2020-03-29, 10:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag påtalade att svenska folket knappast heller kommer att acceptera någon längre karantän. Inte ens 85-åriga tanter agerar som statsministerns lydiga fårskock.

Det är därför karantärsåtgärder endast fungerar en kortare tid och ska bara användas när de verkligen får effekt. Det hade alltså varit poänglöst att ha spärrat in svenska folket för tre veckor sedan.

Jag håller inte med. Dessutom tror jag det hade varit nyttigt för svenska folket att en gång få höra "Håll käften!" och inse att livet inte alltid är lattedrickande och ohemult frotterande. Vi är totalt fredsskadade och behöver vakna upp! Stora delar av svenska folket borde sparkas tillbaka där de kom ifrån och knullas om!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Kinin är inget preparat man experimenterar med hur som helst. Folk reagerar väldigt olika på kinin. En del med ANDNÖD!, En del med allergiska reaktioner, Synrubbningar, hjärtklappning och mycket annat. Längre behandling än några veckor MÅSTE följas av läkare då förändringar i blodet kan ske utan att man känner sig påverkad. det kan ex. vara blodets förmåga att levra sig (eller inte) Reagera med andra madiciner.

Jag har använt Klorokinfosfat under mina utlandsvistelser och har recept och en del tabletter hemma.
Min läkare har ALLTID följt upp med blodprov och blodtryck tester. Anledningen till att jag försvrivits just detta preparat är mina övriga mediciner som gör det olämpligt med andra preparat mot Malaria.

Då jag när jag är utomlands oftast bor ute med min frus familj på landsbygden så är risken stor att få malaria och Dengue Tyvärr hjälper inte Klorokinfosfat mot Dengue och jag har haft en lindrigare omgång av Dengue för ca 10 år sedan och det önskar jag alla slipper då det är väldigt smärtsamt VÄLDIGT.

Jag har redan haft den här diskussionen med en annan på forumet så orkar inte ta den igen. Det används redan på många sjukhus världen över. T o m i Sverige (ex Sahlgrenska)

Lyssna på Infektionsläkaren Magnus Gisslén om du inte tror mig: https://poddtoppen.se/podcast/1354440739/sahlgrenskapodden/23-infektionslakaren-magnus-gisslen-mitt-i-coronautbrottet

Naturligtvis skall man alltid vara försiktig. Men många använder det mot ex lupus dagligen redan i dag.

Sedan är det som jag skrev tidigare oftast effektivast mot coronavirus i kombination med andra läkemedel. Funkar in vitro och har bekräftast av några små studier som en del inte tycker håller måttet för vetenskapliga bevis.

Men Kina, USA, UK och Spanien har större studier med placebogrupper igång, så inom högst en månad vet vi helt säkert.

Jag personligen tittar som kemist på mekanismerna som klorokininet utövar på viruset och är 99,9 % säker på att det hindrar virusreplikation på flera olika sätt. Vänta och se. Just nu finns inte mycket annat att tillgå (som är billigt och finns god tillgång på) men fler mediciner kommer.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är inte alla som blir smittade som barn, jag är ett levande exempel på det.
Läs mitt förra inlägg och återkom.
Känns meningslöst att jag ska skriva exakt samma en gång till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Min fru är sjuksköterska och jag kan bara instämma. De får arbeta helt utan skydd nu. De mer eller mindre TVINGAS att bära runt smittan. Alla avdelningar är smitthärdar och på vissa avdelningar hinner de inte ens fylla på med tvål längre. Tvål har flyttats från avdelningar med icke corona patienter till andra mer utsatta avdelningar. Frugan tog med egen tvål igår och idag samt egen spritgel. På detta så hade hon ett 14timmars skift ifår och skall arbeta 16 till idag (börjar 07.00-21.00) samma tider förra helgen tyvärr. Vi har ett lager av tvål hemma som tur är. Vi lagrade tvål inte skithuspapper så vi har ett 50 tal. Och har även en del "svaveltvål" hemma.

