2020-03-28, 23:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Fattar inte vad du menar? Stefan Löfven har själv uppmanat människor att hoppa över fjällresan.
Sluta med denna djävligt tröttsamma propaganda och desinformation!
Du fattar inte? Då har du problem, eller är du full?

Läkaren ska inte behöva skrika sig hes, utan det är regeringen med Löfvén imspetsen som ska utfärda direktiv.
Att Löfvén ”uppmanat” har uppenbarligen inte hjälpt, vilket inte förvånar mig.

Är du trött så tycker jag att du ska få och lägga dig. Du verkar förvirrad då artikeln om läkaren tydligen var (host-host-harkel) ”propaganda och desinformation”. Du kanske blir klarare i skallen efter en natts vila. Glöm inte att ställa fram klockan, vi går över till sommartid.
Citera
2020-03-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det är just därför Tegnell är en scholar inom sin profession. Jag varken litar på honom till 100% eller slickar hans röv. Men tycker vi ska sluta fokusera BARA på Tegnell och istället tala om FHM. Det är många som jobbar där febrilt nu. Långt mer än 40 tim./veckan. Tegnell är en talesperson och förmedlar det som han tillsammans med hela teamet på FHM kommit fram till.
Helt korrekt. Det är 500 experter som arbetar fram en strategi, gemensamt, och han är nog i mångt och mycket en talesperson och samordnare av andras hårda arbete.
Citera
2020-03-28, 23:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Länder i europa gör mycket, Sverige gör minst i hela europa, folkhälsomyndigheten, regeringen vill att svenskar smittas.
Spridningstakten kan ju vara lite olika i olika länder.
Citera
2020-03-28, 23:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Ta din sönderspammade prognos och håll dig till forumet för JAG svaga individer. Du har spammat sönder tråden med skiten och ingen bryr sig om sån man enkelt kan kontrollera själv. Vad vill du uppnå med att spamma sönder tråden med ditt skit!

Att göra dig förbannad är en ypperlig prestation i sig!

Jag tycker du skall skriva ut den prognosen i X antal tusen exemplar och tapetsera om ditt pojkrum med det.

Jag förstår också att det är svårt att ta in för dig att det håller på att gå åt helvete för Sverige tack vare din älskade Tegnell. Det är mycket smärtsamt för dig att se att en prognos som bygger på matematik kan stämma så bra. Men du kan ju alltid ta en Treo om du får för ont i huvudet av det.
Citera
2020-03-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Här i Sverige vill ju de styrande dra ut på lidandet.

Tidigare har det ju låtit tvärtom här på forumet, dvs att Sverige vill "smitta så många som möjligt så snabbt som möjligt".
Citera
2020-03-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Undrar hur lätt det är som svensk att semestra i utlandet när virusets framfart lugnat ner sig i övriga världen.

Danskarna lär väl i alla fall inte släppa in oss.
Varför inte? Varenda svensk kommer ha haft skiten.
Citera
2020-03-28, 23:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
https://youtu.be/gAk7aX5hksU

Denna har väl de flesta sett men för er som inte sett så gör det. Och ni efterblivna som påstår att viruset inte är luftburet håll käft.

Vissa vill gå så långt här att de på allvar tror att coronaviruset enbart sprids via fysisk kontakt

...nä, man tror nästan inte att det är sant faktiskt!
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tidigare har det ju låtit tvärtom här på forumet, dvs att Sverige vill "smitta så många som möjligt så snabbt som möjligt".

Och därmed dra ut på lidandet. Vad är oklart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Men vilka idioter går på en smitthärd som gym i dessa tider?

Alla jag känner som gymmar går fortfarande. Lite mer sällan(typ 3-4 gånger istället för 5-6 haha), men annars kör de på- dessutom i sthlm, coronans epicentrum i norden... sinnessjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
De går framåt. Hade de inte gjort något alls i Italien, Spanien och andra länder hade de varit mycket mer döda.

Och hur kan vi veta det? I jämförelse med att folk tar sitt eget ansvar och stannar hemma?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Nu börjar gamla anställda på Sveriges Radio att dö utav Corona.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QobRwQ/radiolegendaren-kerstin-behrendtz-har-gatt-bort-i-corona

Propagandamaskineriet verkar inte vara immuna mot viruset.

"Corona är en vanlig förkylning. Inget att oroa sig för."

Citat:
Radiolegendaren Kerstin Behrendtz har dött i corona

Kerstin Behrendtz har dött efter att ha smittats av coronaviruset. Hon var mångårig musikredaktör på Sveriges radio. Nu vädjar dottern Emma Behrendtz alla att ta corona på allvar. ”Det handlar om liv och död. Var försiktiga”, skriver hon på Facebook.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QobRwQ/radiolegendaren-kerstin-behrendtz-har-dott-i-corona
Citat:
I Inlägget skriver hon att hennes mamma Kerstin Behrendtz ringde henne den 14 mars för att berätta att hon kände sig krasslig och var orolig.

”Jag viftade bort din förkylning... I dag den 28 mars tog du ditt allra sista andetag. Du som var hulken själv blev besegrad av ett virus?!
Citera
2020-03-28, 23:24
Bannlyst
Varför har Italien Spanien 5 gånger högre döda per miljon invånare?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in