2020-03-29, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag håller inte med. Med tillräckligt med våld så upprätthåller man karantänen. Det finns en tid för fred och en tid för krig, vi är i krig. Vad några snöflingor tycker (inte du då) det ger jag blanka fan i. Det handlar om liv, inte personligt tyckande. Det jag ser nu är ett mänskligt lidande hos inte bara dem som dör och deras anhöriga, utan även hos en traumatiserad vårdpersonal som får leva med detta resten av livet, om de överlever dvs. Inte ok. Att tröttna efter 3 veckor är ok, då har man beseglat sitt öde, inte mitt problem! Så jäkla sunkigt och själviskt att inte kunna offra 6-8 veckor för att reda ut det här jäkla debaklet, klarar man inte det så förtjänar man inte att leva, imo. Skräpmänniskor!
Jag tror du överskattar människors vilja att vara instängda. Inte ens svenska folket kommer i förlängningen att vara en skock lättledda får.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/palermos-borgmastare-vi-riskerar-en-maffialedd-revolt
Citera
2020-03-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju det FHM säger, ska man införa karantän så måste det ska vid absolut rätt tidpunkt. Hade vi satt hela Sverige i karantän för tre veckor sen som folk började gapa om så hade folk tröttnat vid det här laget. En karantänsåtgärd ska endast användas vid den tidpunkt då den verkligen gör skillnad, annars misslyckas den.

Sveriges gloriösa regering som har miljonlöner för att Leda landet skulle gjort följande,

-daglig kommunicering USA style.
-tidig mitigation, förbjud flyg från Iran, Italien och Kina.
-ta över ett flygplats hotell och sätt alla i karantän där från riskområden.
-testa och smittspåra som en galning.
-isolera riskgrupper.
-munskydd.

Ovan åtgärder hade sannolikt kunnat platta ut kurvan men vi vet alla vad Tegnell sa i Januari, Februari och i början av Mars.

så fort man får samhällsspridning är det kört.

Tyvärr så börjar kurvan i Sverige bli parabolisk och då blir det panik. Stockholms kommun kommer nog stänga ned inom en månad av kommunen.
Citera
2020-03-29, 10:01
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Dr John Campbell är en pensionerad sjuksköterska!

Jag har följt honom på Youtube och min uppfattning är att han är väldigt insatt och kunnig. Än viktigare: Han verkar ha haft rätt i det han förmedlat om Covid-19 pandemin från dag 1. Det kan man inte ens med bästa välvilja hävda att FHM har haft.
Senast redigerad av Kvantskallen 2020-03-29 kl. 10:04.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Till er som spekulerar om att kurvan har plattats ut nu. Sluta följ Tegnelm och Svensk media som håller en otroligt låg kvalitet.
Följ istället erkända internationella forskare och läkare som Dr Roger seuhelt och Dr John Campbell.
Sveriges ryggradslösa och inkompetenta regering valde som enda land att följa flockimmunitetsmetoden, det betyder att de inte har infört några hårda restriktioner som liknar de i t.ex. Schweiz,Tyskland, Italien.
Flockimmunitetsmetoden där maximalt antal av befolkningen blir smittad på kort tid(för att föhoppningsvis skapa immunitet, vilket inte är helt fasställt att det gör än), betyder att den expontentiella kurvan av smittade/döda kommer bli skarpare och mycket högre i Sverige än de andra länderna som infört dessa hårda restriktioner.
Vi är fortfarande bara i början av utvecklingen och det ser inte bra ut för Sverige. Dödssiffrorna kommer att bli mycket värre. Allt detta tack vare flatheten från sosseregeringen och missvisande råd från "experten" Tegnell.

Ett tips:
Följ siffran av döda i Sverige istället för siffran av smittade. Då Sverige har slutat masstesta, vilket andra länder inte har.
Så om ni följer siffran av döda i Sverige och jämför med andra länder så blir det mer korrekt i jämförelsen.

Sverige är allt annat än ryggradslösa då vi väljer att stå emot mobbingen från globalister.

