2020-03-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag har följt honom på Youtube och min uppfattning är att han är väldigt insatt och kunnig. Än viktigare: Han verkar ha haft rätt i det han förmedlat om Covid-19 pandemin från dag 1. Det kan man inte ens med bästa välvilja hävda att FMH har haft.
men han är varken forskare,läkare eller Statistiker, det är ju bara faktum, den infon tycker jag alla som läser tråden har rätt att veta, när flera refererar till honom.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-29 kl. 10:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag vet inte om det är så förbluffande...

Bombhögerns spjutspetsar (USA och England) har väl alltid haft bättre koll på robotramper än på folkhälsa och vård.

The war on obesity säljer liksom inte...

Inte virus wars heller...

Det är ändå lite komiskt att se västvärldens lågpannade politiker svamla om ett nytt virus.

Detta kräver ju riktiga kunskaper...
Men vi har alltid intalat oss att ett välinformerat demos är det som fattar vettigast beslut. Anglosaxisk press är fortfarande någorlunda fri, men uppenbarligen har andra buggar nästlat sig ända in i nationernas DNA.

Redan när de började detta kollektiva självmord - dvs röstade fram jättebebisarna Trump & BoJo till makten - fick vi en första hint om vad som väntade. Men det som sker nu är ändå scifi på hög nivå...
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Alla länder som tillåter sina medborgare att exempelvis gå till mataffären har indirekt valt strategin om flockimmunitet. Det omfattar alla demokratiska länder.

Det är omöjligt att stoppa en sån här smittspridning vid det här laget. Ska hela landet sitta i karantän behöver det ske i många, många månader för att vara ett effektivt sätt att platta ner kurvan. Annars får du den stora kurvan så fort du släpper på karantänen.

Hur tänker du? Led detta i logisk implikation! En karantän fungerar på så sätt att man isolerar friska från sjuka. När smittan brunnit ut i de redan smittade är smittspridningen död.

Betänk två distinkta populationer A (karantän) och B (smittade). När B har uppnåt flockimmunitet kommer smittan att dö ut i den populationen. Detta utan att A behöver uppnå flockimmunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag har följt honom på Youtube och min uppfattning är att han är väldigt insatt och kunnig. Än viktigare: Han verkar ha haft rätt i det han förmedlat om Covid-19 pandemin från dag 1. Det kan man inte ens med bästa välvilja hävda att FHM har haft.

Oavsett vilken åsikt du vill ska vara rätt kan du hitta någon tomte på YouTube som kommer backa dig.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vi slipper karantän

Vi har ingen brist på mat

Vi kan leva på som vanligt

Vi har minst dödsfall o smittade i hela europa om inte världen

Vi stoppade branden i dess linda

Tack Tegnell, we did it
Citera
Medlem
Någon som vet hur det för dom 37 skidåkarna som åkte hem med buss från alperna 7 mars?
Dom var ju så säkra att dom ej kunde bli sjuka.
Vet någon om dom klarade sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vilken fria vilja? I krig är du statens egendom, vare sig du vill eller ej. Vi måste återgå till en sund ordning i samhället, den här snömosliberala ordning som nu råder kommer att ta livet av oss alla en dag. Italien och deras maffia applicerar jag inte på Sverige. Att vi sen har en viss klanmentalitet i Sverige är självförvållat, det får bli repatriering där.

Du märker väl hur de flesta svenskar är. Personlig integritet är heligt, nästan en religon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Sverige är på väg mot kaoz men Ryssland är ett dåligt exempel, precis som Kina och Iran är det ett stenhårt filter.
Vilket "filter" är det, menar du?
Citera
2020-03-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sverige är allt annat än ryggradslösa då vi väljer att stå emot mobbingen från globalister.

Jag tänker följa antalet döda. Hittills 0 döda på snart 24h.

Vad sa han, den saliga Herr Einstein?

“Två saker är oändliga: universum och mänsklig idioti; och jag är inte så säker på det första.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Hur är det med offentliga toaletter? Man har ju hört att det kan smitta genom avföring och om jag inte har fel forskas det inom detta. Men det finns väl inga planer på att stänga toaletter. Det är ju också svårt på stora arbetsplatser och sjukhus.
Du tvättar väl händerna efter ett toalettbesök? Om inte är det dags att börja med det, och inte bara pga rådande omständigheter.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Håller med för fullt och detta är vad vi ser från andra länder i Europa. Hårda beslut skulle ha tagits redan för 3 veckor sedan. Men för att ta dessa hårda beslut så behöver det finns någon form av ryggrad och kompetens hos vår ledare samt styrande regering.
Tragiskt att så många Svenskar kommer att behöva sätta livet till pga denna inkompetens.
Vi var många som ville mota Corona-Olle i grind för 3 veckor sen. Då hade krisen varit över nu och vi kunde gå till normal i början på April. Ekonomin hade klarat sig lindrigt, färre döda. Men dom ville experimentera och här är vi nu.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Södra Europa kommer bli u länder, vi kommer behöva skicka bistånd dit. Vi får hoppas att befintliga u-länder inte drabbas hårt, annars kan det bli flyktingkris av guds nåde igen och igen gräns i södra Europa att tala om (försvagad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in