Citera
2020-04-18, 14:38
Medlem
Detta kanske förändrar alkoholkulturen i Sverige, kanske de blir accepterat att ta en öl till jobb lunchen när allt har lagt sig.
Citera
2020-04-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Detta kanske förändrar alkoholkulturen i Sverige, kanske de blir accepterat att ta en öl till jobb lunchen när allt har lagt sig.

Har köpt ett par extra paket popcorn för det kommer nog bli stor underhållning när alla höjdare på flash ska klaga på blod prov med mera efter denna kris eller bli påtvingade gå få hjälp att sluta med sitt nyfunna beroende
Citera
2020-04-22, 18:03
Medlem
Frontlinjens avatar
Jäklar vad flaskan rosé i kylen lockar dagar som denna. Men det går verkligen inte just nu. Har dock blivit på altanen till middagen. Hur går det för övriga?
Citera
2020-04-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetWicked
Har köpt ett par extra paket popcorn för det kommer nog bli stor underhållning när alla höjdare på flash ska klaga på blod prov med mera efter denna kris eller bli påtvingade gå få hjälp att sluta med sitt nyfunna beroende
Kan bli så också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in