2020-03-29, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Eller så blir vi föregångsmän om vår strategi lyckas bättre än andras.
Fullt möjligt. Alla utanför Sverige kommer bli rädda för svensken som kan använda sig av virusspridning för att hota resten av världen. Sverige kommer troligtvis bli största makten i världen, The Swedish Empire, lett av ett gäng bögar och feminister och så kan vi lära världen smarta saker såsom feministisk snöröjning samt tvinga världen att se på mellon och fira midsommar.
Citera
2020-03-29, 01:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
-----------------

Enligt min tolkning skrevs dessa två inlägg med avsikt att häckla.
Sen vill jag förtydliga att "hatar honom, kränker honom" gäller kanske inte just er. Jag syftade
på de skribenter i denna tråd som uppenbart och öppet skriver hatiska och kränkande tillmälen.
Utöver det får jag väl krypa till korset och be om ursäkt för "små fisar" och "Era djävla småspigg!".
Det hade jag ingen grund för att skriva till/om er. Stundens hetta är en anledning som skulle tänkas kunna vara en förklaring.

Men sluta nu. Karl'n försöker avdöda - inte viruset utan hela svenska folket. Och du bekymrar dig över att han blir "häcklad"?
Citera
2020-03-29, 01:57
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Läs längst ned i denna artikel från 2009:

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.243122/hon-har-koll-pa-svininfluensan

Smittskyddsinstitutets forskare Lisa Brouwers gör en körning i sitt simuleringsprogram för spridning av svininfluensa.

...

Hon har också tittat på vilken effekt för smittspridningen det skulle ge att stänga skolorna.

"-Absolut dyrast var skolstängning. Det minskar inte smittan utan försenar den lite. Men kostnaderna för produktionsbortfall blev skyhöga."

Min gissning är att detta är grunden för den strategi som nu används .... utan den här forskningen tror jag aldrig man hade vågat köra denna linje ...

Pengar styr alltså, det vi misstänkte.
Citera
2020-03-29, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt fel!!
Man kan bli vaccineras mot vattkoppor men det är absolut ingen rekommendation eller nödvändighet för en vanlig frisk person.
Detta får man på dagis eller i skolan, frivilligt eller inte.

Ganska pinsamt hur extremt lite du vet Kurt7777. Antar du har Trumpen som idol.

Fast han har delvis rätt, brister dina blisters i lungorna så riskerar du lunginflammation:
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03JD4aQsJls9grXdb9dQs1DIHc6iw%3A 1585443248494&ei=sPF_XrDGHe6wrgTliqWQBw&q=vattkopp or+lunginflammation&oq=vattkoppor+lungin&gs_lcp=Cg Zwc3ktYWIQAxgBMgUIABDLATIFCAAQywEyBggAEBYQHjoECAAQ R1CvN1i5RmClXWgAcAJ4AIABvwKIAdAKkgEHMS4yL jMuMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab

Korsar viruset blod-hjärn barriären så riskerar du hjärnhinneinflammation.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03Vbcak_DGev87pkFj-eCJ1AZBBtw%3A1585443261240&ei=vfF_XpqVDquvrgSu3Zz4 Bw&q=vattkoppor+hj%C3%A4rnhinneinflammation&oq=vat tkoppor+hj%C3%A4&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAxgCMgUIABDLAT IFCAAQywEyBQgAEMsBMgUIABDLATIFCAAQywEyBggAEBYQHjIG CAAQFhAeMgYIABAWE B4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeOgQIABBHUImrA1iCsANgz8QDaAB wBHgAgAGAAYgBqwKSAQMyLjGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6&scli ent=psy-ab

Men det är mycket ovanligt. Vi ska dock vara sakliga, även om det i sammanhanget är osannolikt!
Citera
2020-03-29, 01:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag är i riskgrupp, har högt blodtryck. Och är inte vältränad. Har bara konstigt nog bra resultat i blodet.

Och finns många i min ålder som ligger i respirator runt om i världen

Ok, jag svarar en sista gång att du ska inte oroa dig om du inte är över 60år och rökare och är du det så håll dig hemma.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Visst är det så. Själva anledningen till att sjukdomen i princip bara slår ut äldre och sjuka beror på att sjukdomen inte rår på en frisk ung kropp speciellt bra. Vid sjukdomar som dessa brukar en låg dödlighet ses, även om det kan se läskigt ut när vi inte vet det egentliga mörkertalet.

Nej, det finns något annat med detta viruset som är mer kopplat till antal år än till fysik. Dom sjukdomar som du avser skär alltid bort i båda ändarna, d.v.s. barn och gamla dör.

Här tycks barn alltid få lindriga symtom, om ens några alls.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Fullt möjligt. Alla utanför Sverige kommer bli rädda för svensken som kan använda sig av virusspridning för att hota resten av världen. Sverige kommer troligtvis bli största makten i världen, The Swedish Empire, lett av ett gäng bögar och feminister och så kan vi lära världen smarta saker såsom feministisk snöröjning samt tvinga världen att se på mellon och fira midsommar.

Om man ska vara riktigt cynisk, så JA vi kommer att tjäna på det i längden. På grund av att vi med Tegnell vid rodret kommer att "slippa" många "tärande" människor, som pensionärer, handikappade och kroniskt sjuka. Det blir de unga och friska som överlever. Men hur går det ihop med vår självbild som en "humanistisk stormakt"?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, Sverige blir (är nog redan) den fula ankungen som ingen vill beblanda sig med. Tyvärr är detta ingen saga så det blir ingen svan.

Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Läser i Aftonhoran att Sveriges slapphet och liberala regler ifrågasätts av alla andra länder och Tegnells urtvättade tröjor är på tapeten.

Låt oss leka med tanken en stund. Tänk om det finns en liten, liiiiiten chans att Sverige agerat korrekt.
Vad händer då? Hur kommer andra länder reagera?
Citera
2020-03-29, 03:00
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag har följt Event 2001 och summan av kardemuman är att finns det ingen ekonomi som kan skapa ett vaccin så är mänskligheten körda var deras resultat.

Det är rätt delvis men det finns numera många forskare som vill skapa ett vaccin, typ alla, det handlar inte om pengar.

Så är det men min summa av kardemumman är att vi kommer att se stor reducering av Vaccintests osv. Efter H1N1 blev många bolag stämda för att orsaka sömnrapé och andra biverkningar men nu så kommer folket att jubla över hur snabba dom var...

Oi folks, look here coz there is noting to see over there...(only here comes 1984). Myndigheter världen över kommer att få så mycket mer makt efter denna pandemi och övervakningen kommer att öka drastiskt och då även med befolkningens tumme upp!

2020, året då vi klev in i en ny verklighet! Nästan så jag ångrar att jag skaffade barn
Senast redigerad av Flaklypan 2020-03-29 kl. 03:03. Anledning: stavfel
Citera
2020-03-29, 03:01
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Nästan allt handlar om pengar i vår värld idag, det ser du nu när epidemin kommer.
När det normala ekonomiska flödet inte fungerar så rasar vissa företag.

Lite kort, det företag som skapar det första vaccinet kommer att bli ett av de rikaste företagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men sluta nu. Karl'n försöker avdöda - inte viruset utan hela svenska folket. Och du bekymrar dig över att han blir "häcklad"?

Detta har inte med det att göra. Det här gäller ett inlägg jag skrev tidigare.
Men tack för omtanken!
Citera
Medlem
Citat:
Helt korrekt. Och?
Vad har det att göra med det jag skrev?

Hej,

Vilket av dina inlägg hänvisar du till? Kan du quota är du snäll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in