Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Det är ju det FHM säger, ska man införa karantän så måste det ska vid absolut rätt tidpunkt. Hade vi satt hela Sverige i karantän för tre veckor sen som folk började gapa om så hade folk tröttnat vid det här laget. En karantänsåtgärd ska endast användas vid den tidpunkt då den verkligen gör skillnad, annars misslyckas den.
Jag håller inte med. Med tillräckligt med våld så upprätthåller man karantänen. Det finns en tid för fred och en tid för krig, vi är i krig. Vad några snöflingor tycker (inte du då) det ger jag blanka fan i. Det handlar om liv, inte personligt tyckande. Det jag ser nu är ett mänskligt lidande hos inte bara dem som dör och deras anhöriga, utan även hos en traumatiserad vårdpersonal som får leva med detta resten av livet, om de överlever dvs. Inte ok. Att tröttna efter 3 veckor är ok, då har man beseglat sitt öde, inte mitt problem! Så jäkla sunkigt och själviskt att inte kunna offra 6-8 veckor för att reda ut det här jäkla debaklet, klarar man inte det så förtjänar man inte att leva, imo. Skräpmänniskor!