På ett vårdhem för psykiskt handikappade där hennes väninna arbetar så tillåts patienterna få ut och drälla omkring lite hur som helst. (vi kan ju inte låsa in dem) är svaret från deras chefer. Dvs. folk med begränsat IQ får cykla omkring, gå i affärer, tränga sig in i folksamlingar och beblanda sig helt utan restriktioner. Där är allt som vanligt. (inga som helst tvätta händerna eller liknande då de ändå inte lyder eller förstår) många av dessa "sprutar saliv" då de talar p.g.a. deras tillstånd och får vistas ute och gå runt och krama folk (främlingar på stan) helt i vanlig ordning då dessa är som barn i psyket och inte kan hanteras med våld eller tillsägelser (absolut förbjudet). Deras ledsagare är förtvivlade

Så det behövs frivilliga som kan rycka in här, då fler och fler av personalen försvinner in i sjukdom.

Dessa psykiskt störda är i åldrarna 35-60 år och många har andra tillstånd som förvärrar deras hälsa.

Här gäller inga av de restriktioner som övriga medborgare skall följa.. och personalen får bara suga i sig viruset och ev. dö..så också deras släktingar och bekanta.

Enl uppgift är minst 3 vårdare 55+ ordentligt sjuka med mycket hög feber hemma och lär hamna på intensiven inom några dagar. Hittills har ingen kommit tillbaka till sin arbetsplats av de som sjukanmält sig. Trots att de första sjukskrevs för över 4 veckor sedan.

Jag antar att det ser ut såhär på många platser i landet och att det enbart kommer bli värre.

Från Norrköpings IVA säger en annan väninna att flertalet corona patientersom ligger där är 40+ INTE 70+
Så den information som lämnas till nefolkningen är inte riktig utan måste vara friserad. Frugan och någravänninor har börjat nätverka mellan olika städer mellan sig då flera av dem blev vänner under sina utbildningar och via arbetsplatserna runt om i landet. De är väldigt eniga om att medias bild är väldigt "förvrängd" till det bättre inte alls vad de upplever på jobbet varje dag.
Takk for informasjon. Det er veldig trist det du fortalte om.

Her kan man se at det er slik som du fortalte om aldersgruppene. Det er i følge diagrammet i linken flere intensivvårdstillfällen 50-59 år enn 70-79 år, og ganske stor andel i aldersgruppe 40-49 år og andel i aldersgruppe 60-69 år er noe større enn 50-59 år.
" ÅLDER- OCH KÖNSFÖRDELNING - CORONAVIRUS
Diagrammet visar antalet intensivvårdstillfällen med Coronavirus fördelat på ålder och kön."
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Senast redigerad av POlROT 2020-03-29 kl. 10:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Finns säkert två sidor av din historie. Att du vill ha hostmedicin utskrivet, cocilana då antar jag.

Har du missbrukshistorik?

Kan du inte ordna fullmakt till en granne eller dylikt som kan gå till apoteket åt dig?

3-4 år sedan jag medicinerade med benzo (från vården) under 3 månader när vi provade fram mediciner. Jag själv trivdes ej med känslan av benzo och ville därför ej ha någon vid behovs-medicin. Jag sköter min medicinering väldigt exemplariskt. Om du undrar gällande "drogmediciner" så har jag Pregabalin 300mg/d samt Zopiklon till natten, men dessa skrivs ut av psykiatrin och det sköts fint.

Men jag har ju även bland annat astma, andningssvårigheter och högt blodtryck som medicineras via vårdcentralen, och det är samtalet med vårdcentralen jag beskrev i min förra post. (EDIT: Hade ambulansen här hemma senast i december då jag blev utan mediciner två dagar när det blev problem att få ut medicin under julveckorna)

Gällande om jag ville ha cocilana, så är det helt rätt. Efedrinet i molipect är tydligen inte bra för mitt hjärta. Det är ungefär 5-6 år sedan jag sist fick hostmedicin utskrivet, så det är inte riktigt som så att jag försöker få massa roliga droger utskrivna av vården, jag försöker bara överleva här borta.

