2020-03-29, 10:21
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag påtalade att svenska folket knappast heller kommer att acceptera någon längre karantän. Inte ens 85-åriga tanter agerar som statsministerns lydiga fårskock.

Det är därför karantärsåtgärder endast fungerar en kortare tid och ska bara användas när de verkligen får effekt. Det hade alltså varit poänglöst att ha spärrat in svenska folket för tre veckor sedan.
Svenska folket är princip redan inspärrade! Vinterhalvåret kallt, mörkt....
Citera
2020-03-29, 10:22
Medlem
Soterns avatar
Är det bara i Kina och Sydkorea som det har vänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buish
Det är väl framför allt i Lombardiet som sjukvården kollapsat? Skräckbilderna vi ser framför oss när vi talar om ett italienskt scenario är väl mest därifrån?

Ganska praktiskt att Sverige och Lombardiet har nästan exakt samma invånarantal.

Någon som hittar statistik dag för dag med dödstalet från Lombardiet? Jag hittar mest olika artiklar i tidningar från enskilda dagar.

Det har gjorts många uppradningar här av siffror, dag för dag, Sverige mot Italien.

Någon som hittar kanske kan göra samma jämförelse Sverige vs Lombardiet? (Eller har det gjorts?) Jag hinner inte, just nu i alla fall.
Jag tror inte det är lönt, eftersom Lombardiets verkliga antal döda kan vara 5-6 gånger högre än de officiella siffrorna.

Det är en ohygglig tragedi som utspelar sig just nu, men troligen bara en frisk vårvind jämfört med vad som väntar i New York och Louisiana...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är Darwinism, "survival of the fittest!". Människan planerar att resa till Mars, hur lång tid tror du det tar? Hur lång tid tror du det tar om vi inte gör något? Vi har redan nu spillt ovärderlig tid. Pga av den lagda kursen av FHM så räknar jag personligen med att möjligheten för att lämna landet i år = noll! Jag hade planer på både en Usa-resa, Svalbard och Japan, rätt ner i soptunnan. Vi sitter alla i samma båt och om vi ror åt olika håll så går det åt helvete!
”Survival of the fittest”. Varför bemödar man sig ens att bekämpa viruset i så fall?
Citera
2020-03-29, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag såg det där klippet med tanten som ville köpa ål samt han som skröt om sitt namn frisk. Har letat efter det utan framgång, Vet du var man kan hitta det?
😀
Kolla P3Nyheter på Instagram!
Citera
Medlem
joh80s avatar
SVERIGE/SKIDANLÄGGNINGAR. Galtis skidanläggning i Arjeplog stänger för säsongen.
"I det extraordinära läge som vi alla befinner oss i med spridningen av Covid-19 känner vi inte att vi tar vårt samhällsansvar ifall vi håller skidanläggningen öppen under påsken."
"Till grund för beslutet har vi även tagit hänsyn till situationen inom sjukvården. I Arjeplog finns två ambulanser och det är 22 mil till närmaste sjukhus, varje ambulanstransport tar ca 5 timmar," skriver Galtis vd, Håkan Ederlöv, på deras webbplats.

Bra att några tar sitt samhällsansvar 👏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Du skrev "Följ istället erkända internationella forskare och läkare som Dr Roger seuhelt och Dr John Campbell." han är inte nått av det,inte heller är han Statistiker, kan ju vara bra att veta när han uttalar sig.
Jag ber om ursäkt, du har rätt, han är en sjuksköterska som har tillförskaffat sig en Dr. titel.
Han följer den senaste utvecklingen om viruset och rapporterar faktabaserat och neutralt om detta.
Varför skulle han behöva vara statistiker för att kunna rapportera om Coronaviruset?
Citera
2020-03-29, 10:25
Medlem
Går det att få någon information på de döda i Sverige?

Jag tänker inte identitet och sånt utan ålder, kön, ursprung och ifall de hade tidigare sjukdomar eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har noterat att corona brukar ta helg.
Det är väl viss administrativ personal som är helgledig.

Du förstod ironin i mitt inlägg?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag påtalade att svenska folket knappast heller kommer att acceptera någon längre karantän. Inte ens 85-åriga tanter agerar som statsministerns lydiga fårskock.

Det är därför karantärsåtgärder endast fungerar en kortare tid och ska bara användas när de verkligen får effekt. Det hade alltså varit poänglöst att ha spärrat in svenska folket för tre veckor sedan.

Håller med till 100%.

Plus att vi svenskar generellt inte är rädda för polisen och militär på gatorna är något vi inte haft sedan mannaminne, en lockdown måste komma på rätt tid och vara kortsiktig
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Oavsett vilken åsikt du vill ska vara rätt kan du hitta någon tomte på YouTube som kommer backa dig.

Och på Flashback finns alla motvallskärringar samlade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det bara i Kina och Sydkorea som det har vänt?
Sverige har nog vänta också. Färre dödsfall och förre IVA jämfört med tidigare dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in