Citat:
Ursprungligen postat av
Rainman
Finns säkert två sidor av din historie. Att du vill ha hostmedicin utskrivet, cocilana då antar jag.
Har du missbrukshistorik?
Kan du inte ordna fullmakt till en granne eller dylikt som kan gå till apoteket åt dig?
3-4 år sedan jag medicinerade med benzo (från vården) under 3 månader när vi provade fram mediciner. Jag själv trivdes ej med känslan av benzo och ville därför ej ha någon vid behovs-medicin. Jag sköter min medicinering väldigt exemplariskt. Om du undrar gällande "drogmediciner" så har jag Pregabalin 300mg/d samt Zopiklon till natten, men dessa skrivs ut av psykiatrin och det sköts fint.
Men jag har ju även bland annat astma, andningssvårigheter och högt blodtryck som medicineras via vårdcentralen, och det är samtalet med vårdcentralen jag beskrev i min förra post. (
EDIT: Hade ambulansen här hemma senast i december då jag blev utan mediciner två dagar när det blev problem att få ut medicin under julveckorna)
Gällande om jag ville ha cocilana, så är det helt rätt. Efedrinet i molipect är tydligen inte bra för mitt hjärta. Det är ungefär 5-6 år sedan jag sist fick hostmedicin utskrivet, så det är inte riktigt som så att jag försöker få massa roliga droger utskrivna av vården, jag försöker bara överleva här borta.
Min fråga var ju dock främst angående att jag är sjuk, med all sannolikhet corona, och läkaren inom vården uppmanar mig att besöka apoteket fyra gånger på 14 dagar trots smittorisken istället för att skriva recept så att jag bara behöver besöka apoteket en gång under dessa två veckorna. Psykiatrin skötte det fint och uppmanade mig just att hämta ut så mycket jag kunde av alla mediciner så att jag inte behöver ta mig dit fler gånger den närmsta tiden.
Det du skriver angående fullmakten..... För att göra en lång och invecklad historia kort och simpel... Jag flyttade från min hemstad 2005 och har frivilligt valt att ej skaffa några vänner eller bygga relationer med någon sedan dess. Har bland annat Schizoid personlighetsstörning, 7 av 9 kriterier har jag för mig. Jag har helt enkelt inget socialt nätverk. Det är komplicerat så att säga, och inget jag riktigt borde gå in på i denna tråd. Hoppas du är med på vad jag försöker förmedla.
Tack för ditt svar i alla fall, uppskattar att du lade tid på att dela dina tankar.