Min fråga var ju dock främst angående att jag är sjuk, med all sannolikhet corona, och läkaren inom vården uppmanar mig att besöka apoteket fyra gånger på 14 dagar trots smittorisken istället för att skriva recept så att jag bara behöver besöka apoteket en gång under dessa två veckorna. Psykiatrin skötte det fint och uppmanade mig just att hämta ut så mycket jag kunde av alla mediciner så att jag inte behöver ta mig dit fler gånger den närmsta tiden.

Det du skriver angående fullmakten..... För att göra en lång och invecklad historia kort och simpel... Jag flyttade från min hemstad 2005 och har frivilligt valt att ej skaffa några vänner eller bygga relationer med någon sedan dess. Har bland annat Schizoid personlighetsstörning, 7 av 9 kriterier har jag för mig. Jag har helt enkelt inget socialt nätverk. Det är komplicerat så att säga, och inget jag riktigt borde gå in på i denna tråd. Hoppas du är med på vad jag försöker förmedla.

Tack för ditt svar i alla fall, uppskattar att du lade tid på att dela dina tankar.
Senast redigerad av brokeNCYDE 2020-03-29 kl. 10:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Skall man köra Tegnells strategi fullt ut så borde det första man gör vara att förbjuda C19 patienter på sjukhusen. De smittar personalen och andra patienter. Är man sjuk så måste man vårda sig själv i hemmet. De flesta som får intensivvård dör i vilket fall som helst så det är bara att dra ut på lidandet att lägga folk i respirator.
Precis så man ska göra. C-19 är för dom allra flesta bara en vanlig förkylning. Finns ingen anledning att göra något annat än att stanna hemma tills man är frisk. Låt sjukhusen fokusera på dom som blir sjuka på riktigt.
Citera
2020-03-29, 10:29
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag tycker att Stockholm borde masstesta alla som stiger in i en buss eller i en affär, från och med Måndag morgon, masstesta hela Stockholm, gör om gör rätt.Tyskland och Norge och även Island gör så.Alla som bär smittan ska omedelbart skickas hem i sopsäck, med andningshål...
Citera
2020-03-29, 10:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
”Survival of the fittest”. Varför bemödar man sig ens att bekämpa viruset i så fall?

För att vår sjukvård ska fungera? Men visst, vi kan ha ett apokalyptiskt helvete om du vill det, inte mig emot.
Citera
2020-03-29, 10:30
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag håller inte med. Dessutom tror jag det hade varit nyttigt för svenska folket att en gång få höra "Håll käften!" och inse att livet inte alltid är lattedrickande och ohemult frotterande. Vi är totalt fredsskadade och behöver vakna upp! Stora delar av svenska folket borde sparkas tillbaka där de kom ifrån och knullas om!
Ipdi har rätt och det har vi redan sett facit på i flera europeiska länder och fler som kommer.
Citera
2020-03-29, 10:31
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Viruset brukar vila sig på söndagar. Det var likadant den 15/3 och 22/3. Vi har aldrig haft över 1 dödsfall på en söndag.
Skönt med ett virus som iaf håller på våra kristna traditioner och det är förstås också ett bevis i sig på att det är utsänt av Gud för att straffa folket för dess dekadenta leverne.
Citera
2020-03-29, 10:31
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Desinformation, vår kurva pekar spikrakt ned, inga nya dödsfall.

Att sedan försvöka vrida o vända på det visar bara att Tegnell hade rätt o tvivlarna i tråden fel. Midsommarsillen på kylning likaså snapsen.

Jag litar på Tegnell, inte massa siter i dagens tider, det borde ni alla göra.
Ok, det räcker nu.
Citera
2020-03-29, 10:32
Medlem
arbetets avatar
I Norge börjar man nu att masstesta. Tänk att de inte förstår att man inte ska göra det.

Island tester tusenvis av helt friske personer – nå skal Norge følge etter
På rekordtid har Island blitt landet som tester flest per million innbygger. De tester også folk helt uten koronasymptomer for å finne mørketall i spredningen. Nå skal Norge gjøre det samme.
https://www.nrk.no/norge/island-tester-tusenvis-av-helt-friske-personer-_-na-skal-norge-folge-etter-1.14963157
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in