2020-03-29, 10:14
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du tror vi svenskar snällt kommer att stanna hemma så länge som myndigheterna säger åt oss att stanna hemma? Fan, inte ens 85-åriga tanter kan ju avhålla sig från att gå ut och köpa rökt ål trots att statsministern sagt åt dem. Hon kanske borde ha skjutits på stört?
Jag såg det där klippet med tanten som ville köpa ål samt han som skröt om sitt namn frisk. Har letat efter det utan framgång, Vet du var man kan hitta det?
😀
Citera
2020-03-29, 10:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En annan anledning är att smittan kan sprida sig i fabriken. Blir en smittad kan snart alla vara det. Det innebär massjukskrivning under lång tid och en del av personalen kan dö. Då är det bättre att flytta produktionen till Kina där man har fått stopp på viruset.

Skulle kunna bli så men inte om folk lyder rådet att stanna hemma om de får symtom på förkylning.

Jag tror inte att arbetarna på dessa fabriker stannar hemma i onödan bara för att det är gratis, ingen karensdag, Det man kan se tendens till i andra yrken särskilt bussförare hemvårdare etc.

I fabriken står man vid olika positioner en bit i från varandra och man kan göra det i lunchrummet också. Risken för att viruset ska grassera i en bilfabrik är liten.
Citera
2020-03-29, 10:15
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
I Norrköping läggs inga äldre in på grund av att platserna är fulla. Flera av dem på iva där är i 40års åldern. De gamla som dör då dör inte av corona..dessa kommer inte att synas.

Förmodligen görs detta på mer än ett sjukhus.

Ja, detta undrar jag också över. De som dör utan att ha varit inlagda och utan att ha testats för SARS-CoV-2, finns det överhuvudtaget något intresse att fånga upp dem så att vi får en korrekt bild av detta virus?

Hur många har egentligen dött i Covid-19 i Sverige? Hur stort är mörkertalet?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag antar att du enbart provocerar men.. https://www.worldometers.info/coronavirus/ Spalten näst längst till höger.
Desinformation, vår kurva pekar spikrakt ned, inga nya dödsfall.

Att sedan försvöka vrida o vända på det visar bara att Tegnell hade rätt o tvivlarna i tråden fel. Midsommarsillen på kylning likaså snapsen.

Jag litar på Tegnell, inte massa siter i dagens tider, det borde ni alla göra.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Så att du kan slippa kronofogden. Fy skäms på er som värdesätter meningslösa pengar. Säg de t de 3 läkare som ligger i respirator i Sverige eller alla som har mist sin Bull mormor.

Oj vilken total missuppfattning från din sida! Jag värdesätter liv före ekonomi. Se alla mina tidigare inlägg. Men om karantän har sina baksidor borde regeringen börja masstesta befolkningen.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast han har delvis rätt, brister dina blisters i lungorna så riskerar du lunginflammation:
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03JD4aQsJls9grXdb9dQs1DIHc6iw%3A 1585443248494&ei=sPF_XrDGHe6wrgTliqWQBw&q=vattkopp or+lunginflammation&oq=vattkoppor+lungin&gs_lcp=Cg Zwc3ktYWIQAxgBMgUIABDLATIFCAAQywEyBggAEBYQHjoECAAQ R1CvN1i5RmClXWgAcAJ4AIABvwKIAdAKkgEHMS4yL jMuMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab

Korsar viruset blod-hjärn barriären så riskerar du hjärnhinneinflammation.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03Vbcak_DGev87pkFj-eCJ1AZBBtw%3A1585443261240&ei=vfF_XpqVDquvrgSu3Zz4 Bw&q=vattkoppor+hj%C3%A4rnhinneinflammation&oq=vat tkoppor+hj%C3%A4&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAxgCMgUIABDLAT IFCAAQywEyBQgAEMsBMgUIABDLATIFCAAQywEyBggAEBYQHjIG CAAQFhAeMgYIABAWE B4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIABBHUImrA1iCsANgz8QDaAB wBHgAgAGAAYgBqwKSAQMyLjGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6&scli ent=psy-ab

Men det är mycket ovanligt. Vi ska dock vara sakliga, även om det i sammanhanget är osannolikt!
Man blir smittad som barn i Sverige. Visa mig rekommendationerna att en vanlig frisk person ska vaccineras?

Om vi ska hålla på att hela tiden fokusera på abnormaliteterna och betrakta dessa som det normala är det inte konstigt denna tråden är så full av missförstånd.

Likadant som att en elitidrottare i trettioårsåldern också teoretisktkan dö, detta betyder inte att vi bör betrakta det som normalfallet och gå runt och oroa oss för detta.

Det blir såklart väldigt skrämmande när media gör stora reportage med bilder men man måste ha i åtanke att detta är ppm-fall även om man givetvis ska vara försiktig.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
”Svensk coronataktik ifrågasätts i internationell press”:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svensk-coronataktik-ifragasatts-i-internationell-press

”Kritiken från utlandet: Sverige en ö i Europa”:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mAbzw/kritiken-fran-utlandet-sverige-en-o-i-europa

”Sverige avskräckande exempel i coronabekämpning”:
https://samnytt.se/sverige-avskrackande-exempel-i-coronabekampning/

Jag skäms fan för att vara svensk!
Citera
2020-03-29, 10:16
Medlem
abo142s avatar
Kan Soo Aleman har råkat försäga sig morgonsoffan när hon sa att FHM preliminära resultat av sentinellprovtagningen visade att 6% av Stockholms invånare är smittade?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Vi får väl hoppas att "skidåkarna" har rätt, och det ÄR slut.

MEN personligen skulle jag bli fundersam om nedan siffror gällande trafikdöd kom från myndigheter.

2014. Döda i trafiken 270
2015 Döda i trafiken 259
2016 Döda i trafiken 270
2017 Döda i trafiken 253
2018 Döda i trafiken 325
2019 Döda i trafiken 0 (223)
Jag har noterat att corona brukar ta helg.
Det är väl viss administrativ personal som är helgledig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buish
Det är väl framför allt i Lombardiet som sjukvården kollapsat? Skräckbilderna vi ser framför oss när vi talar om ett italienskt scenario är väl mest därifrån?

Ganska praktiskt att Sverige och Lombardiet har nästan exakt samma invånarantal.
Runt 60% av dödsfallen i Italien har varit i Lombardiet. Runt 60% av dödsfallen i Sverige har varit i Stockholms län. Varsågod att räkna och jämföra.

Stockholm + Sörmland står för tre fjärdedelar av de svenska dödsfallen.
Citera
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta (om mänskligheten överlever) leder till att det prioriteras med skattenedlen. Inga mer asylinvandrare, inga bögparader, inga Earth hour evenemang, inga meningslösa vuxendagis för arbetslösa inte med våra skattemedel i alla fall.
Vård skola och omsorg det räcker gott så!
Citera
2020-03-29, 10:17
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
FHM tillsammans med KI jobbar redan på hur det skall gå till i större skala, det talade de om i...Torsdags.

KI ja. Men det finns inte ett sådant beslut på regeringsnivå än. Regeringen måste agera fortare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in