Jag tänker följa antalet döda. Hittills 0 döda på snart 24h.
Citera
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Med tillräckligt med våld så upprätthåller man karantänen. Det finns en tid för fred och en tid för krig, vi är i krig. Vad några snöflingor tycker (inte du då) det ger jag blanka fan i. Det handlar om liv, inte personligt tyckande. Det jag ser nu är ett mänskligt lidande hos inte bara dem som dör och deras anhöriga, utan även hos en traumatiserad vårdpersonal som får leva med detta resten av livet, om de överlever dvs. Inte ok. Att tröttna efter 3 veckor är ok, då har man beseglat sitt öde, inte mitt problem! Så jäkla sunkigt och själviskt att inte kunna offra 6-8 veckor för att reda ut det här jäkla debaklet, klarar man inte det så förtjänar man inte att leva, imo. Skräpmänniskor!
Håller med för fullt och detta är vad vi ser från andra länder i Europa. Hårda beslut skulle ha tagits redan för 3 veckor sedan. Men för att ta dessa hårda beslut så behöver det finns någon form av ryggrad och kompetens hos vår ledare samt styrande regering.
Tragiskt att så många Svenskar kommer att behöva sätta livet till pga denna inkompetens.
Citera
2020-03-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Alla länder som tillåter sina medborgare att exempelvis gå till mataffären har indirekt valt strategin om flockimmunitet. Det omfattar alla demokratiska länder.

Det är omöjligt att stoppa en sån här smittspridning vid det här laget. Ska hela landet sitta i karantän behöver det ske i många, många månader för att vara ett effektivt sätt att platta ner kurvan. Annars får du den stora kurvan så fort du släpper på karantänen.

-daglig kommunicering USA style.
-tidig mitigation, förbjud flyg från Iran, Italien och Kina.
-ta över ett flygplats hotell och sätt alla i karantän där från riskområden.
-testa och smittspåra som en galning.
-isolera riskgrupper.
-munskydd.

Ovan åtgärder hade sannolikt kunnat platta ut kurvan men vi vet alla vad Tegnell sa i Januari, Februari och i början av Mars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Ja, och vad är din invändning mot det?
Han följer de senaste uppdateringarna från både sjukhus och forskningsinstitut runtom i världen för att uppdatera kring Covid-19. Han använder sig av konkret data för att uppdatera omvärlden om Coronaviruset.
Du skrev "Följ istället erkända internationella forskare och läkare som Dr Roger seuhelt och Dr John Campbell." han är inte nått av det,inte heller är han Statistiker, kan ju vara bra att veta när han uttalar sig.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Du vet att det bor färre personer på hela island än det gör i Malmö va?

Förvisso. Men det måste gå att skala upp. Som det är nu så påverkas ekonomin mer och mer. Kan vi få en bättre kontroll över vilka som bär på viruset/bildat antikroppar så kan dessa återgå till arbete samt inte för smittan vidare i samma utsträckning. Vi behöver mer kontroll och inte släppa allt löst. Testa så många som möjligt som WHO uppmanar till.
Citera
Medlem
Citat:
Problem blir det, just nu sitter 3 miljarder människor i karantän. Men allt går att lösa, om man vill.
Ja, men till vilket pris. Människor dör även av att sitta i karantän, och tiotals procent av befolkningen kommer kastas in i permanent fattigdom om det fortsätter en längre tid.
Citera
2020-03-29, 10:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror du underskattar människors vilja att vara instängda. Inte ens svenska folket kommer i förlängningen att vara en skock lättledda får.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/palermos-borgmastare-vi-riskerar-en-maffialedd-revolt

Vilken fria vilja? I krig är du statens egendom, vare sig du vill eller ej. Vi måste återgå till en sund ordning i samhället, den här snömosliberala ordning som nu råder kommer att ta livet av oss alla en dag. Italien och deras maffia applicerar jag inte på Sverige. Att vi sen har en viss klanmentalitet i Sverige är självförvållat, det får bli repatriering där.
Citera
2020-03-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Hydroxychloroquine har mindre biverkningar än chloroquine. Finns inte den i Sverige?

https://en.wikipedia.org/wiki/Hydroxychloroquine

Finns säkert men ger också biverkningar dock mindre som du säger.

Hur som helst vi vet inte om medicinen fungerar ännu.
Citera
2020-03-29, 10:05
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sverige är allt annat än ryggradslösa då vi väljer att stå emot mobbingen från globalister.

Jag tänker följa antalet döda. Hittills 0 döda på snart 24h.

Hur tänker du nu?

Det är ju vi som är för öppna gränser och värdegrunden. Det är ju Sverige som är globalisterna, eller i alla fall den röda regering som skiter i sin egen befolkning. Det går ju alltid att importera ny röstboskap när den gamla dött i corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in