Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ansiktet är på huvudet. Förstår inte den här diskussionen i tråden angående skadornas exakta placering.
Min tro är att GM riktade slagen mot huvudet för att intentionen var att döda. Sedan om slagen hamnade mitt i ansiktet, på bakhuvudet, sidan vid kinder och öron etc var nog mindre viktigt för honom.
Det ligger lite i hela attackens upplägg att det är indikativt på att GM känner BO. Skulle jag säga. Tillsammans med dag i veckan och plats och tid på dygnet så känns det som ett starkt indicium. Med valet av vapen och hur skeendet utvecklar sig så faller väl sig somligt av sig självt, men en starkare person hade ju, åtminstone efter ett par slag, kunnat kväva offret med tillhygget eller med händerna, om det bara handlat om att döda. Sjutton slag mot huvudet får väl anses kunna spegla en vilja att misshandla och tysta och injaga fruktan och bevisa våldskapital och övermakt. Och få utlopp för aggression på kuppen. Däremot ska man nog inte sitta och hoppas på en tvångsmässig utradering av ansiktet, som i udda deckare i udda tv-kanaler. Det är våldsutvecklingen och dödandet/ tystandet som är prioritet, inte utraderingen av anletsdragen. Gissar jag. GM vill fr.a. visa vem som är starkast när solen gått ner. Och det är ju som alla vet fortfarande polismakten, totalförsvaret, riksdagen, utrikesdepartementet, skattebetalarna, domstolsväsendet och nerikes allehanda. Även om några av dem hade slumrat till lite.
Att SD måste lura ut sitt kvinnliga offer från paketinslagning till sonen för att kunna överfalla henne med tillhygge (bakifrån?) i skydd av mörkret må framstå som utslag av exekutivt snille för GM men lurar naturligtvis ingen annan. Det är bara en kröning av uselheten. Skulle jag säga.