Citat:
Du har alltså varit öppen mot skolan med er situation? Jag har nämligen konstaterats ha hjärtmuskelinflammation sedan jag blev sjuk i februari, oklart vad de var för sjuka. Därför vill jag verkligen inte dra på mig något mer nu!
Endel av mig vill ringa skolan och vara uppriktig varför han inte kan komma men säger de då nej blir det än mer märkligt om jag håller honom
Hemma. Är en till personen väldigt ordningsam och regelrätt människa och har svårt för att gå emot rekommendationer..
Vi har tagit hem material och har inte hamnat efter läromässigt trots ca två veckor utan närvaro..
Fan. Avskyr detta.
Endel av mig vill ringa skolan och vara uppriktig varför han inte kan komma men säger de då nej blir det än mer märkligt om jag håller honom
Hemma. Är en till personen väldigt ordningsam och regelrätt människa och har svårt för att gå emot rekommendationer..
Vi har tagit hem material och har inte hamnat efter läromässigt trots ca två veckor utan närvaro..
Fan. Avskyr detta.
Fast nu gäller det ju livet. Det är ingen som tackar dig för att du följer regler när du ligger i graven. Och vem ska då ta hand om dina barn?
Jag resonerar så här angående Folkhälsomyndighetens rekommendationer: jag skulle följa dem om de var HÅRDARE än vad jag själv anser vara rimligt. För det är bättre att vara safe than sorry. Men eftersom deras regler hela tiden har varit SLAPPARE än det som jag själv anser vara rimligt, så gör jag som JAG tycker. Alltså: att ta risker som myndigheter avrått från är inte OK. Att INTE ta risker som myndigheter tycker att man ska ta - är fullt OK.
Citat:
Du menar alltså att vi ser att spridningen i Sverige är exponentiell medans den i våra grannländer har planat ut? Det är exakt det förväntade resultatet som Tegnell har velat uppnå. Hans mål har hela tiden varit att smitta ner hela svenska folket och det verkar som han skall lyckas.
Jag tycker dock han kunde göra en god gärning och låta sig själv smittas.
Jag tycker dock han kunde göra en god gärning och låta sig själv smittas.
...och avstå "sin" respirator till någon yngre. Som både läkare och präster har gjort i Sydeuropa. Men det skulle han aldrig göra.